Käytetty ultra EU-alueelta

Aloittaja hannuvir, lokakuu 18, 2010, 22:18:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hannuvir

Onpa virinnyt ajatus ostaa ja noutaa käytetty tehdasvalmisteinen ultrakevyt jostain EU-maasta (saksa, italia).
Muutama kysymys asian tiimoilta

1. Miten ALV-menettely menee käytetystä tehdasvalmisteisesta, onko merkitystä ostaako yksityiseltä vai firmalta?

2. Mitä papereita pitää saada myyjältä jotta saa koneen Suomessa rekisteriin?

3. Jos Suomen ilma-alusrekisterissä on saman merkkinen- ja tyyppinen kone, onko rekisteröinti helpompaa?

4. Mitä muuta huomioitavaa oston suhteen?

Hannu Virtanen

teemu

Hyviä kysymyksiä oston suhteen. Itse muuttaisin tämän tiedustelusi ostoilmoitukseksi.
Maassa on varmaan useita myytäviä ultria, joissa on kaikki paperit valmiina. Kaupankäyntiin eurooppaan ei ole
järkevää lähteä ilman asiantuntemusta, on se sitten omaa tai ostettua. Ja kaikki reissaaminen nostaa hintaa tarpeettomasti.

TeroH

#2
Olen perehtynyt aiheeseen lähipäivinä jonkin verran ja vastaan Hannu lyhyesti.

1. Jos hinnan takia olet ostamassa konetta ulkomailta, unohda se! EI ole halvempaa.
2. Jos haluat ostaa sellaisen koneen jota suomessa ei vielä ole, se pitää tietysti ostaa ulkomailta.. Rahaa palaa riittävästi.  ;D

Tuosta voit ryhtyä lukemaan:
http://www.ilmailu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=3108.0

Asiasta löytyy myös aika paljon tietoa laittamalla hakukenttään sana "maahantuonti"..

EDIT:korjattu ihan väärä linkki!

pimattil

Lainaus käyttäjältä: hannuvir - lokakuu 18, 2010, 22:18:40
4. Mitä muuta huomioitavaa oston suhteen?

Punnitse kiinnostava kone luotettavalla vaa'alla ja vertaa sitä viimeiseen punnitustodistukseen. Itse en välttämättä luottaisi myyjän tarjoamaan vakaan, ettei tule turhia yllätyksiä.
- Pirkka -

Lentokapt:Hujane

Koneet taitavat olla tällä haavaa suomessa EU-alueen halvimpia,sen takia ei kannata tuonti ellei nyt joku kuten allekirjoittanut haikailemaan 4-tahtista ja edullisempaa konetta,joita suomessa tosi vähän tarjolla,siis hl alle 20tuhatta€,eräitä maita kannattaa kiikaroida enempi kuten unkaria sekä hollantia,sieltä voi löytyä kivaa konekantaa ja ilman turhuuksia...

Kerron sitten miten edullista on kone saattaa suomen rekisteriin kunhan paperityöt valmistuu....

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod