Mielenkiintoinen konsepti

Aloittaja Toma, toukokuu 09, 2011, 14:47:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toma

Pipistrel taurus potenssiin kaksi. Mistäköhän puolelta tuota ohjataan, jos pelkästään joltain sivulta niin tulee hieman mieleen sivupyörällinen moottoripyörä ja jos mistä paikasta vaan niin voi tulla tappelua kuka ohjaa.


http://blog.cafefoundation.org/?p=3291

Terveisin
Tom Arppe

Arto

Kaksi liitokonetta ovat yhdistyneet ja sinetiksi väliin on asennettu moottori.

Mutta mikä UFO näkyy kuvan oikeassa ylälaidassa?
Arto

Toma

Se on ilman muuta hyvä lisä tuolle koneelle :D
Terveisin
Tom Arppe

ttorri

Toi UFO on kyllä erikoinen mutta purtsikkakeksintö ei ole uusi. Muistan nähneeni jossain vanhassa ilmailussa tms. pilakuvan jossa kaksi konetta oli liitetty ko. tavalla yhteen. Kuva käsitteli joidenkin ulkomaalaisten hieman liiankin tehokkaaksi osoittautunutta tapaa lentää kimpassa.


SamiM


ttorri

Tossa on ratkaisu Blanikin lentokieltojutulle. Tehkää niistä experimentaleja. Tuleekohan prosentit täyteen?

hannuvir

Eikös tuo lentokielto koskekaan experimental-konetta?
Meillä kun on Blanik experimental rekisterissä moottoroituna.

ttorri

Kannattaa kysellä laitokselta. Mahdollisuus on että ei koske. Riippuu siitä tulkitaanko kone vielä Blanikiksi vai onko se omavalmiste. Ainakin liite II koneet voi fixata itse ja asiointi tapahtuu vain suomen viranomaisten kanssa.


teemu

Lukekaapa tarkasti, miksei koskisi experimentaleja ?

Markku Koivurova

Lainaus käyttäjältä: ttorri - toukokuu 10, 2011, 07:20:59
Tossa on ratkaisu Blanikin lentokieltojutulle. Tehkää niistä experimentaleja. Tuleekohan prosentit täyteen?

Ootkos tosissasi? Kyllä se exprimentalissakin kipeää tekee kun siipi katkeaa. Vai tarkoitatko, että experimentalissa tuon alakorvakkeen voisi itse tuunata lujemmaksi?

hannuvir

Lainaus käyttäjältä: teemu - toukokuu 10, 2011, 18:38:51
Lukekaapa tarkasti, miksei koskisi experimentaleja ?

No niinhän tuolla lukee, ilman mitään kyseenalaistamista.

Aircraft Industries a.s. Lentokielto
Koskee: Euroopan Parlamentin ja Neuvoston asetuksen N:o 216/2008 liitteen II mukaisia muutettuja
L-13 Blanik purjelentokoneita ja moottoripurjelentokoneita.

SamiM


[/quote]

Aircraft Industries a.s. Lentokielto

[/quote]

Tämäkin lentokielto on vähän siinä ja tässä että ollaanko määräystä annettaessa ammuttu yli vai ei.

Jos Itävaltalaispilotti päättää lentää toistuvasti blanikilla käsikirjan kieltämää täysiveristä taitolentoa, myös negatiivisia liikkeitä matkustaja kyydissään, ajaa vieläpä koneellaan suurten g-voimien vaikutuksen alaisena roottoriin niin että pääsalko katkeaa, niin onko todellista riskiä siitä että tuhannet muut Blanikit olisivat yhtäkkiä hengenvaaralisia?


teemu

Kyllä nämä liikkeet kone olisi kestänyt uutena, ikä vaan painaa ja heikot kohdat tulee esiin, itselläkin ....

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod