Kalvo kaasutin. ikään kuin moottorisahan.

Aloittaja Martti Mattila, heinäkuu 04, 2011, 22:00:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Kuvittelen tarvitsevani kaasuttimen jossa kohokammion tilalla
on kalvo ns.uimurikalvo,elikäs Tillotson tyyppisen kalvokaasarin.
Samassa nipussa saa vielä olla pumppukalvokin.Tulee 1000cc
8000rpm.mottiin eli kurkku 32mm.tai isompi.
imusarja tehty jo yhdelle kaasarille,mutta kaksi pienempääkin
voidaan hyödyntää.Tarjouksia tai vihjeitä mistä voisi
löytää, otetaan vastaan nöyrällä kiitollisuudella.
Martti 050 5712431 martti.mattila at jippii.fi

4trade

Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Ansis

Edellä mainittu on sekoitin, ei sovellu minkäänlaiseen käyttöön oman kokemuksen mukaan. Jos joku haluaa moisen kokeiluun, tietänen mistä sellainen löytynee?
My mind is willing, but purse is weak.

jkarjanl

Lainaus käyttäjältä: Ansis - heinäkuu 05, 2011, 00:07:40
Edellä mainittu on sekoitin, ei sovellu minkäänlaiseen käyttöön oman kokemuksen mukaan. Jos joku haluaa moisen kokeiluun, tietänen mistä sellainen löytynee?

Minulla ei ole omia kokemuksia, mutta 6-7 vuotta tullut päivittäin noita Sonexin ja Aeroconversion foorumeita seurattua, ja siellä on siis käyttäjien oikeita kokemuksia eikä mitään markkinointimateriaalia. Laite tosiaan näyttää toimivan vieläpä niin hyvin että porukat on vaihtanut niitä sankoin joukoin Jabiru 2200 ja Jabiru 3300:n mukana tulevan Bing -kaasuttimen tilalle. Käynnistyvyys paranee, polttoaineenkulutus laskee + kaupan päälle tulee mahdollisuus laihennukseen niinkuin "oikeissa" koneissa.

Toki käyttöönotossa moni on saanut harmaita hiuksia. Joillakin menee parin tunnin säätämisellä, joku toinen säätää monta viikkoa ennenkuin on kohdillaan. Joskus mukana tulevista neuloista ei mikään osu kohdalleen vaikka mitä tekisi, ja hurjimmat ovat joutuneet partakoneen terällä "höyläämään" neulan tiettyä kohtaa... eli todella pienistä toleransseista on kyse. Mutta kun on kohdallaan niin kuulemma sitten on kuin junan vessa.

2-tahtimoottoreille sitä ei suositella laisinkaan.
Sittenhän noita vastaavia on muillakin valmistajilla, niistä en tiedä mutta tuo Aerocarb/Aeroinjector on se mitä on tullut seurattua.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen, että ei tuo tosiaan ole kalvokaasutin.

-Janne

Kekkuli

Olisikos tuollainen: Mikuni BN38.  Minulla 2 kpl n. 1000cm3:n 2-tahtimoottorissa. Sisältää bensapumpun.

Nakkilan Pyörä ja Mopo Oy
http://www.mp-osat.fi/muutmerkit/index.php?page=category&category_id=5

Markku N


jkarjanl

Lainaus käyttäjältä: Markku N - heinäkuu 07, 2011, 13:46:53
Moro,katsoppa  Ellison Fluid Systems.

Tämä on myös ns. Throttle body injector, elikkä samanlainen kuin tuo AeroInjector.
Tosin tuo Ellisonin sivujen päiväys on vuodelta 2007. AeroCarbin/Injectorin käyttäjien kokemuksia seuranneena ensiarvoisen tärkeää noissa vehkeissä on tehtaan tuki ja toimiva tuotekehitys, jos nimittäin ei ihan ensimäisellä yrityksellä mene säädöt kohdalleen. Itse en uskaltaisi tuolta Ellison Fluid Systemsiltä kyllä ostaa noiden sivujen perusteella.

Mutta edelleen, tämäkään ei siis ole ns. kalvokaasutin mitä kysyttiin.

-Janne

Markku N

Mulla on volkkarin moottorin päällä Mikuni BN 34, Renegaden nokalle asennettuna.
Mikuni BN  löytyy tuolta, myös huolto osat    MPT verkkokauppa -jet ski/ vesiscootterit- kaasuttimet ja osat.
Mulla olis myös jemmassa kaksi 32mm tillotsonia, mutta tuo BN on laadukkaamman oloinen, ja siihen saa osia, kaasuttimen puolesta voipi nauttia g vitamiinista

Martti Mattila

Jee. Kiitos kaikille osallistumisesta,sitä Mikunia etsin, nyt tiedän tyypin eli BN.
Tulee jos tulee McCulloch 4318 1500cc. kaksitahti motille tai Suzuki 1000cc.
saa niitä vielä ostettavaksi tarjota mutta pahin eli tietämättömyys on nyt ohi.
Se G vitamiini juttu oli oikea arvaus.Kiitos.
Martti

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod