Mikä ultrakevyt lentokone aloittelijalle?

Aloittaja kaitsu.t, heinäkuu 28, 2007, 22:53:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaitsu.t

Terve!

Itselläni on jo jonkin aikaa ollut pientä lentokone kuumetta ilmassa ;D...Joten olen yrittänyt etsiä kaikenlaista tietoa kyseisestä lajista,ja päädyin siihen tulokseen että järkevintä itselleni on hankkia ultrakevyt koneeseen lupakirja(hinta näytti pyörivän 3000-4000euron paikkeilla).Täällä kun näyttää olevan paljon asiantuntevaa porukkaa,niin mitä konetta suosittelette tälläiselle aloittelijalle?Hintaluokka saisi pyöriä jossain 7000-10000euron paikkeilla.

Itse en ole löytänyt kuin yhden omaan hintaluokkaani sopivan laitteen,joka on tällä sivustolla myynnissä:Kolb Twinstar MkII ja hinta 8000e(mitä mieltä olette kyseisestä koneesta?)

taotao

Vaikka olenkin entinen maahantuoja et saa tuolla hinnalla edes kunnon mittareita *0*
ja koneen tietäen se onkin sitten mittareiden jälkeen ilmainen *0*
Hieno kone lentää jos 120km/h riittää
Koulutin moisella vehkeellä kymmenkunta B-luokan oppilasta:)
Siipi on hyvin kantava;) ja vahva:)

Jarno

Itse lensin kamikaze tehtävältä tuntuvan ensilentoni tämänlaisella himmelillä: Hfl Stratos IIe, samoilla vuosikymmenillä pelataan kuin Kolb,yhdellä penkillä.Liitoluku lienee vähän parempi  1:23.Korkeutta 1000ft, olet jo perillä...hiljaista menoa moottori sammutettuna...Jäi oikein hyvät muistot ensimmäisistä huimista hetkistä yksin ilmassa...kauniita,tyyniä kesäiltoja efop 06 ylös-alas...ja myös kirkasta pakkas-säätä tuli nähtyä,hyvin toimi aina, kaksitahtinen tähtimoottorintapainen.
"Nobody can be uncheered with a balloon."