Pienikin muutos Rotaxiin, ja...

Aloittaja Jari Kaija, huhtikuu 03, 2006, 12:25:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jari Kaija

Mottikoulutuksessa otin puheeksi tuon kaasarin osalta virittelyn vaarallisuuden. Tässä esimerkki:

Jompikumpi. Jotkin selaimet eivät tykkää %20 (välilyönti merkin nettiversiosta),
ja osa taas ei tykkää oikeasta välilyönnistä.


http://www.ch701.com/webmaster/Jon/deer%20hunting/jon_crash.htm

http://www.ch701.com/webmaster/Jon/deer%20hunting/jon_crash.htm


P.Lehtinen

Niinpä...
Tässä malliesimerkki kun käytetään ei- alkuperäisisä osia. Kyllä tehdas käyttää jotain osaa perustellusti vaikka välillä saattaa tuntua, että minkähän vuoksi tuokin on tuommosella kalliilla jousella kun tämä tarvikekin sopii paikoilleen jne. Laitampa tämän kun se vaarin pappatunturissakin toimii...

JariS

Sellainen ruvattava kaasuvipu (kuin Cessan seosvipu) toimii tuon Rotaxin kanssa melko OK.
Rullatessa vaan joskus, jos säätää tehoa vapauttamalla lukon ja työntää tai
vetää saattaa irti päästäessä vähän ryntäyttää, joten kannattaa maassa säätää
ruuvaamalla. Olipa hyvä, että sattui tuo juttu silmään ennen kuin vaihdoin jouset
löysempiin, hah.....
Lennän hitaasti ja nauttien

Kari Aspiola

Eipä ole kaveri kovin hyvin asiaa harkinnut kun on tuommoset "hetekan jouset" laittanut koneeseensa. Kun lähtee valmista systeemiä "parantelemaan", niin pitäis "tunaajalla" olla paremmat tiedot asiasta kuin alkuperäisellä laitteen suunnittelijalla. Siihen ei kovin moni kuitenkaan yllä.

Alkuperäiset Rotax:in jouset (p/n: 938289) näyttää olevan samalla osanumerolla kaikissa malleissa myös niissä tyyppihyväksytyissä myllyissä. Tyyppihyväksyttyyn moottoriin kelpuutettavat osat ovat kaikki käyneet kohtuullisen kontrollin läpi ennen lopullista hyväksyntää.

Tapahtumaketju jonka seurauksena moiset epäkurantit jouset ovat kaasareihin päätyneet jää epäselväksi, mutta itsekukin tykönämme voimme omalta osaltamme estää vastaavien "tekovikojen" syntymisen.

"Hetekan jouset" saattavat nekin joutua joskus vaativiin olosuhteisiin, mutta osan rikkoutuessa korkeintaan saattaa selkä nitkahtaa hetekan käyttäjältä.



Ps. .......... Vain täydellinen tietämättömyys saa aikaan äärettömän itsevarmuuden...........

JPK1990

Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - huhtikuu 03, 2006, 12:25:35
Mottikoulutuksessa otin puheeksi tuon kaasarin osalta virittelyn vaarallisuuden. Tässä esimerkki:

Jompikumpi. Jotkin selaimet eivät tykkää %20 (välilyönti merkin nettiversiosta),
ja osa taas ei tykkää oikeasta välilyönnistä.


http://www.ch701.com/webmaster/Jon/deer%20hunting/jon_crash.htm

http://www.ch701.com/webmaster/Jon/deer%20hunting/jon_crash.htm



Ei kannata käyttää sellaista selainta joka ei avaa molempia noista  ;)


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod