Forum > Vaihdetaan ja lahjoitetaan

Ilmaisia piirustuksia

(1/2) > >>

Ansis:
Kiitokset Simolle byrokratiumin hankinnasta&käyttöohjeista.


Tässä linkissä vinkit monenlaiseen tekemiseen:

http://www.affordaplane.com/freeplans.html

Matti Rissanen:
http://www.matronics.com/photoshare/cavelamb@earthlink.net.02.11.2006
/index.html

Texas Parasol aka Chuckbird

kmarkkuvv:
http://www.affordaplane.com/
Kymysys kuuluu; onko ylläolevan linkin kone saatavissa suomessa lentokelpoiseksi/ilma-alusrekisteriin?

Nimimerkillä kiinnostaa pirusti.

Aki Suokas:

--- Lainaus käyttäjältä: kmarkkuvv - Lokakuu 13, 2006, 18:32:27 ---http://www.affordaplane.com/
Kymysys kuuluu; onko ylläolevan linkin kone saatavissa suomessa lentokelpoiseksi/ilma-alusrekisteriin?

--- Lainaus päättyy ---

Miksi ei?
MTOW 245 kg ja kun tyhjämassa on noin 115 kg koneella mukavasti kuormattavuutta. Melkein sama kuin joillain kaksipaikkaisilla ultrilla!

Ilmoitettu sakkausnopeus on niin pieni että se tarkoittaa maailman tehokkainta siipeä, mutta sellaisilla saavutettavillakin arvoilla sakkausnopeus jäänee noin 60 km/h, joten halutessa koneen voisi rekisteröidä ultraksi (siis jos haluaa, voi sen rekisteröidä harrasterakenteiseksi lentokoneeksikin).

Kone näyttää olevan piirustuksista rakennettava, joten normaali rakennuslupamenettely tekee siitä rekisteröintikelpoisen ja saa sen lentokelpoiseksikin kunhan rakentaa asiallisesti.

Siitä vaan.

Matti Rissanen:
Yahoo Groupsin Affordaplane - forum suljettiin jostain syystä, ja piirustuksissa on kuulemma ollut puutteita siiven korvakkeiden osalta. Siipikaaret ovat muuttuneet foamista alumiinisiksi, jne jne. Tyhjäpaino 115kg lienee saavutettu Rotax 277:llä tai vastaavalla Fujilla, joka on kuulemma auttamattoman vajaatehoinen. Olen lueskellut parisen vuotta rakentajien kokemuksia, ja oikeampi lienee jokin kaksimukinen Rotax, paino sitä myötä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod