Toinen sytytystulppa kanteen

Aloittaja Martti Mattila, heinäkuu 12, 2012, 17:59:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila


Hyvien neuvojen ja Fuji Robin HC440 moottorin sylinterin kansien perässä tässä ollaan liikenteessä.
Olen nyt tullut siihen tulokseen että uskaltaakseni lentämään naapurikuntaan asti,tarvitsen em.moottoriin
tupla sytytys järjestelmän.Itse sytytysj.ei ole kauhia ongelma,saa siitäkin neuvoa.Akkuvirralla tulee toimimaan
eli panen hal, magnet tai optiset trikkerit kampiakselille,saa näistäkin vihjeitä antaa, etenkin hankintapaikoista
Suomessa.Kansiin tulisi 8 tai 10mm.kierteellä olevat mopotulpat,siis romukansia joihin hitsata ja kierteittää
olisin ostamassa.Löytyy vanhoista Polaris moottorikelkoista,täälläpäin suomea kelkat on vähissä,
(kerran kuulin yhdellä ajettavan)naapuri kertoi.Tiedänkin jo palorintamat ja ne jutut,niihin en neuvoja kaipaa.
Mutta ne romukannet joihin harjoitella,tietysti kun kyttää Ebaysta puoli vuotta, niin joku myy koko moottoria englannissa,
mutta ei osaa irroittaa kansia.Haluan lentää sen vasta peruskorjatun moottorin tunnit pois.
Kiitän vihjeistä jo etukäteen.

taotao

Moro!

Fujilla noi 600h lentäneenä ei sytytyksessä ole koskaan ollut ongelmia :)
Paljon muita huolia sitäkin enemmän...tosin suurin osa tietämättömyyttä!
Kaasareiden kanssa sillointällöin jompi kumpi koho jää jumiin ja sähköpumppu
toiseksi on ok!
Matkalennon jälkeen ei kannata heivatata kaasua äkisti voipi mäntään tulla reikä!
Mutta oikein huolettuna tuo on hyvä moottori ! Lapinlahtelaisilla pitäisi olla kattavat
huolto-ohjeet ainakin heille sellaiset laitoin muutama vuosi sitten !

Timo

Aki Suokas

Muista, että tämmöisissä parannuksissa teho yleensä vähenee.  Jos se on alle 5% niin parannus on onnistunut.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Martti Mattila


Teho varmasti vähenee, kun ideaali domemuoto tärvätään palotilassa,luotettavuutta olenkin etsimässä.
Luotettavuus on tärkeää, samoin kuin liikennesääntöjen noudattaminen, kun on kännipäiten liikkeellä.
Ei vaiskaan, alkoholia en juo,en edes saunaoluita, kun en käy saunassakaan.
Kiitos Timolle kannustuksesta,missä laitteessa Fuji oli kiinni,toi loppuliuku pienellä kaasulla
on jo Trabantilla tullut todettua turmiolliseksi,kiitos muistutuksesta.
Nyt olen hankkiutunut moottorikelkkapurkaamon asiakkaaksi.

taotao

Trikeissä!
Ainakin kolmella eri Fujilla olen lentäny lähinnä kouluttanut!
Hyvä moottori huolettuna!

Martti Mattila


Onko kaasuttimien jäätymisvaaraa, jos on pelkät verkkokartiot imuilmaa käsittelemässä,mitkä ne nyt on nimeltään,
vapaavirta suodattimet.Imukomun tekemisestä olisi sekin apu että kaasarit saa siitä tuettua mottiin,
nyt pelkästään kumikurkkujen varassa,tosi noloa, jos kaasari alkaa roikkua letkun ja vaijerien varassa,
toisinaan hipsien potkuria.Totally unacceptable.Mitä Timo tarkoitit hyvällä huollolla,löysin netistä users manualin.

taotao

Englantilaisella friikillä oli 100 sivuinen huoltomanuaali Fujille!
Se pitäisi olla tallessa Tapani Kokkosella jolle sen annoin!
Kaasarit voi varmistaa pienellä vaijerilenkillä ettei putoa tai laittaa nippusiteen kaasuvaijereihin
niin ettei pääse potkuriin :) (ei ne putoa jos kumit on hyvät!
Jäätyminen ei kaksitahtisissa ole ihan yhtäpaha kuin nelareissa..mutta jäätyyhän nekin oikeissa olosuhteissa :)

Markku N

Moro, mulla on syttylaiteena suomessa piranha nimellä myytävä optiseen haarukkaan perustuva laite.
Spl elektroniikka myy, eikä ole hinnan kiroissa.
Kun tuosta aikoinaan kyselin, että onko jotakin syytä miksi ei sopisi lentolaitteeseen, hän ei keksinyt mitään, ja kertoi kokeilleensa konekirjoituspaperia käydessä väliin ilman että oli vaikutusta käyntiin.
Mulla on moottoripyörän sarja kaksi harrikan 5 ohmista tuplapuolaa, ja hydraulinen ajoituksen säätö.

taotao

Ihan vastaavia jenkitkin käyttävät ainakin Harrikan puolia boxeista ja puolista nimet on vaan peitetty  ;D

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod