0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
AIR M5-104. VALMISTUS4.1 Kaupallinen valmistusUL-lentokoneita, rakennussarjoja tai niiden osia saaSuomessa valmistaa tai koota kaupallisesti ainoastaanLentoturvallisuushallinnon myöntämällä luvalla.
Lainaus käyttäjältä: ttorri - Maaliskuu 30, 2011, 09:50:44AIR M5-104. VALMISTUS4.1 Kaupallinen valmistusUL-lentokoneita, rakennussarjoja tai niiden osia saaSuomessa valmistaa tai koota kaupallisesti ainoastaanLentoturvallisuushallinnon myöntämällä luvalla.Onko kukaan hakenut moista lupaa onko minkälainen rulianssi?
...Lentoturvallisuushallinnon myöntämällä luvalla.
Lainaus käyttäjältä: teacdance - Maaliskuu 30, 2011, 12:28:01Lainaus käyttäjältä: ttorri - Maaliskuu 30, 2011, 09:50:44AIR M5-104. VALMISTUS4.1 Kaupallinen valmistusUL-lentokoneita, rakennussarjoja tai niiden osia saaSuomessa valmistaa tai koota kaupallisesti ainoastaanLentoturvallisuushallinnon myöntämällä luvalla.Onko kukaan hakenut moista lupaa onko minkälainen rulianssi?Ota puhelin kouraan, soita ja kysy. Kyllä sieltä typerämpiakin asioita kysellään. Meinasitko muuten tehdä yhtä mallia, vai tilauksesta kaikenlaisia? Meinaan, jos oma rupeli sattuisi menemään kokonaan päreiksi...
Ei taida olla kovin tuottavaa hommaa tehdä mova-porukalle potkureita. Saavat itärajan takaa potkureita 120€/kpl
Potkurin saa kyllä tehdä (teettää alihankintana) itse myös experimentaliin ja B-ultraan muutostyöluvan kautta. Eli omistaja hakee luvankoneyksilölle mihin tällainen potkuri valmistettaisiin ja sitten koelentojen kautta se käyttöön siihen yksilöön. Näin voi ainakin muutamaankoneeseen tuollaisen värkkäillä. Näin on toimittu mm. joidenkin "omavalmiste" suksien kohdalla ja myös jos esim. potkuri on vaihdettu johonkin muuhun kuin koneen alkuperäisissä varusteissa lueteltuun potkuriin.