Voiteluaine öljyn sekaan x-1r

Aloittaja Haahuilija, elokuu 26, 2011, 10:15:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Haahuilija

Kyllä se toimii :huh:

Katso itse:

X1R Extreme Test!

juhan

Olen kuullut joidenkin ajaneen autolla josta oli poistettu öljypohja kokonaan, eli ajettiin "kuivalla" moottorilla Helsingistä Turkuun. Moottorille oli tehty ainoastaan lisäaine käsittely motor up:lla, eli taitaa olla vastaava aine kuin tämä X-1r.

Haahuilija

X-1r ja motor up ovat kaksi täysin eri asiaa ja niiden,voitelu ominaisuudet perustuvat täysin eri juttuin.

X-1R sisältää ainesosia, jotka aiheuttavat molekyylien uudelleenasettumisen metallipinnalla eli tekee metallin pinnasta kovemman , eli X-1R toimii toisin kuin useimmat muut voiteluaineet, joiden toiminta normaalisti perustuu hydrodynamiikkaan. Tavallisen öljyn voitelu ominaisuudet ovat todellisuudessa aika heikot.

Useiden öljyn lisäaineiden vaikutus perustuu viskositeetin muuttamiseen, sekä siinä oleviin partikkeleihin mm. teflon. Partikkelit vaan usein tuppaavat tukkimaan suodattimet ja voitelu kanavat ja eivätkä ole voitelu omininaisuudet ole lähelläkään x-1rrää.

x-1r ei muuta öljyn viskositeettiä eikä tuki suodattimia, koska se ei sisällä mitään hiukkasia.

Martti Mattila


Ostin kaksi litran purkkia X1R ää.en oikein osannut päättää mihin laitteeseeni olisin raatsinnut sitä lisätä,
kun se oli niin kallistakin ja laitteita monta.3 traktoria, 1 leikkuupuimuri, 3 autoa.
Sitten joku "ystävä"  pölli verstaastani sinne viemäni litran purkin,siitä sisuuntuneena
ostin viisi litraa tilalle ja olen laittanut sitä joka laitteeseeni, myös vaihteistoihin
ja ulrakevytkoneen kaksitahtimoottorin polttoaineeseen ja hammasvaihteistoon.
Nuukuus vaiheeni aikana Valmet traktoriin meni öljyn sekaan jäähdytysnesteet ja
tuli 4000e.vahinko.En voi olla miettimättä olisinko säästynyt siltä jos siitä
pöllitystä litrasta puolet olisi ollut siellä Valmetissa 3860 h.TT.
Minulle X1R on vakuutus voitelusta vaikka jonkun laitteen öljynpaineet
olisivatkin vanhuuden ja kulumisen takia alhaiset.Kaikki laitteeni kun ovat
niin sanottuja Amish.laitteita eli viime vuosisadalta.Olen käyttänyt myös
kierteytyksessä voitelu aineena,
tavalliseen leikkuu spreihin verrattuna uskomaton liukkaus,eli vaikuttaa heti.
Aineen toimintaperiaate vain on kovin kunnianhimoinen, mataliin lämpötiloihin,
eli muuttaa molekyyli rakennetta.
Martti

Juri

To err is human, to fail is machine.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: Juri link=topic=4048.msg20345#msg20345 date=131 :2funny:5842976
Voi hyvät ihmiset...

Ole hyvä vaan. Kiva että jotkut hihkuvat jo innostuksesesta :2funny:

On totta kun puhutaan lentoturvallisuudesta, että tällaisiin aineisiin pitää suhtautua varauksella, mutta x-1r on omiaan lisäämän sitä. Onhan x-1rrän kehittänyt NASA, olosuhteisiin missä tavallinen öljy ei riitä.

Haahuilija

#6
Tässä hiukan tutkimustietoa x-1r aineesta.

http://www.metsatrans.com/Lehdet/x.pdf

ttorri

Moottori voi toimia ilman öljyä yllättävän pitkään. Ajatelkaa esim. 2-tahtikonetta, ja kuinka paljon voiteluöljyä sillä on käytettävissä. Riippuu tietysti minkälainen mylly on mutta öljypohjan irroittaminen ei kuitenkaan tee metalliosista täysin kuivia. Öljyä VOI olla kaikissa kanavissa ihan riittoisasti.

Lisäaineiden myyntipuheissa ihmetyttää esim. kohta jossa väitetään moottorin lämpöjen laskeneen. Miten hitossa tuo aine rikkoo termostaatin??

sitten toinen juttu
"Onhan x-1rrän kehittänyt NASA, "

a) Not Aware of Spherical Aberration
b) missä sanotaan NASAn kehittäneen tätä ainetta??

Space Certification Program ja Space Foundation jotka mainoslauseissa esiintyy taitaa olla privaatti putiikkeja. Varmistan asian NASAsta.
Ainakaan yritykset jotka kehuvat tällä sertificaatilla ei kuulosta kovinkaan tutulta.

ttorri

Joissain mainoksissa luvataan moottorin käyntilämpötilan laskevan.

Toi aikaisemmin mainittu suomenkielinen "artikkeli" ja siitä kohta:

- Melutason vähentyminen
oli huomattava, koska tehon
kasvaessa kaksinkertaiseksi,
nousee melutaso 3 dB. Näin ollen
sama melutason kasvu (3
dB) aiheutuu jos yhden pumpun
sijasta käytetään kahta samanlaista
pumppua. Tämä johtuu
desibelien logaritmisesta
asteikosta, selittää Keihäs.




IHMISEN KORVA EI EROTA 3 dB MUUTOSTA ÄÄNEN VOIMAKKUUDESSA !!

4trade

Aine muuttaa metallin molekyylirakennetta mainoksen mukaan. Tuotahan on yritetty jo tuhansia vuosia. Alkemistit kun yritti muuttaa metallin (lyijy) molekyylirakennetta (kullaksi) siinä onnistumatta. Olen tyytyväinen että tuo molekyylirakenteen muuttaminen nykyään onnistuu!   :2funny:
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

ttorri

#10
Kyllä molekyylirakennetta on aina voinut muuttaa. Sitä tapahtuu kaikkialla.

Öljyteollisuus käyttää erilaisia lisäaineita öljyissään. Synteettisissä öljyissä voi olla jopa 20% lisukkeita joilla muutetaan ominaisuuksia halutuksi.
Näiltä voi ostaa jos haluaa tehdä oman cocktailin:
http://www.taneechem.com/en/product.asp?classid=002002001



US DoD ei ainakaan lämpene tarvikauppojen lisäaineille
https://www.desc.dla.mil/DCM/Files/dodamap.pdf

4trade

Jep, se tehdään ainetta lisäämällä. Käytännössä siis pinnoitetaan ainetta jollain muulla.
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

JuhLa

Lainaus käyttäjältä: ttorri - syyskuu 21, 2011, 16:27:56
tehon kasvaessa kaksinkertaiseksi, nousee melutaso 3 dB. Näin ollen sama melutason kasvu (3 dB) aiheutuu jos yhden pumpun sijasta käytetään kahta samanlaista pumppua. Tämä johtuu desibelien logaritmisesta asteikosta, selittää Keihäs.

IHMISEN KORVA EI EROTA 3 dB MUUTOSTA ÄÄNEN VOIMAKKUUDESSA !!

Ottamatta kantaa voitelumaailman hienouksiin, tarkennetaan hiukan: kun melu kaksinkertaistuu, tulee 3 dB nokkiin. Ihmiskorva kyllä erottaa lisäyksen, vaikkei sitä suurena pidäkään. Sen verran se kuitenkin fyysisesti vaikuttaa, että sallittu/suositeltava oleskeluaika melussa puolittuu. 85 dB=> 8 h, jne.

Eli bändi, joka soittaa 100 dB volyymilla, voi pitää maksimissaan vartin pituisen konsertin...  ;D

Tommi K

Yksisakaraisen 2-T tähtimoottorini pauhu vaati kuulokkeet nousutapahtumassa. Ei se (vielä) ole leikannut kiinni Teboilin 2T mineraaliöljyn käytöstä huolimatta. Kuinka paljon X-1R mahtaisi parantaa nousunopetutta, nyt se on  2.5 m/s? Melun ohellä, suunnatttomasti ärsyttää koneen pyrstön likaantuminen, öljyiset pisarat valkealla pinnalla...

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - syyskuu 21, 2011, 14:12:43
Lainaus käyttäjältä: juhan - elokuu 26, 2011, 21:33:56
Olen kuullut joidenkin ajaneen autolla josta oli poistettu öljypohja kokonaan, eli ajettiin "kuivalla" moottorilla Helsingistä Turkuun. Moottorille oli tehty ainoastaan lisäaine käsittely motor up:lla, eli taitaa olla vastaava aine kuin tämä X-1r.
Tähän en usko, öljy tietysti voitelee ja X-1r toimii boosterina, hyvänä sellaisena, mutta voiteluöljyn yhtenä isona tehtävänä on myös sisähilujen jäähdytys joten toi pannu leikkais kyllä kiinni ennen Lohjaa.

Tässä puhutaan power upista eikä x1rrästä :uglystupid2: en tiedä onko x1rrällä tehty vastaavaa.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: ttorri - syyskuu 21, 2011, 15:51:07
Moottori voi toimia ilman öljyä yllättävän pitkään. Ajatelkaa esim. 2-tahtikonetta, ja kuinka paljon voiteluöljyä sillä on käytettävissä. Riippuu tietysti minkälainen mylly on mutta öljypohjan irroittaminen ei kuitenkaan tee metalliosista täysin kuivia. Öljyä VOI olla kaikissa kanavissa ihan riittoisasti.

Lisäaineiden myyntipuheissa ihmetyttää esim. kohta jossa väitetään moottorin lämpöjen laskeneen. Miten hitossa tuo aine rikkoo termostaatin??

sitten toinen juttu
"Onhan x-1rrän kehittänyt NASA, "

a) Not Aware of Spherical Aberration
b) missä sanotaan NASAn kehittäneen tätä ainetta??

Space Certification Program ja Space Foundation jotka mainoslauseissa esiintyy taitaa olla privaatti putiikkeja. Varmistan asian NASAsta.
Ainakaan yritykset jotka kehuvat tällä sertificaatilla ei kuulosta kovinkaan tutulta.

Oletko kokeillut kuinka kauan moottori käy 'normi öljyillä' ilman öljyä?

Minun tietämyksen mukaan kitka aiheuttaa lämpöä,Kun kitka vähenee lämmön tuotto vähenee. Simply :huh: Termostaatti säilyy ihan kunnossa.

My bad :stupidme: Ei kyllä ole suoraan NASAn kehittämä, mutta kehitettiin alunperin NASAlle maassa kulkeviin rakettien laukaisu alustoihin.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: 4trade - syyskuu 21, 2011, 17:01:42
Aine muuttaa metallin molekyylirakennetta mainoksen mukaan. Tuotahan on yritetty jo tuhansia vuosia. Alkemistit kun yritti muuttaa metallin (lyijy) molekyylirakennetta (kullaksi) siinä onnistumatta. Olen tyytyväinen että tuo molekyylirakenteen muuttaminen nykyään onnistuu!   :2funny:

X-1r imeytyy metallipinnan huokosiin lämmön ja paineen vaikutuksesta tehden pinnasta sileämmän ja tiheämmän. Jos haluat x-1rrän pois metallista se se onnistuu vain hiomalla se metallin pinta pois, eli se imeytyy aika lujaan eikä se ole ollenkaan huono juttu.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: Tommi K - syyskuu 21, 2011, 22:59:28
Yksisakaraisen 2-T tähtimoottorini pauhu vaati kuulokkeet nousutapahtumassa. Ei se (vielä) ole leikannut kiinni Teboilin 2T mineraaliöljyn käytöstä huolimatta. Kuinka paljon X-1R mahtaisi parantaa nousunopetutta, nyt se on  2.5 m/s? Melun ohellä, suunnatttomasti ärsyttää koneen pyrstön likaantuminen, öljyiset pisarat valkealla pinnalla...


Se matemaattinen kaava jolla nousunopeuden paraneminen, x-1rrän vaikutuksesta, lasketaan on varmaan aika monimutkainen. Itse en osaa sitä ainakaan :) eli selviää varmaan parhaiten kokeilemalla.


Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - syyskuu 22, 2011, 20:06:54
Lainaus käyttäjältä: Haahuilija - syyskuu 22, 2011, 19:14:47
Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - syyskuu 21, 2011, 14:12:43
Lainaus käyttäjältä: juhan - elokuu 26, 2011, 21:33:56
Olen kuullut joidenkin ajaneen autolla josta oli poistettu öljypohja kokonaan, eli ajettiin "kuivalla" moottorilla Helsingistä Turkuun. Moottorille oli tehty ainoastaan lisäaine käsittely motor up:lla, eli taitaa olla vastaava aine kuin tämä X-1r.
Tähän en usko, öljy tietysti voitelee ja X-1r toimii boosterina, hyvänä sellaisena, mutta voiteluöljyn yhtenä isona tehtävänä on myös sisähilujen jäähdytys joten toi pannu leikkais kyllä kiinni ennen Lohjaa.

Tässä puhutaan power upista eikä x1rrästä :uglystupid2: en tiedä onko x1rrällä tehty vastaavaa.
Nimimerkki Haahuilija puhuu otsikossaan x1rrästä. Ei kulje moto up:lla eikä edes vappusimalla. :plrt:

Ei varmaankaan, mutta x-1rrällä vois mennä. Kuten sanottu en tiedä onko tällaista x-1rrällä yritetty.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - syyskuu 21, 2011, 14:12:43

Tähän en usko, öljy tietysti voitelee ja X-1r toimii boosterina, hyvänä sellaisena, mutta voiteluöljyn yhtenä isona tehtävänä on myös sisähilujen jäähdytys joten toi pannu leikkais kyllä kiinni ennen Lohjaa.

tavallisen öljyn voitelu ominaisuudet perustuvat hydrodynamiikkaan. Jos öljy on valutettu pois ei voitelevaksi aineeksi jää kuin metallin pintaan imeytynyt x-1r. koska ei ole öljyä siirtamässä lämpöä kiinni leikkautuminen tapahtuu jossakin vaiheessa. Kiinni leikkautumisaika kyllä moninkertaistuu x-1rrän vaikutuksesta.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: kopterikuski - syyskuu 23, 2011, 05:14:34
No niin nyt ollaan taas jalakset maassa!

Viedeon mukaista lentoa kun yrittäs ilman öljyjä ja x-1rrää jalakset olis maassa kymmenen kertaa nopeammin

Haahuilija

Nykyaikaisetkin öljyt ovat voitelu ominaisuuksiltaan heikkoja. Tämä on helppo nähdä voiteluaineiden testilaitteella(jälleenmyyjät). Sillä näkee myös sen kuinka muutama % x-1rrää saa öljyn kuin öljyn ominaisuudet uudelle tasolle.

Miksi auton valmistajat eivät käytä uusissa autoissa x-1rrää, jos se kerran on niin hyvää?
-ei kannata, koska autobisneksessä tosi tarkeä alue on varaosa myynti. X1rrän käyttö vahentäisi varaosamyyntiä merkittävästi.

ttorri

- Kuinka paljon auton moottoriin tai vaihdelaatikkoon yleensä vaihdetaan (voitelua tarvitsevia) osia koko sen eliniän aikana?
- Miksei autotehtaat laita ensiasennusöljynä ihmelitkua niin menisi takuu-aika vähemmin kustannuksin.
- Miksei ranskalaiset marinoi autonsa näissä aineissa.

- Mikä on öljy-yhtiöiden salaliitto siinä että myyvät huonoa öljyä (eivätkä yritä olla parempia kuin kilpailijansa)? Lisäainefirmat ovat niin pieniä putiikkeja että iso öljyfirma voisi ostaa sen milloin tahansa tai vaihtoehtoisesti hävittää sen maanpäältä keinoja kaihtamatta (henki on halpaa kun Shellin bisneksistä puhutaan).

Öljyn ja bensan lisäaineita on kaupattu kautta aikojen. Etenkin jenkkilässä. Joskus jonkin aineen kehuttiin lisäävän öljyn käyttöikää niin paljon että öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan. Lupaus kuului että ihmeöljy kestää koko auton iän.







Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: Haahuilija - syyskuu 30, 2011, 11:08:47
... Tämä on helppo nähdä voiteluaineiden testilaitteella(jälleenmyyjät). Sillä näkee myös sen kuinka muutama % x-1rrää saa öljyn kuin öljyn ominaisuudet uudelle tasolle.
...

Voisitko hieman tarkemmin selostaa minkälaisella testilaitteella?

Juttu kyllä menee turhan autopainotteiseksi, kauas ilmailun aihepiiristä.
-Reijo Österberg-

ttorri


[/quote]

Juttu kyllä menee turhan autopainotteiseksi, kauas ilmailun aihepiiristä.
[/quote]

_________________________________________^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Suunta on siis ihan oikea.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: Reijo Österberg - syyskuu 30, 2011, 14:40:20
Lainaus käyttäjältä: Haahuilija - syyskuu 30, 2011, 11:08:47
... Tämä on helppo nähdä voiteluaineiden testilaitteella(jälleenmyyjät). Sillä näkee myös sen kuinka muutama % x-1rrää saa öljyn kuin öljyn ominaisuudet uudelle tasolle.
...

Voisitko hieman tarkemmin selostaa minkälaisella testilaitteella?

Juttu kyllä menee turhan autopainotteiseksi, kauas ilmailun aihepiiristä.

Autossa ja lentokoneessa on moottori. Jotkut jopa kyhäävät autonmoottoreita lentokoneisiin.

Linkki testilaitekuvaan: http://www.x1r.fi/mita-on-x-1r/

Haahuilija

#26
Lainaus käyttäjältä: ttorri - syyskuu 30, 2011, 13:41:30
- Kuinka paljon auton moottoriin tai vaihdelaatikkoon yleensä vaihdetaan (voitelua tarvitsevia) osia koko sen eliniän aikana?
- Miksei autotehtaat laita ensiasennusöljynä ihmelitkua niin menisi takuu-aika vähemmin kustannuksin.
- Miksei ranskalaiset marinoi autonsa näissä aineissa.

- Mikä on öljy-yhtiöiden salaliitto siinä että myyvät huonoa öljyä (eivätkä yritä olla parempia kuin kilpailijansa)? Lisäainefirmat ovat niin pieniä putiikkeja että iso öljyfirma voisi ostaa sen milloin tahansa tai vaihtoehtoisesti hävittää sen maanpäältä keinoja kaihtamatta (henki on halpaa kun Shellin bisneksistä puhutaan).

Öljyn ja bensan lisäaineita on kaupattu kautta aikojen. Etenkin jenkkilässä. Joskus jonkin aineen kehuttiin lisäävän öljyn käyttöikää niin paljon että öljyjä ei tarvitse vaihtaa ollenkaan. Lupaus kuului että ihmeöljy kestää koko auton iän.


-riippuu auton valmistajasta ja siitä kuinka paljon auton elinikänä ajetaan.
-takuuaika tai takuu km määrä mitoitetaan niin että auto sen kestää.
-kysy sitä ranskalaisilta ;). Ehkä kyse on tietämättömyydetä, eli ei tiedetä että parempaa ainetta on olemassa.

-tässä on kyse siitä, että ei tiedetä miten parempaa voiteluainetta tehdään. Ja en tiedä kuinka helppo NASAn kumppani on ostaa.

Tässä ei ole kyseessä ihmeaine, kuten niin monet sanovat, vaan paras voiteluaine. Öljyn käyttöikään vaikuttaa että kuinka paljon siihen kertyy metalli hiukkasia ja muuta  esim. vettä. Pakkohan öljynvaihtoväliä ei ole kasvattaa vaikka x-1rrän lisäkin, voitelu vaan paraanee=metallihiukkasten muodostuminen vähenee. Lisäksi polttoaineen kulutus laskee autoissa helposti 10%  (aine maksaa itsensä takaisin) ja voimansiirron tehohävikki pienenee. Missään tilanteessa öljyistä ei tule ikuisia. Lentokoneen öljyn vaihdossa noudatetaan huoltoaikoja.

Polttoaineenkulutuksen lasku, moottorin kulumisen väheneminen, lämpötilan ja äänen aleneminen eivät perustu ihmeeseen, vaan pelkästään kitkan vähenemiseen joka x-1r:llä saavutetaan.

Haahuilija

Lainaus käyttäjältä: ttorri - syyskuu 30, 2011, 13:41:30
- Mikä on öljy-yhtiöiden salaliitto siinä että myyvät huonoa öljyä (eivätkä yritä olla parempia kuin kilpailijansa)? Lisäainefirmat ovat niin pieniä putiikkeja että iso öljyfirma voisi ostaa sen milloin tahansa tai vaihtoehtoisesti hävittää sen maanpäältä keinoja kaihtamatta (henki on halpaa kun Shellin bisneksistä puhutaan).





Ei minun tällä asialla suuremmin tarvitse päätäni vaivata. Riittää kun tiedän että on saatavilla moninverroin parempaa voiteluainetta kuin Shellillä mikään.

Mutta saavathan ne myytyä polttoainetta paljon ennemmän, kun voitelu ei ole paras mahdollinen.

Ansis

My mind is willing, but purse is weak.

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod