Ilmailun nykytila

Aloittaja Matti Rissanen, tammikuu 29, 2006, 18:41:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Rissanen

Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että harrasteilmailu aiheuttaa huolestumista suunniteltaessa tahojen yhteistyön kariutumisesta aiheutuvia hyökyaaltoja rahoitus- ja sijoitussektorilla. Tosiasia on, että harrasteilmailu järkeistää käsitystämme kyseisestä asiakokonaisuudesta, mihin tavallaan liittyy myös järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. On hyvin vaikea johdatella asioita siten, että ilmailu opettaa sisäistämään organisaation sisäisiä ratkaisumalleja. Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta esim. ultrailmailu yksinkertaistaa peräänkuulutettua lakonisuutta. Tilastot osoittavat, että kevytilmailulajit parantaa hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa yleisesti sovittuja ja toimiviksi todettuja organisaatio- ja johtamismallin muodollisuuksia.

Onko tässä ilmailun nykytila?  ;D
texti by http://puppulausegeneraattori.fi/


Tepsu

Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että kevytilmailu ennakoi osaltaan peräänkuulutettua lakonisuutta.
Tosiasia on, että ratifioituja ominaisuuksia omaava vaihtoehto avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti meihin kohdistuvaa tietotarvetta.
Vaihtelevalla menestyksellä myös peltikoneet avaavat itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti tahojen yhteistyön kariutumisesta aiheutuvia hyökyaaltoja rahoitus- ja sijoitussektorilla.

Ari Simonen

Ottamatta mitenkään kantaa keskustelun sisältöön totean että yllä olevilla herroilla olisi loistava tulevaisuus ilmailun viranomaispuolella.Näin loistavan yksinkertaista ja vähäeleistä sekä yksiselitteistä
ilmaisua tarvittaisiin uudistettaessa kaikkia ilmailun viranomais-säädöksiä.

Markku Hiedanpää

Usein on kysytty miten EASA on kuullut ilmailun harrastajia tai kenttää yleensä, tässäpä vastaus suoraan EASA:n sivuilta:

II. Kuuleminen
4. Tämä lausunto on annettu viraston hallintoneuvoston vahvistamassa menettelyssä. 2 Viraston verkkosivustolla (www.easa.eu.int) julkaistiin 27. huhtikuuta 2004 asiakirja "Consultation Document on the applicability, basic principles and essential requirements for pilot proficiency and air operations and for the regulation of third country aircraft operated by third country operators" (NPA 2/2004). Siinä virasto selvitti näiden toimintojen sääntelemisen mahdollisia institutionaalisia puitteita ja perusteluja sille, miksi lentokelpoisuuden ja ympäristönsuojelun sääntelyä varten hyväksyttyä järjestelyä tulee käyttää myös lentotoiminnan ja miehistön lupien yhteydessä. Samassa yhteydessä se esitteli luonnoksen lentäjien pätevyyttä ja lentotoimintaa koskeviksi keskeisiksi vaatimuksiksi, joita voidaan käyttää yhteisön lainsäätäjän edellyttämien turvallisuustavoitteiden määrittelemiseen. Näiden keskeisten vaatimusten kehittämisessä virasto tukeutui niin sanottujen "valmistelutyöryhmien" vapaaehtoiseen panokseen. Niiden asiantuntijat auttoivat asiantuntemuksellaan ja teknisellä tietämyksellään vaatimusten luonnostelua nykyisin voimassa olevien kansainvälisten, JAA:n 3 ja toimialan omien käytäntöjen pohjalta. Virasto arvioi ryhmien esittämät luonnokset, tarkisti niiden yhdenmukaisuuden jäsenvaltioita koskevien ICAO:n 4 velvoitteiden suhteen ja mukautti niiden yksityiskohtia tarvittavassa määrin, jotta niitä voidaan soveltaa suoraan tai jotta niiden voimaansaattamissäädöksiä voidaan valvoa oikeudellisesti 33 kohdassa kuvatulla tavalla. Virasto esitti kantansa myös kaupallisen lentotoiminnan sääntelyyn ja ammattimaisten lentäjien lupiin nykyisten, laajalti käytössä olevissa yhteiseurooppalaisissa ilmailuvaatimuksissa (JAR) kuvattujen hyväksyttyjen käytäntöjen perusteella. Lopuksi virasto pyysi alan toimijoiden ryhmiltä lausuntoja muutamiin kohtiin, joihin se tarvitsi vastineita määritelläkseen tämän lausunnon pohjaksi politiikan, jolle saadaan riittävän yksimielinen tuki.
5. Määräaikaan 31. heinäkuuta 2004 mennessä virasto vastaanotti 1 695 huomautusta kaikkiaan 93 henkilöltä, jäsenvaltion viranomaiselta, yksityisyritykseltä tai ammattialajärjestöltä. Huomautusten arviointiin virastossa osallistui myös sellaisia henkilöitä, jotka eivät olleet mukana kuulemisasiakirjan laadinnassa. Näin kaikkia vastaanotettuja huomautuksia voitiin arvioida oikeudenmukaisesti. Huomautukset on otettu huomioon ja sisällytetty huomautuksiin annetut vastineet sisältävään asiakirjaan (Comment Response Document, jäljempänä 'CRD'). CRD:hen sisältyy luettelo kaikista huomautuksia esittäneistä henkilöistä ja organisaatioista, viraston vastaukset, ehdotukset politiikaksi ja tarkistetut keskeiset vaatimukset. CRD julkaistiin viraston verkkosivustossa 24. syyskuuta ja se on kaikkien helposti saatavilla.

;-)

Tepsu

Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - tammikuu 29, 2006, 23:10:21
Ottamatta mitenkään kantaa keskustelun sisältöön totean että yllä olevilla herroilla olisi loistava tulevaisuus ilmailun viranomaispuolella.Näin loistavan yksinkertaista ja vähäeleistä sekä yksiselitteistä
ilmaisua tarvittaisiin uudistettaessa kaikkia ilmailun viranomais-säädöksiä.

Siis tämä toimintojen tehokkuuden tyyli, on suoraan suomen hallituksen ja kuvaa hyvin toiminnan viisautta. Ei sovi unohtaa, että hallitus asettaa tahomme äärimmäiseen kustannusten maxsimointiin ajateltaessa meihin kohdistuvaa tietotarvetta. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että hallitus asettaa tahomme tukalaan tilanteeseen ajateltaessa viimeaikaisia absurdeja väittämiä. Vaikka osaltamme onkin saatettu syyllistyä laiminlyönteihin, voidaan taholtamme kuitenkin todeta, että hallitus noudattaa epäilemättä ideatasolla vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.

Matti Rissanen

Aivan, jopa havaittavissa oleva kielteinen asennoituminen uudistusohjelmaamme yllättää toimivuudellaan, ja selvittää samalla hiusten halkomiseksi osoittautunutta geneerisyyttä. Lienee sanomattakin selvää, että kokonaisvaltainen työtapa panostaa interaktiivisuuteen ajattelematta ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta. Matemaatikotkaan eivät kysele mitä numerot ovat, mutta paradoksaalinen ajattelutapa ratkaisee ongelmia tutkittaessa viimeaikaisia absurdeja väittämiä.

Astir

Lainaus käyttäjältä: Terho - tammikuu 30, 2006, 00:42:56
Lainaus käyttäjältä: Ari Simonen - tammikuu 29, 2006, 23:10:21
Ottamatta mitenkään kantaa keskustelun sisältöön totean että yllä olevilla herroilla olisi loistava tulevaisuus ilmailun viranomaispuolella.Näin loistavan yksinkertaista ja vähäeleistä sekä yksiselitteistä
ilmaisua tarvittaisiin uudistettaessa kaikkia ilmailun viranomais-säädöksiä.

Siis tämä toimintojen tehokkuuden tyyli, on suoraan suomen hallituksen ja kuvaa hyvin toiminnan viisautta. Ei sovi unohtaa, että hallitus asettaa tahomme äärimmäiseen kustannusten maxsimointiin ajateltaessa meihin kohdistuvaa tietotarvetta. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että hallitus asettaa tahomme tukalaan tilanteeseen ajateltaessa viimeaikaisia absurdeja väittämiä. Vaikka osaltamme onkin saatettu syyllistyä laiminlyönteihin, voidaan taholtamme kuitenkin todeta, että hallitus noudattaa epäilemättä ideatasolla vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.

Minä taas pelkään että tässä on tämän palstan nykytila. Keskustelun taso laskee kuin lehmän häntä... Kohta ei enää löydä asiatekstejä tän skeidan joukosta

-Kimmo

Matti Rissanen

Tämänkin aiheenhan voipi ihan mielellään moderoida... Aika puppua  ::) Paitsi Miukun osuus. Tässä on ihan selkeesti samaa panosta kuin maakauppojen pöytäkirjoissa.  ;D :thumbsup:

jopo

Juu, jees. Armoton ultrakiinnostus, jota 80-luvulla löytyi, teki tietysti tehtävänsä. Jo silloin A/B-luokat olivat olemassa,
kuinkas on ny ? Mikahan on syy nykyiseen alavireisyyteen tällä foorumilla ?
jopokyselee

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod