Moi,
tämmöistä lähin kysymään; kuinka suhtautua mopun konetilassa oleviin pahvi/alumiini ilmastointi putkiin. Eli pakoputkiston lämmönvaihtimelta on vedetty ohjaamon lämmitykseen 40 mm. pahvi/alumiini haitariputkea. Nyt itse tein vielä sellaisen hävyttömyyden että lisäsin kaasuttimen imuilman esilämmitysmahdollisuuden. Kuumimman pätkän, mihin tuli se uusi T kappale, korvasin teräspeltisellä, koska piti saada se haara ja tällä kertaa mustan pellin hakkaaminen tuntui helpoimmalta. Olisiko viisainta korvata ne paffitrötöt Sprucen punaisella Scat letkulla, kestää lämpöä 270 Celsiusta, vai hakea motonetista alumiinista haitariputkea. Alumiinin sulamispiste on yli 400 astetta Celsiusta. Mikä on ollut katsastajien kanta ko. materiaaleihin. Hinta on sivuseikka, turvallisuus on tärkeintä. Muistan hämärästi että sellainen punainen rautalanka/rätti letku olisi kärynnyt jossain koneessa vaarallisesti. Kertokaa rohkeasti kokemuksenne yhteiseksi hyväksi, en halua että yksikään Motolerchen moottoreista häiriöi.