Suzuki G10 lentokonemoottoriksi

Aloittaja mikko lohi, huhtikuu 14, 2009, 21:23:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikko lohi

Ois ylimääräinen G10 moottori,Rotaxin C-tyypin alennusvaihteen kiinnityskappaleella ja Coyote ES moottoripukilla.H.600e

0400-669781

Lapin Leonardo

Terve terve tässä Heikki! Minkäs verran se sutsuki vetää (tietysti potkurillakin on merkitystä) sinullahan on kokemusta siitä aikaisemmasta koneesta, ja mitä tulee painamaan kaikkine hömpsyineen ja tilpehöörineen, muistatkos?

mikko lohi

Terve Heikki. Enpä ole vielä punninut kolme pyttystä.Kunhan saan kaikki vehkeet paikalleen,käytän puntarilla ja ilmoittelen.
Aikasempi nelisylinterinen kaikkine romppeineen tuliseinän etupuolella, ilman potkuria,taisi painaa
jotain 75kg. Veti 175kg,sitä en muista oliko paikallaan Ivo vai Warppi.

mikko

jkarjanl

Hei!

Tuo 3-pyttyinen Suzuki G10 moottori ja sen painoa kiinnostaisi tietää. Oletko ehtinyt punnita?
Suomessa taitaa pari kappaletta tuota G10:ä olla ilmailukäytössä, tai ainakin joskus ollut. Onko kellään niistä tarkemmin tietoa, taikka peräti omakohtaista kokemusta?
Itselläni on Rans Coyote Rotaxin 582:lla. Motissa muutamaksi vuodeksi tunteja, mutta toki täytyy eri vaihtoehtoja tutkailla. Autonmoottorikonversio taitaa silti olla sieltä työläimmästä päästä...


-Janne

mikko lohi

Terve
Moottori painaa käyntikunnossa 66kg.

mikko

4trade

Kuinka paljon tuossa on tehoa? Kuinka paljon tuo painaa alennusvaihteen ja muiden hilujen kanssa?
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

jkarjanl

Lainaus käyttäjältä: mikko lohi - marraskuu 09, 2009, 14:58:58
Moottori painaa käyntikunnossa 66kg.
No nyt vasta alkoikin kiinnotamaan oikein toden teolla. Mitä kaikkea tuossa kilomäärässä on mukana, tuo termi "käyntikuntoinen" voidaan ymmärtää niin monella tavalla. Eli onko startti ja laturi, entäs alennusvaihde, pakoputki, jäähdytin jne..?

Ilmeisen hyvin olet onnistunut keventämisessä. Tuosta kuvasta katselin että eihän sentään venttiilikoppa ole lasikuitua, äkkiseltään näytti vähän siltä..?
Erittäin mielellään aiheesta kuulisi pidemmänkin selostuksen. Ulkomailla noita on jonkin verrankin käytössä, trikeissä ja suuremmissakin. Ainakin http://www.raven-rotor.com/ lienee kaikille tuttu osoite, lisäksi löytyy mm. http://www.airtrikes.net/engines.shtml
Mutta se että joku Suomessa on tehnyt vastaavan konversion on ihan eri tason juttu. Oletko jo lentänyt sillä, onko siitä puolesta millaista kokemusta?

Niin, ja kun kauppapaikka -osastolla ollaan, niin onko tuo vielä myynnissä, miksi myyt?


-Janne

mikko lohi

Ei oo tämä moottori myynnissä,toinen aihio on myyty,ei oo tullu vaan poistettua.
Riiputin mottia poromiehen vaakalla,ilman potkuria,ja vähensin sitten moottoripukin painon.Laturi on kupotan kestomangneettinen,startti rotaxin.Kuitu venttiilikoppa ja erittäin kevyt pakoputki on toisen tekemiä.
Vauhtipyörää ei ole,pelkästään automaattivaihteisen vetolevy(hammasjako sama kuin rotaxin startissa).
C-alennusvaihde kiini yhdellä alumiinilevyllä ja rotaxin kartiota vastaava akselitumppi vauhtipyörän pulteissa.
Tehoista ei ole tietoa,kantta on hieman avarrettu venttiilien läheltä.Kaasari Bingin muuttuvakurkkuinen,"etulämmitys"nesteellä(kaasarin ja imusarjan välissä).
Aikaisempi nelisylinterinen susu on toiminut coyoten keulalla toistakymmentä vuotta hyvin,jopa kellukkeilla.

mikko


Juhannus

Mulla olis tarve tuommoiselle automaatin vetolevylle, löytyiskö keltään?
Mites Mikko, miten pitkät tapit tuossa välilaipan ja moottorin välissä on?Lyhensitkö yhtään sitä kartio tumppia, vai onko se ihan siltään siinä?Pitäs hieman omaa rojektiakin tässä aloitella, kun kiireiltä joutaa....

mikko lohi

Väliholkit ovat 35mm.Käytin vähän lyhempää (n.5mm)kartiotumppia.Vetolevyn saa suzukin maahantuojalta,laitan yhteystidot yv:nä.

mikko

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod