Bilsam TNA 1200

Aloittaja Matti Rissanen, tammikuu 13, 2003, 16:52:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 23 Vieraat katselee tätä aihetta.

Matti Rissanen

TNA 1200

1.   4 cylinder in line
2.   Water cooled
3.   Dry weight = 65 kg
4.   Total install weight = 82 kg
5.   HP = 115 @ 6500 RPM
6.   Stroke = 78,9 mm
7.   Bore = 70,8 mm
8.   Torque = 134 nm @ 5000 RPM
9.   Compression = 11,5
10.   Dimensions = L x W x HT = 530 x 420 x 580 mm
11.   Fuel burn = 8 lit/hr @ 75% power
12.   TBO=1000HRS
13.   Price = 6500 Euro complete with multi port fuel injection, electronic ignition and reduction unit.

------------------------------

Mitä mieltä olette? Minulla on myös kuvia lähetettävissä sähköpostilla.
Firma on brittein saarilla toimiva ja TNA 1200 on kuulemma Fiat Punton konversiomoottori, tällä hetkellä koneella ajettu joitakin satoja tunteja ilman kemmempia ongelmia.
Minä en tiedä moottoreista mitään, mutta jos aion koneen rakentaa riittävillä tehoilla niin olisi siihen helevetti oltava varaakin. Kuitenkaan en halua ruveta koekaniiniksi poksauttelemaan vehkeitä ilmassa.
¨

Sitten vielä. Jos löytää kohtuuhintaisen esim Renegade Spiritin, mitä moottorivaihtoehtoja ja -rajoituksia on olemassa? Onko kukaan asentanut auton moottoreista muita kuin volskeja?                    

Kari Aspiola

Jos haluaa lentää "valmiilla koneilla", niin se onnistuu  tyyppihyväksytyillä lentolaitteilla.
  No se siitä. Olen nähnyt jo muutamia vuosia sitten Fiatin koneen A-ultrassa asennettuna. Se oli joku ulkolainen ilmailulehti. Olet varmaankin huomannut, että laitoin foorumiin kyselyyn Micran ja Suzukin moottorikokemuksia. Olen myös soittanut kahdelle kaverille asiasta. Toinen heistä on lentänyt Micran koneella luokkaa satoja tunteja ja toinen Suzukilla ilmeisesti vähän vähemmän.


  Renegade Spiritin rakenne on suunniteltu kestämään vain ne moottoripainot, jotka siihen on alunperin papereissa ilmoitettu. Jos moottorin painot/tehot kasvavat, tarvitaan rakenteiden vahvistuksia tai sitten lisärajoituksia lentotoimintaan tai molempia. Eli koneen kilot kasvavat enemmän kuin vain mitä moottorin lisäkilot ovat.

 Ehkä noista VW-asennuksista voisi saada jotain vihjeita, mitä se rakenteen vahvistus käytännössä tarkoittaa.                    

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod