0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Moniko muistaa HP-16 purjekoneen?
Onko nuo HP:n kuvat Pudasjärveltä, vai mistä päin ovat??Purjekoneessa tuo pyrstömalli on mielestäni erittäin sointuvan näköinen.
Mutta V-pyrstössä on monta hyvääkin puolta- Helpompi rakentaa, kaksi samanlaista osaa (vain peilikuvina toisistaan)- Pinnat ovat korkealla maanpinnasta peltolaskua ajatellen, eivät takerru viljaan ym. joka voi (ala) T-pyrstössa aiheuttaa ongelmaa- Kestää paremmin mahdollisen telemarkin kuin (ylä) T-pyrstöllinen missä korkealla oleva massa aiheuttaa suurempaa vääntövoimaa takarunkoon "töksähdystilanteessa"- ja kuten aikaisemmin todettu, se on siisti kun sika pienenä
Entäs Skeet Hummelbird...merkittävä ainakin kuulemma !http://blogs.chron.com/lightflight/archives/2006/03/hummelbird.htmlOnko näitä Suomessa...28 hp ja pari gallonaa kulutus.Versio hummelbirdistä: http://www.bkfliers.com/ => 33 mpg
4.6 gph @ 3800 rpm @130 mph, I have no experience with APT UAV enginesSkeet