0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kansallinen huoltomekaanikko on sitten eri asia, koska häneltä edellytetään ICAO-vaatimukset täyttävää huoltomekaanikon lupakirjaa (vrt. liite II vanhat ICAO ilma-alukset).
"Ymmärrys" tai "arvaus" ei aina osu kohdalleen.
Näitä henkilökohtaisia huolia ja puutteita ei käsitellä julkisella foorumilla, ota tarvittaessa yhteys harrasteilmailu@trafi.fi
Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - Lokakuu 12, 2010, 23:22:52"Ymmärrys" tai "arvaus" ei aina osu kohdalleen. Ei varmaan osukaan. Turhan leukojen loksutuksen sijaan olisit voinut myös kommentoida, miten asia on.
PART-66 asiat eivät ole harrasteilmailyksikön vastuulla, joten kysynet niistä osoitteesta: lentokelpoisuus@trafi.fi
Jos tämä ei sinulle tai muille foorumia seuraaville sovi, niin voin myös lopettaa täällä kirjoittelun ja keskittyä neuvontaan vain virallisia kanavia myöten.
Markku HiedanpääOlen iloinnut asiantuntevista kommenteistasi. Toivottavasti saamme niitä tällä foorumilla myös jatkossa.Jukka Reikko
Hyvä Tatu, Olen keskustelemassa foorumilla ilmailun harrastajana ja yritän auttaa yksityishenkilönä muita harrastajia niissä tapauksissa joissa voin. En ole täällä viranomaisen edustajana kinaamassa näsäviisaiden noviisien kanssa ilmailun norminannosta, saati sitten julkisesti esittelemässä valmistelussa olevia ilmailumääräyksiä. Jos tämä ei sinulle tai muille foorumia seuraaville sovi, niin voin myös lopettaa täällä kirjoittelun ja keskittyä neuvontaan vain virallisia kanavia myöten.
On parempi että en jatka näitä keskusteluja tämän pitempään.
Fournier RF4D on EASA ilma-alus jolla on tyyppiväksymistodistuksen haltija ( E.I.S. Aircraft GmbH, RF 4 D, RF 4 D Germany 666), kts: http://easa.europa.eu/certification/docs/products/GA_Sailplanes_and_Powered_Sailplanes_EUR.pdf
t.a.t.u. hyvä!Sinä hyökkäät kuin yleinen syyttäjä! tämä lausahdus ei tarkoita sitä mitä siinä lukee vaan on vakiintunut sanonta-kun et tunnu tuntevan näitä suomalaisia sanontoja. tiedän, että et ole yleinen syyttäjä - siis ammatillisessa mielessä. Olet kuitenkin joka paikassa; Flight forumilla ja täällä Ilmailufoorumilla puuttumassa pieniin yksityiskohtiin jotka sotkevat ko. keskustelusäikeen hengen ja ilmapiirin ihan totaalisesti. Voisit hieman lueskella omia juttujasi taaksepäin ja koettaa oppia niiden negatiivisen sävyn vaikutuksista.
Näillä palstoilla puhutaan useasti siitä, että mollataan turhan takia uusia foorumilaisia. Olisi kiva tietää miten pitkään Sinulla on ollut lentäjän lupakirja? Onko tuo kaikki tieto mitä jakelet täällä tosiaan kokemusperäistä ja käytännössä todettua vai vain määräyksiä tavaamalla saatua knoppitietoa?
Olet nokittanut flight foorumilla kymmeniä vuosia kouluttaneita opettajia knopeillasi ja mielestäni osoittanut arvostelukyvyn puuttumista aika monissa kommenteissasi. Olet toki haukkunut minutkin, mutta minä sen olen kestänyt. Minusta käytöksesi näillä muutamilla palstoilla on ollut sellaista, että jos minä olisi moderaattori niin olisin bannannut sinun tunnuksesi jo monta kertaa.Olisin toivonut, että Miuku jatkaisi kirjoitteluaan myös tällä palstalla välittämättä tämän t.a.t.u -kirjoituksista.
Onko tuo kaikki tieto mitä jakelet täällä tosiaan kokemusperäistä ja käytännössä todettua vai vain määräyksiä tavaamalla saatua knoppitietoa?
Turhaan haikailette. Enää ei löydy tämän säikeen aloittajan tunnusta ainakaan tämän foorumin käyttäjälistoilla.
Äläkä yritä Tatu yhtään selittää. Kirjoittaa osaat ja venkoilla, se on nähty. Mutta yritä seuraavalla kerralla tuoda jotain aidosti positiivasta esille. Siis sellaista missä kerrankin ei haukuta ketään, ei olla ilkeitä eikä naljailla.Vai pystytkö edes siihen? Itse ainakin jään odottamaan...