Osakkuus matkalentokoneeseen

Aloittaja Pertti Heininen, maaliskuu 14, 2009, 21:23:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pertti Heininen

Nyt olisi tilaisuus päästä osakkaaksi paineistettuun ja nopeaan koneeseen, sillä Hyvinkäällä Cessna P210 kaipaa vielä yhtä tai kahta aktiivista matkalentäjää. Meitä on mukana kimpassa 7, mutta vielä mahtuu mukaan rentoon porukkaan.

Tekniset tiedot
Cessna P210 Pressurized Centurion vm 1979, rekisteri N210HV
Moottori Continental TSIO-520 310 hv, 959 SMOH
Potkuri 3-lapainen McCauley, 1292 SOH
Last annual 08/2008

Avioniikka
Com1/Nav1/GPS1/GS1  Garmin GNS530 WAAS (2008)
Com2/Nav2/GPS2/GS2  Garmin GNS430 WAAS (2008)
Audiopanel Garmin GMA340 (2008)
Transponder Garmin GTX330 S-mode (2008)
KFC-200 AP/FD with alt hold
Collins DME
King KR 87 ADF
Slaved King KCS 55A HSI
Garmin GI 106 NAV/ILS indicator
Shadin Altitude management system
Radar altimeter with DH annunciator
WX-1000 Stormscope with slaved heading
Backup electric AH
GEM 602 engine monitor
Hoskins digital fuel flow indicator
6-place intercom

Muut varusteet
Known-Ice Package
Flint Tip tanks
Speed Brakes
Intercooler

Kone maalattu ja verhoiltu 2001

Kuten avioniikkalistasta voit nähdä, kone on erinomaisesti varustettu. Amerikkalaisten myynti-ilmoituksia mukaillen LOADED. Tuohon kun vielä lisäät GPS:llä ja Jeppesenin täydellisillä lennonsuunnittelu- ja karttaohjelmistoilla varustetun tablet pc:n, niin kyllä suunnistuspuoli pitäisi olla kunnossa kaikilla kriteereillä mitaten.

Paineistuksen ansiosta koneen maksimi lentokorkeus on FL230. Siellä kulutus 75% teholla on noin 17 gal/h nopeuden ollessa noin 200 KTAS. Kärkitankkien kanssa polttoainetta mahtuu mukaan 122 gal eli matkaa voi tehdä yli kuusi tuntia 45 min reservillä. Täältä vaikka Välimerelle välilaskutta, jos vain istumalihakset sen kestää, eivätkä Alpitkaan haittaa lennonsuunnittelua. Ei tarvita happinaamareita, eikä tarvitse miettiä missä happea olisi saatavilla. Lisäksi paineistuksen vuoksi kone on sisältä erittäin hiljainen eikä ovenraoista käy veto.

Lue Siivet lehden numerosta 8/2008 artikkeli koneen tuonnista Suomeen, niin saat kuvan siitä mihin kone pystyy.

Jos osakkuus koneesta alkoi kiinnostaa, niin ota yhteyttä ja kerron sinulle lisää. Voit myös tulla tutustumaan koneeseen Hyvinkäälle kylmien tyyppien tai tutustumislennon merkeissä.

Pertti Heininen
050 5596319
pertti(piste)heininen(at)skanska(piste)fi


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod