Kokemuksia www.Siebert.Aero verkkokaupasta

Aloittaja jvahermo, huhtikuu 03, 2007, 20:35:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jvahermo

Moi

Onko kellään kokemuksia saksalaisesta www.siebert.aero verkkokaupasta. Oletteko tilanneet jotain ja kuinka nopeasti tavarat toimitettiin?
Uskaltaisiko maksaa ennakkomaksulla??

T.Juha

Hanu

Eipä ole kyseisestä putiikista kokemusta, mutta olen yhdistyksemme puitteissa hoitanut
vuosittain 10-20 tilausta ennakkomaksuna Saksasta ja kertaakaan ei ole huijattu. Jotkut yritykset
ovat vielä ennakkomaksun vuoksi myöntäneet pari prosenttia käteisalennusta. Kyse on ollut
lentokoneen osista ja tarvikkeista. Nyttemmin joidenkin kanssa on päästy jo
laskutussopimukseen, kun kaupantekoa tapahtuu useamman kerran vuodessa.

Nuo myyjät eivät ymmärrettävästi uskalla lähettää tavaraa laskulla, kun ovat jääneet niin monasti ulkomaan
toimituksista nuolemaan näppejään. Enpä lähettäisi minäkään tavaraa tuntemattomalle yksityishenkilölle ilman
varmistusta maksusta, varsinkaan ulkomaille.  Yksi vaihtoehto maksulle olisi VISA/EUROCARD/MASTERCARD.
(Toki siinäkin veloitus tapahtuu ennen toimitusta). Postiennakollakin on saksasta tullut joskus tavaraa, eli
maksetaan Suomen Postille tavaraa noudettaessa, mutta tässä kulut ovat taas melko suuret.

Sähköpostikeskustelun tai puhelun perusteella täytyy vain pyrkiä saamaan kuva yrityksen luotettavuudesta,
mikäli muita tietoja tai kavereiden kokemuksia ei ole saatavissa.

HN

JuPe

Olen kuullut muutamien ystävieni suosittelevan ko. putiikkia omat ostokseni olen tilannut Friebeltä http://www.friebe-luftfahrtbedarf.de/  koska sama tuote on löytynyt myös heiltä ja vieläpä edullisempaan hintaan.
Palvelu on pelannut ja toimitukset ovat olleet nopeita.

Ilkka

Lainaus käyttäjältä: Hanu - huhtikuu 03, 2007, 20:55:08
... Yksi vaihtoehto maksulle olisi VISA/EUROCARD/MASTERCARD.
(Toki siinäkin veloitus tapahtuu ennen toimitusta)...

Luottokortilla jos maksaa niin saa ainakin periaatteessa vähän lisää turvaa; luottokorttifirmat ei kauaa kuuntele reklamaatioita vääristä veloituksista vaan korttiveloitusmahdollisuus poistuu ko. firmalta nopeasti. Itse tilainen firmalleni osia lähes viikoittain kortilla, toistaiseksi ei ole ollut ongelmia. Tätä kyseistä firmaa en tosin tunne.

Ilkka.

pimattil

Lainaus käyttäjältä: Ilkka - huhtikuu 03, 2007, 23:03:38
Luottokortilla jos maksaa niin saa ainakin periaatteessa vähän lisää turvaa; luottokorttifirmat ei kauaa kuuntele reklamaatioita vääristä veloituksista vaan korttiveloitusmahdollisuus poistuu ko. firmalta nopeasti. Itse tilainen firmalleni osia lähes viikoittain kortilla, toistaiseksi ei ole ollut ongelmia. Tätä kyseistä firmaa en tosin tunne.

Ja ihan käytännössäkin: luottofirman voi jättää tappelemaan putiikin kanssa jos on joku suurempi ongelma, mutta omien rahojen saaminen takaisin luottofirmalta on merkittävästi helpompaa kuin joltain pieneltä puljulta ulkomailla. Lisäksi jos vaikka sattuisi käymään niin, että putiikki menee konkurssiin ja lasku on maksettu luotolla, niin luottoyhtiö jää perimään saataviaan firmalta eikä tappiot suoraan tipu kortin haltijalle. Mitä huonoa luottokorttimaksuissa on, niin jos tulee valuuttakurssimuunnoksia, niin ne eivät ainakaa ole eduksesi eli kurssit ovat huonompia kuin Suomen pankin julkaisemat valuuttakurssit. Itse käytän korttia kaikkeen mahdolliseen juuri sen takia, että luotan luottoyhtiöön paljon enemmän kuin epämääräisiin firmoihin.
- Pirkka -

Sami Myllymäki

Lainaus käyttäjältä: jvahermo - huhtikuu 03, 2007, 20:35:22
Moi

Onko kellään kokemuksia saksalaisesta www.siebert.aero verkkokaupasta. Oletteko tilanneet jotain ja kuinka nopeasti tavarat toimitettiin?
Uskaltaisiko maksaa ennakkomaksulla??

T.Juha

Itse tilasin gps:n vuosi sitten ko. verkkokaupasta ja tavara tuli kotiin. Eli ei valittamista. Sen jälkeen ovat muistaneet uusilla kuvastoilla. Eli vaikuttaa ihan asialliselle kaupalle.

Terv.
Sami

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod