Kirjoittaja Aihe: Gas 252 Engine  (Luettu 6927 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pekka Soukka

  • Aktiivijäsen
  • *
  • Viestejä: 39
Gas 252 Engine
« : Joulukuu 04, 2015, 08:37:23 »
Uusi vaihtoehto ultrakevytmoottoriksi Italiasta:

Gas 252 Engine

Myös Subarun ja Rotaxin moottoreihin on tarjolla piristystä:

Flygas Engineering

t. Pekka
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 04, 2015, 10:26:34 kirjoittanut Pekka Soukka »

Poissa Seppo Koivisto

  • Superkirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 220
Vs: Gas 252 Engine
« Vastaus #1 : Tammikuu 25, 2016, 21:01:04 »
Flygasin sivulla on myös Rotaxin imusarjakitti, jossa on suurempi imusarjojen välinen yhdysputki. Imusarjan sanotaan vähentävän kaasarien epäsynkasta johtuvaa tärinää pienillä kierroksilla. Lisäksi jos toisen kaasarin kaasuvaijeri menee poikki, moottoria voi käyttää myös osateholla. Amerikkalaisen nettisivun mukaan sarjan hinta olisi 1200 dollaria. Jotkut ovat kuulemma vaihtaneet myös alkuperäisen yhdysputken suuremmaksi.
http://www.flygas.info/en/kit-intake-manifold.html

Poissa Martti Mattila

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 665
  • Oikea nimi: Martti Mattila
Vs: Gas 252 Engine
« Vastaus #2 : Tammikuu 25, 2016, 23:17:21 »
Uusi nimi GAS 252 =Citroen Visa 650cc. boxeri turbolla.Visakoneella on lennetty
Saksassa maailman sivu,italjeederit on sen ahtaneet ja saaneet teho/paino suhteen kohilleen.Tuollainen Citroen
moottori näkyy olevan myös lentokonekäyttöön muutettuna Vaasalaisessa Mobilistimuseossa.
Kun sylintereitä on vain kaksi,yhden sylinterin menetys on lennon loppu.Nelisylinterinen ehkä pysyy kolmella
ilmassa jonkin aikaa.

Poissa 4trade

  • Megaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 471
  • Oikea nimi: Vesa Kurvinen
Vs: Gas 252 Engine
« Vastaus #3 : Tammikuu 26, 2016, 12:43:52 »
Uusi nimi GAS 252 =Citroen Visa 650cc. boxeri turbolla.Visakoneella on lennetty
Saksassa maailman sivu,italjeederit on sen ahtaneet ja saaneet teho/paino suhteen kohilleen.Tuollainen Citroen
moottori näkyy olevan myös lentokonekäyttöön muutettuna Vaasalaisessa Mobilistimuseossa.
Kun sylintereitä on vain kaksi,yhden sylinterin menetys on lennon loppu.Nelisylinterinen ehkä pysyy kolmella
ilmassa jonkin aikaa.

Ei ole turboahdettu. Tuo näyttää olevan ihan mekaaninen keskipakoahdin. Outo ratkaisu sinänsä ruveta remmillä pyörittämään kun turbo on käyttövarmempi. Turbo harvemmin hajotessaan leikkaa kiinni kokonaan, mutta remmin katkeaminen voi pistää hikeä pilotin niskaan tuossa koneessa.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Poissa Martti Mattila

  • Gigaluokan kirjoittelija
  • *
  • Viestejä: 665
  • Oikea nimi: Martti Mattila
Vs: Gas 252 Engine
« Vastaus #4 : Tammikuu 26, 2016, 17:20:47 »

Joo remmiahdin näkyy olevan,turbon teräsvalurunko on remmisiivaa painavampi,vaimentaisi se kyllä ääntä, kaiken muun ihanan lisäksi.Raven on tehnyt myös noita remmiahtimia Suzukeihin.Imulla aukeava ja paineella sulkeutuva läppä veisi murheet ahtimen jumittumisesta.
Kuinka on turboahdetuissa oikeissa lentokonemoottoreissa,
onko niissä ahtimen ohitusta, vai saako pyörimättömän ahtimen läpi jonkimmoisesti ilmaa.

 

Powered by EzPortal