Forum > Ultrakevyet

Renkaat

(1/5) > >>

hannuvir:
Onkos muilla kokemuksia Savan renkaista?
Oheisilla renkailla lennetty kaksi kesää ja 90 laskua.
Kulutuspintaa kyllä on, mutta kyljet halkeilleet.
Valmistusaika lienee 46/15.
Vieläkö näitä uskaltaa käyttää?

kopterikuski:
Googletin tota Savaa ja ensi vaikutelmani on: Eivät ole ILMAILULAATUA, toisekseen montakos ply:tä noissa on ja kolmannekseen, nuilla tossuilla en kehtais edes rullailla nuo kyllä paukahtaa.  Niin kerho kuin yksityisissäkin koneen omistuksissa tuntuu hoopolta ostaa kone joka maksaa 50 000€ ja sitten ostetaan kottikärryn renkaita koska net on halpoja mutta laskussa räjähtäessään saattaa tulla kalliita päreitä.

SamiM:
Sawat on Fk:n lisäksi mm. Eurostareissa ensiasennusrenkaina. Uudetkin Sawat näyttää samalta muutaman vuoden kuluttua mutta kun sisärengas vaan on ehjä niin kyllähän se ilmat pitää. Toki, parempilaatuisiakin renkaita löytyy mutta on ne sitten monesti myös painavampiakin.. Aeroclassicit on laatutavaraa.

Seppo Koivisto:
Savat tuli myös minulle ultran rakennussarjan mukana. Valmistettu ilmeisesti Sloveniassa.
http://www.savatech.eu/tyres/tyres-for-ultralight-aircrafts.html

kopterikuski:
Ilman muuta minäkin valmistajana tinkaisin hinnassa heti kun sellaiseen paikka on.  Se ei ole mikään positiivinen "mainosvalo" jos tehdasvalmisteisen FK;n tai Eurostarin alla on Savat.  Lohduttava pointti on kyllä se jos sisärengas pitää ilmaa vielä ei ole selvinnyt montako ply:tä - rättikerrosta noissa on.  Vaikka hyvä rengas painaisi kilon extraa kappale todennäköisesti lentäjä pystyy sellaisen rutistamaan vyötäröltään mutta niin kuin tiedämme ilma-aluksen päällikkö päättää, arvoi minkälaisilla tossuilla vetää touch downit.  Rättimäärää en löytänyt Seppo Koiviston Sava-tehtaan linkistäkään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod