Ultrien maantiekuljetus

Aloittaja jukkis, huhtikuu 10, 2006, 06:11:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukkis


Terve,

Onko ultrille olemassa millään valmistajalla maantiekuljetus "putkia" tyyliin purjekoneet?

Asia tuli lähinnä mieleen koskien kun mietin onko Fox C 22:lle olemassa kuljetuskärryjä,
eikö ainakin jollain ole joskus sellaiset olleet? Ottaen huomioon 2-tahtimoottorien
luotettavuuden voisi maantiekuljetusoptiolle ilmaantua aina välillä tarvetta.

t. Jukka

Kari Aspiola

Tuskimpa muuten kuin rakentamalla sellaisen.

Itelläni on ns. omavalmistekärry jolla olen jo muutamaa konetta kuskannutkin. Asuntovaunun alustalle rakennettu avonainen lavakärry. Kone vedetään kyytiin aisaan kiinnitetyllä vinssillä kevyiden ajoluiskien avulla.  Siiville pitää vielä rakentaa omat kiinnitykset jotta ne saa yhdellä kertaa kaikki kyytiin. Nyt joutuu vielä heittämään kaksi reissua jos pitää siirtää koko kone pisteestä A pisteeseen B. Tietysti kurakelillä tarvii konetta suojata. Olen nähnyt ainakin kaksi umpinaista kuljetinta joihin mahtuu sekä kone että siivet irrotettuina, ovat aika massiivisia kuljettimia molemmat.

Voin laittaa muutamia kuvia meilinä jos asia kiinnostaa.

Lentokapt:Hujane

Itse olen Fox C22 kuljettanut 400x180 kokoisella peräkärrillä ja siivet irroittanut koneen kylkiä vasten,pehmusteena käyttäen vanhoja patjoja sekä tukitelineinä laudasta tehtyä A-kehikkoa rungon päällä. Yllättävän hyvin pysyy kasassa mutta nopeusrajoitettu 70km/h.

Onhan se tienpäällä jännän näköinen häkkyrä sitten.

Isoja peräkärrejä valmistaa esim: Lakeuden metalli kauhavalla omien mitttojen mukaan.

Ansis

Joskus vedin muistaakseni Kolbille tehtyä putkea, olisiko ollut jonkun Milkin jäsenen omistama?

Muuten hyvä, mutta henkilöauton perässä nosti kulutusta ilmanvastuksensa vuoksi hemmetisti. Pakun perässä tuli kevyemmin.

Purjelentokoneen Kobra nostaa kulutusta Saabissa n. 1/100 km Suomi nopeuksilla, mm Saksassa saa tyyppihyväksyttyjä putkia 100 kmh nopeudelle.

Mielestäni umpikärry on "pakollinen" yleisön mielenkiinon vuoksi, vaikka onkin raskaampi vetää.

My mind is willing, but purse is weak.

SamiM

Tällä sivulla on ainakin muutama esimerkki kärryistä ja paljon muuta mielenkiintoista rahalla saatavaa ::)
http://www.delta-mike.pair.com/  -> marktplatz -> verschiedenes

hmv

Tuolla on ainakin kuva FK12 Comet kuljetusperäkärrystä.

http://www.fk-leichtflugzeuge.de/html/2nd_hand.html

/Hannu

Lentokapt:Hujane


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod