Forum > Foorumilaisten projektit

Cassutt III M

(1/5) > >>

4trade:
Kaivoin Cassuttin esiin varastosta ja aloitan rakentamaan konetta. Cassutt 3 M on Formula 1 luokan raaseri, mikä on suuniteltu pyloneja kiertämään kyseisessä kilpaluokassa. Kone on taitolentokelpoinen ja erittäin vahvarakenteinen. Tuossa linkissä specsit: http://www.pilotfriend.com/experimental/acft2/12.htm ja tuossa miten taipuu:

Noissa specseissä on pieni virhe, nousukyky pitäisi olla 1500 fpm Racerilla ja minulla on Sport siipi ( 2 jalkaa enemmän kärkiväliä) joten koneellani 2000 fpm.

Aloitin kuin kuka tahansa hyvää lentokoneen rakennustapaa noudattava, turhalla työllä: teippaamalla konetta kasaan ihmeteltäväksi ja kuvattavaksi  ;D!

Rakentaja jolla on palava halu taivaalle koneineen:

juhan:
Silmukka taisi tapahtua lippiksen ympärillä ainakin kerran :blink:

4trade:
Taisi tulla useampiakin!

Tutkin tänään sivuperäsintä, koska aion suurentaa sitä jonkin verran. Koneen sivuperäsin on tarkoitettu kilpailunopeuksille, joten se on hieman pieni taitolentoon. Samalla huomasin että joudun repimään auki korkeusperäsimenkin. Molemmat on tehty siten, ettei kaariin voi liimata eikä ommella kangasta. Koneen Vne on asetettu 275 mph, mutta se on suuniteltu 400 mph mukaan ja suunittelija on tehnyt sillä 350 mph rajasyöksyn.

Katselin kuvia noista laitteista ja Bob ja Joe lentää niillä rätit liimattuna ainoastaan johto/jättöreunaan! Ei kuulosta hyvältä noilla nopeuksilla.....Taidan joutua peltikaarien tekoon. Tuo punaisen koneen kuva on jätetty jättikokoiseksi, josta huomaa hyvin ettei peräsimissä ole saumoja.

4trade:
Kävin etsimässä muotoa uudelle sivuperäsimelle, ja löysin sen ensimmäisellä teippauksella. Maalarinteipillä, puutarhakalusteen putkella, sähköjohdon pätkällä ja pyykinkuivaustelineen ritilälangalla saa ihmeitä aikaan  ;D. Uusi muoto lisää pinta alaa mukavasti ja tuo jopa näyttää taitolentokoneelta!

Huomaa kätevä kannusjousi!

4trade:
Tänään koitti se hetki mitä olen pitkään odottanut  ;D. Kaivoin rälläkän esille ja hieman muotoilin laitetta uudestaan. Tarkoitus on muuttaa istuma asento loivempaan kulmaan jolloin kestän G voimia paremmin. Tuo muutos pistää keulakuituja uusiksi, joten pääsen tuosta tulipellin ja ohjaamon välissä olevasta pahkasta eroon myös. Tuo taas pistää tekemään polttoainetankin uusiksi, mutta nuo muutokset on melko pieniä ja kaikki palvelee tarkoitustaan, parempaa lentokonetta taitolentoon.

Muutokset parantavat näkyväisyyttä eteenpäin, G-sietokykyä ja lisäbonuksena saan vielä hieman nopeamman ja paremman näköisen lentolaitteen.

Poistin nuo koneen "selkäkuitujen" kannattimet ja kallistin turvakaaren taaksepäin. Mikään noista muutoksista ei vaikuta rungon rakenteelliseen jäykkyyteen. Ohessa kuvat ennen ja jälkeen, joista huomaa hyvin tuon istuma asennon muutoksen ja uuden liukkaamman sivuprofiilin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod