Perämoottorista ultraan?

Aloittaja Erich Hartmann, marraskuu 20, 2004, 20:02:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Erich Hartmann

Onko mietitty, voisiko nelitahti perämoottoria muokata ultraan sopivaksi?.

Ansis

#1
On mietitty, helikopteriin se olisi vielä oikeassa asennossa :rolleyes:
Vesiskootterin koneen saa helpommalla modattua.
My mind is willing, but purse is weak.

Ansis

Lisäksi kannattaa huomioida makeavesijäähdytteisen suunniteltu käyntilämpötila, joka ei saa ylittää +52°C. Aikonaan kisakoneita tehdessä viimeiset hionnat tehtiin moottori käyntilämpötilaan lämmitettyna kaikki pultit momentissa stressilevyjä käyttäen. Tuli muuten tosi pienikitkainen lopputulos.
My mind is willing, but purse is weak.

Kari Aspiola

Esimerkiksi Hondan isommat 4T-perämoottorit ovat kehitetty auton moottoreista (Civic ja Accord jne).

Miksei sitten samantien rakenneta se lentomoottori suoraan siitä alkuperäisestä auton moottorista kun sen asentokin on oikea.

Nelitahtareiden asennonmuutos (voitelun takia) on aika isotöinen ja asiantuntemusta vaativa projekti. Pelkkä painevoitelun huomiointi ei riitä. Lisäksi pitää miettiä miten varmistetaan voitelun toimivuus:

- valumavoitelukohteisiin
- roiskevoitelukohteisiin
- uppovoitelukohteisiin

Lisäksi jos halutaan lentää temppua, niin tarvii huomioida kaikki mahdolliset kiihtyvyyden suunnat voitelun kannalta.

2-Tahtari on tunteeton asennoille ja kiihtyvyyksille, esimerkiksi vesijetissä on valmiiksi kalvokaasuttimet jotka toimii missä asennossa vaan. Samalla tavoin kuin moottorisahatkin, ovat selllaisenaan taitolentokelpoisia ilman työläitä muutoksia.  

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod