Oma kone vaiko eikö olla.

Aloittaja Martti Mattila, kesäkuu 23, 2011, 19:35:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Ihka oma lentolaite ja sen mielekkyys,on asia jota puntaroin aika ajoin,esim.jos näen todella vähäisellä
käyttöasteella olevia lentsikoita, luokasta riippumatta.Omasta nuoruudesta muistan:kerrottuani harrastavani
lentämistä, kysyttiin heti onko sulla oma lentokone,jos ei ollut hävisit sen keskustelun tai sitten kysyttiin oletko
hypännyt laskuvarjolla,sama juttu.Kateelliset koetti näin vähätellä saavutuksiasi.Nämä jutut ovat vain nuorille
relevantteja, kun samassa pöytäseurueessa on pyydystettäviä naaraita.Me vanhemmat olemme jo tästä
vaiheesta ohi.Mutta käytännön lentämiseen,kerhokone on halvin, mutta saattaa olla usein juuri silloin
huollossa kun sinä sitä käyttäisit,tai joku käyttörajoitus, minkä takia nyt olisi parempi ettet sillä lähtisi.
Kerhoissa on aina joitain tyyppejä jotka katsoo että toisten lentely on ihan turhaa ja saa jäädä lentämättä.
Kerhotyöhön käytetyt talkootyötunnit minä ainakin lasken kustannuksiksi enkä ymmärrä ottaa niitä harrastuksena,
samoin kentälle ajetut turhat ajokilometrit ja tunnit.Mutta toisaalta taas oman koneen pakolliset maksut nostavat
lentotunnin hintaa, ainakin vähäisellä käyttöasteella,tosin taas oman koneen varauslistassa ei ole kuin yksi nimi,
nimittäin oma,mikä on helkkarin mukavaa.Erityisesti silloin jos lento tarjosi jonkin mieleenpainuvan kokemuksen.
Kerrankin olin kahden vaiheilla, lähdelkö iltalennolle vai en,läksin ja auringonlaskun aikaan koko meri sai pilvistä
purppura värin,ajattelin, olipa hyvä että tuli lähdettyä, se näky jäi lähtemättömästi mieleen.Kuten myös se kun lumipyryn
yllättämänä jatkoin lentoa Mynämäestä kohti kotipaanaa ja vähän aikaa lennettyäni saavuin oudon näköiseen taajamaan,
hetken luulin joutuneeni hämärän rajamaille (Twilight Zone)kunnes tajusin, jumankauta toinen Mynämäki.Sen jälkeen,
jatkoin kotiin tiestöä seuraten.Kerhokoneet olivat peruuttaneet lentosuunnitelmansa  pari tuntia aikaisemmin.
Kolmas vaihtoehto, kimppakone,kertokoot toiset siitä.
Muistakaa turvallisuuden maksimointi,hölmöilyt ovat kollektiivi taakka.
Martti

ttorri

Kuulemma paras konekimppakaveri on pankinjohtaja, jos se ei itse lennä.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod