Havukka-ahon ilmailukerhossa hieman pohdittiin meininkiä.

Aloittaja Ansis, heinäkuu 13, 2023, 13:39:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ansis

Innostuin virtuaali-ilmailemaan, koska ulkona on liian lämmintä. Lueskelin oheisen linkin lento-ohjekirjan, jota ei tsuhnien tarvitse enää suomentaa tehden lisää virheitä:

http://www.flugservice-speyer.de/Flugservice_Speyer/Manuals_files/FK9%20Mk%20VI%20Rev%204%20English.pdf

Se laittoi pohtimaan, miksi suuren valmistajan kontrollipaneeli yksinkertaistaa kahdella kytkimellä kaksinkertaisen sytytysjärjestelmän?

Jo sunnuntaina katselin koostelähetyksen Kuhmon experimenttaalipäiviltä, jossa keksittiin taas uusiksi ultrakevytlentokoneella operointia ja ihmeteltiin, miksi moottorilentäjille on haasteellista siirtyä moterniin liukkaaseen ultraan:
https://www.youtube.com/watch?v=rjHFTlBRShg&t=4826s


Koko sen ajan, jotain 25+ vuotta jonka olen ollut ilmailussa mukana, on niillä ajettu laskuun liian kovaa, jolloin lasku menee yleensä ketuilleen.

Pitkän linjan kouluttaja kertoo stetsonista, kuinka koneella lennetään ja mitä huolellinen valintaprosessi on suomeksi/s.

Sekakäytön opetus on muuten jonkin verran haastavampaa. 

Kannattaa huomioida, kuinka koneen lentomassa vaikuttaa sen vaatimiin nopeuksiin.

Nopeuksista kannattaa katsoa taulukot tuosta FK ysin kirjasta, lipakammat vehkeet joissa kunnon laipat on nopeuksien hallinta vielä tärkeämpää.suositukset.jpglimits.jpgign.jpgign.jpgsuositukset.jpg     
My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod