ultrakevyiden pakolliset vakuutukset

Aloittaja viper, elokuu 30, 2005, 14:15:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

viper

Olen suunnitellut hankkivani b-luokan ultralupakirjan jossain vaiheessa ja nyt kiinnostaisi tietää , että  minkä verran tulee maksamaan ultran pakolliset vakuutukset vuodessa?

Karoliina

Pakolliset (vastuu yms. vakuutukset) eivät ole kovin hirveitä. Mutta
kasko on luokkaa kauhea. Meillä on luokkaa 4000 euroa vuodessa.
Mutta kasko toki ei ole pakollinen.

Tapani Kokkonen

Meillä traikin vakuutukset ovat seuraavat:
Ilmakuljetusvastuuvakuutus 183€ (pakollinen väh.2paikkaisissa)
Lentovastuuvakuutus 183€
Istuinpaikkavakuutukset ei pakolliset, mutta 2 paikalle 187€ (koulukoneissa pakollinen)
B-vehkeisiin hinnat pitäis olla samat.
Paljon on nousseet nämäkin hinnat, vähemmän lentäviä koneita pitää rueta seisottamaan osan vuotta.

Tapani

viper

Eli yhteensä noista vakuutuksista tulee vuodessa pakollista maksettavaa noin 360e, mikä ei kuulosta kovinkaan pahalta. B-luokan lupakirja tulee käsittääkseni maksamaan luokkaa 1000e jos on jo ennestään purjelentolupakirja, onko näin?

masal

Purjelentolupakirjan päälle (jos pursitiimaa on vähintään 35h) tarvitaan hieman teoriatunteja ja tenttejä sekä vähintään 5 tuntia UPL-B koululentoja opettajan kanssa + tarkastuslento. Koululentohinnasta sitten lopputulos riippuu. Koulutuntihinnat ovat luokkaa 100-150euroa tunti, riippuen kouluttajasta ja kalustosta. Tarkastuslentäjä ottaa omansa ja laitos vielä lupakirjan kirjoittamisesta omansa. Eiköhän tuo 1000eur varaaminen osu aika kohdalleen.
Markku Salminen

masal

Vakuutuksista on tässä itselläni juuri maksukuitit, ja nuo pakolliset vakuutukset ovat Ultra-B:en myös yhteensä 366eur. Lisäksi itselläni on koneeseen maavahinkovakuutus mikä riippuu vakuutusarvosta. Itselläni vakuutusarvo 15000 eur ja vakuutusmaksu 165eur/vuosi (omavastuu 841 euroa). Tämä maavahinkovakuutus korvaa esim. jos kone palaa hallin mukana, tätähän ei hallin vakuutus korvaa...
Markku Salminen

kate

Lainaus käyttäjältä: viper - elokuu 31, 2005, 08:56:59
Eli yhteensä noista vakuutuksista tulee vuodessa pakollista maksettavaa noin 360e, mikä ei kuulosta kovinkaan pahalta. B-luokan lupakirja tulee käsittääkseni maksamaan luokkaa 1000e jos on jo ennestään purjelentolupakirja, onko näin?

kaskon pakollisuudesta senverran, että se ei ole pakollinen jos pystyt ostamaan koneen 100% omilla rahoillasi. Jos joudut
ottamaan koneeseen lainaa, pankki varmaankin haluaa koneen lainan vakuudeksi ja taas silloin
edellyttää että kone on vakuutettu.

Uuden (tai melko uuden) ultran pitäminen ei siis todellakaan ole halpaa, hupia.

Kate

viper

Olen haaveillut lähinnä noista vanhemmista b-luokan ultrista kuten renegade spiritistä. Renegaden luulisi saavan hankittua käytettynä kohtuu edullisesti, jolloin kaskoa ei  välttämättä tarvitsisi?  Onkohan noita renegadeja enää paljoakaan käytössä ja missä hinnoissa ne nykyään noin suurinpiirtein liikkuu. 

pimattil

Lainaus käyttäjältä: kate - elokuu 31, 2005, 12:10:02
kaskon pakollisuudesta senverran, että se ei ole pakollinen jos pystyt ostamaan koneen 100% omilla rahoillasi. Jos joudut ottamaan koneeseen lainaa, pankki varmaankin haluaa koneen lainan vakuudeksi ja taas silloin
edellyttää että kone on vakuutettu.

Monikohan pankki on kiinnostunut ottamaan ultran vakuudeksi? Ts. on hyvin epätodennäköistä että ne ottavat sen edes osaksi vakuutta, jolloin niitä ei kyllä sen vakuuttaminenkaan kiinnosta pätkän vertaa -- takaajat/takaus kyllä maksaa heille lainan takaisin, kävipä ultralle sitten mitä hyvänsä.  :wacko:

   Pirkka
- Pirkka -

Hanu

Eiköhän suurin osa pankeista kelpuuta hyväkuntoisen, uudehkon Ultrakevyen lentolaitteen
vakuudeksi lainaan.  Kasko käyvän hinta-arvion mukaisesti on tällöin toki ehdottoman pakollinen. 
Vakuusarvo yleisimmin vaihtelee 40 - 60 % nurkilla koneen käyvästä arvosta. Ehkä enemmänkin?

HaNu 

Kari Talvio

Hmmm, ainakaan Nordea ei kelpuuttanut edes uutta konetta vakuudeksi, riippumatta koneen vakuutuksista.
Heidän on ilmeisen vaikea tuota vakuutta muuttaa rahaksi eli myydä tilanteen tullessa, markkinat yleensäkin lentokoneille ovat kovin rajalliset täällä.

Ei auttanut kuin sanoa muijalle ja mukuloille että te ette syö kovin hyvin ihan lähiaikoina  ;D
niin ja telttamajoitushan on ihan kiva, koirallekin on oikein kun luu on kovaa ja koppi vuotaa  ;D

nimim. prioriteetit kohdallaan(ko)  ;D
Kari Talvio, Tampere

Hanu

Näkyy Nordealla olevan erilaisia käytäntöjä eri puolella Suomea. Itselleni kelpuutettiin lentsikka
lainan vakuudeksi tuossa ylempänä kirjoittamassani haarukan yläpäässä. Toki oli kyseessä
tyyppihyväksytty lentokone nimeltään Cessna.  Täysi kasko oli ainoa edellytys.
(toki projekti jäi toteutumatta muusta syystä).

En sinänsä ihmettele pankkien käyttäytymistä. Jos ei asiaa käsittelevä henkilö ole
toiminut ilma-alusten kanssa, voi eka vastaus olla kielteinen. Ainakin Nordealla on
pääkallonpaikalla sellainenkin henkilö, joka ymmärtää ilma-alusten päälle.
Vaatinee pientä sitkeyttä ja sen, että on aikaisemmin hoitanut hommansa kohtuullisesti.
Hätätilassa pankin vaihtokin voi auttaa "uutta asiakasta", jos vehje on pakko saada ostettua.

T:HaNu

Veksi

Lainaus käyttäjältä: viper - elokuu 31, 2005, 12:39:31
Olen haaveillut lähinnä noista vanhemmista b-luokan ultrista kuten renegade spiritistä. Renegaden luulisi saavan hankittua käytettynä kohtuu edullisesti, jolloin kaskoa ei  välttämättä tarvitsisi?  Onkohan noita renegadeja enää paljoakaan käytössä ja missä hinnoissa ne nykyään noin suurinpiirtein liikkuu. 

Saksan maalta löysin kaksi myynnissä olevaa Renegadea. Toinen hinnaltaan 27500e ja toinen 35000e. Kalliimmassa on Rotaxin 912:n nokalla.

http://www.pilots24.com/markt24/showad.php?adid=2881

http://www.pilots24.com/markt24/showad.php?adid=1561



Karoliina

Meillä onnistui, [ei-uusi] kone on lainan vakuutena.
Riippuu paljolti missä pankissa ja kenen kanssa asioi. Ei onnistu ihan missä tahansa ja ennen kaikkea _kenen_tahansa_
pankkivirkailijan kanssa toki. Meillä on periaate että emme takaa mitään lainaa kenellekään emmekä käytä
ketään meidän lainojen takaamiseen, joten siksi oli ilmiselvää että piti löytää toisenlainen ratkaisu ja se myös löytyi kun hieman kyseli
lentokoneihmisiltä tuttavapiiristä.

viper

Lainaus käyttäjältä: Veksi - syyskuu 15, 2005, 14:25:18
Lainaus käyttäjältä: viper - elokuu 31, 2005, 12:39:31
Olen haaveillut lähinnä noista vanhemmista b-luokan ultrista kuten renegade spiritistä. Renegaden luulisi saavan hankittua käytettynä kohtuu edullisesti, jolloin kaskoa ei  välttämättä tarvitsisi?  Onkohan noita renegadeja enää paljoakaan käytössä ja missä hinnoissa ne nykyään noin suurinpiirtein liikkuu. 

Saksan maalta löysin kaksi myynnissä olevaa Renegadea. Toinen hinnaltaan 27500e ja toinen 35000e. Kalliimmassa on Rotaxin 912:n nokalla.

http://www.pilots24.com/markt24/showad.php?adid=2881

http://www.pilots24.com/markt24/showad.php?adid=1561

Saksassa arvostavat näköjään renegaden korkealle. Rakennussarja maksoi Suomesssa 90-luvun alussa muistaakseni n.70 tuhatta markkaa ja valmis kone jotain 120 000mk. Noita renegadeja oli kymmeniä rekisterissä 90-luvun alussa ja nykyään niitä taitaa olla vaan muutama kappale enää käytössä, loput on ilmeisesti jossain orsilla makaamassa?




Veksi

Lainaus käyttäjältä: viper - syyskuu 19, 2005, 09:58:55
Saksassa arvostavat näköjään renegaden korkealle. Rakennussarja maksoi Suomesssa 90-luvun alussa muistaakseni n.70 tuhatta markkaa ja valmis kone jotain 120 000mk. Noita renegadeja oli kymmeniä rekisterissä 90-luvun alussa ja nykyään niitä taitaa olla vaan muutama kappale enää käytössä, loput on ilmeisesti jossain orsilla makaamassa?

Ilma-alusrekisterin mukaan tällä hetkellä Suomessa 19 Renegadea rekisterissä.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod