Kauan sitten eräs konekunta muutti Beaver 550 ultran siten että siinä oli moottorina nelisylinterinen VW, moottorin kohtaloksi muodostui warp drive hiilikuitupotkurin lavan irtoaminen navasta. Onneksi ei mennessään katkaissut alumiinista runkoputkea. Muutostehtävä on ollut kunnioitettava työsarka, säälin tuntein purin tätä kollegoiden aikaansaannosta, paljon työtä ja suunnittelua meni säläkoppaan. Moottorissa oli 88mm. sylinterit, joten se periaatteessa oli sama kuin Limbach L 1700. Kampiakseli meni haverissa hylkyyn mutta synterit mäntineen ja kannet ovat käyttökelpoisia. Tiedustelen näin tältä konekunnalta montako tuntia moottori ehti käydä ennen haveria näillä sylintereillä, sylintereiden tuntitilanne olisi minulle arvokasta tietoa. Anekdoottina voisin sanoa että moottori oli tehty melko korkeapuristeiseksi, vaikka en usko Wikipedian Limbachin moottoreille antamaa 8:1 puristussuhdetta, sillä ei kaksilitraisesta oteta kahdeksaakymmentä hevosvoimaa 3000 kierroksella. Kerro jos tiedät moottorin tuntitilanteen ja sen Beaverin tunnuskin on tärkeä jos uusiokäytän osia.
Kiitos vastauksesta.