ul260i

Aloittaja palmi, lokakuu 21, 2010, 19:25:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

palmi


onko kellään kokemuksia ul260i moottorista?
vaikuttaa mielenkiintoiselta moottorilta 97hp 3300r/min 207nm ja 72.3 kiloa kaikilla apulaitteilla ja öljyillä olisi vielä suora vetoinenkin.
polttoaineen ruiskutuskin olisi nykypäivää. toi vääntö houkuttaa jos vertaa esim rotaxin 912 lähes 100nm enemmän!

kertokaapa mielipiteenne kun jokin moottori pitäisi koneeseen ostaa.

Andrei Simonievits

 Väännöllä ei niin suurta merkitystä, teho se on joka ratkaisee potkurivetoisissa vehkeissä, sama veneissä ja lentokoneissa.

palmi

#2
 no jos unohdetaan toi vääntömomentti niin mitä mieltä olette muuten moottorista ettei heti sivuraiteille mennä.

ja muuten se oli pointtina tossa vääntömomentti hommassa kun itse vieroksun noita alennus vaihteita suunnattomasti tottahan alennus vaihteella saadaan kasvatettua vääntömomenttia hurjasti.





Aki Suokas

Lentomoottoreissa alennusvaihteen ainoa tarkoitus on sovittaa potkurin kierrosluku järkeväksi.

Moottori on vuosia vaikuttanut lupaavalta. Hieman itseäni on sen hinta mietittänyt.
Mutta jos päädyt tähän, seuraamme mielenkiinnolla kokemuksia.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Toma

Lainaus käyttäjältä: taho - lokakuu 21, 2010, 21:08:22
Kyllä se on ollut hiljaista foorumilla. Minäkin olen tuhlannut noin 15 000 euroa kotiverstaaseen ja metallintyöstökoneisiin. Täytyy olla koneet jos vaikkapa tekisi jotain. (Täytyisi olla osio, missä torvelot saisivat kehua itseään, eikä ujuttaisi kehumistaan väärään osioon, kuten minä tässä.)


Se osiohan on olemassa, eli Lentolaitesuunnittelu, sinne vaan kehumaan mitä kototallista löytyy, ehkä jollain on tarve, eikä tapaa, saada just se puuttuva osa tehtyä että saisi pitkään rakenteella olleen härvelin ilmaan...
Terveisin
Tom Arppe

mattir

Palataans tuohon vääntöön vielä. Oiotaan tuota veneväittämää liukuvien veneiden osalta.

Kyllä puhtaalla väännölläkin on merkitystä, ainakin mikäli potkurissa on paljon pitoa. Veneissä potkurin pito on parempaa kuin lentokoneissa ja luisto vähäisempää joten erokin on paljon suurempi. Laitteen kiihtyvyys voi olla huimasti parempi vaikka moottorin _huipputeho_ olisikin sama jos vain vääntöä on tarjolla alemmilla kierroksilla riittävästi. Silloin siellä alakierroksilla on siis myös TEHOA kiihdyttämään laitetta.

Venepuolella merkittäviä eroja moottoreissa tulee linjalla E-Tec tai Optimax (2-tahti suorasuihku), Verado (mekaanisesti ahdettu 4-t) ja normi 4-t kone. 2-tahtiset ja Verado puskee veneen liikkeelle aivan toiseen malliin kuin normaali nelitahtinen kone. Huippunopeudessa ei pahemmin ole eroa jos huiska on oikea ole mutta kiihtyvyys huikeasti parempi ahdetulla ja modernilla 2-t koneella. Ero vaan kasvaa kun kuormaa lisätään.

http://continuouswave.com/ubb/Forum4/HTML/005011.html

Hassun mallisia tehokäppyröitä nykyajan ihmisille jotka ovat tottuneet toljottamaan normi 4-t koneiden vastaavia...



Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod