0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
ilma-alukset, joiden mitattavissa oleva sakkausnopeus tai pienin vakaa lentonopeus laskuasussa on enintään 45 solmua kalibroitua ilmanopeutta ja joissa on enintään kaksi matkustajapaikkaa, sekä enintään kaksipaikkaiset helikopterit, autogirot, kuumailmapallot ja moottoroidut laskuvarjot, joiden suurin sallittu lentoonlähtömassa on enintään 600 kilogrammaa ja rakenteellinen massa ilman polttoainetta enintään 350 kilogrammaa
Sitten kun painonkorotus tulee voimaan niin saanko kuormata ultrani 510 kiloon (olettaen tietysti että hallinnollinen raja nousee vähintään 510 kiloon) ilman että tarvitsee pelätä siipien irtoamista tms. kun lennetään ohjekirjan antamien rajojen sisällä? Alla ote koneen alkuperäisestä ohjekirjasta. Ikarus LSA:n maksimipaino on 540kg, mutta siinä lienee enemmän rautaa strategisissa paikoissa.Ultrien painonkorotus
Sattumalta löytynyt: 600 kg tarina ja tarinan tausta (saksalaisten näkökulmasta). EDIT: Ranska puolusti ilmeisesti jyrkästi nykytilan (max 472.5kg)? Lukemalla ranskalaisia keskustelufoorumeita sain käsityksen että suurin pelko on nykyisten etujen menetys (mm. medikaali vain kerran, huolto/lentojen kirjanpito on täysin omistajan vastuussa/muoto vapa, koneen rekisteröimisen liittyvät menetelmät jne.) ja tulevien muutoksien takia ultrien suosituksen kasvu pysähtyisi. Ja rivien välillä myös sen takia että ehdotus tuli Saksasta (tai se oli ainakin näytettävästi sen takana). On toki myös (ehkä kolmasosa?) joka on sitä mieltä että muutos on hyvä.
Eikö ollut semmoistakin draamaa tässä koko prosessissa että erään ilmailuyhteisön johdossa oleva herrasmies laukoi että ”tämä painonkorotus tapahtuu vain minun kuolleen ruumiini yli”, mikä sitten toteutui…
(...)Eli tarkoittaneeko tämä nyt sitä ettei varjoakaan tarvitsisi vaihtaa? Kun siis nykyinen varjo on tuo BRS-6-1050SP mutta lapussa lukee vielä 472,5kg..
Nach der „Auflastung“ der BRS-1050-Serie ist bei einer Auflastung des MTOW des Flugzeuges kundenseitig nichts zu tun, wenn das RG im Kennblatt eingetragen und die Eckdaten des Fallschirmes passen. Kein Aufwand, keine Zusatzkosten.
Tässä yksi tuore käytännön esimerkki, miten BRS:ään voi saada painonkorotus päivityksen jaksotarkastuksen yhteydessä. Varjo ennen tarkastusta:- BRS 5 UL4 1050 SP - rakettimoottori BRS T300Tarkastuksen yhteydessä rakettimoottori vaihtui tehokkaammaksi ja kooltaa selvästi suuremmaksi. Muita fyysisiä muutoksia ei tietoni mukaan ole tehty.Sama varjo tarkastuksen jälkeen:- BRS 6-1050 SP- rakettimoottori BRS T440Eli kannattaa kysyä tarkastuspajalta ennen tarkastukseen lähettämistä, hintaerokaan ei ole merkittävä. Riippuu tietenkin laitteen merkistä ja mallista, mutta kysymällä sekin selviää... :-)