Ilmailu suvaitsevaisuus USA.ssa

Aloittaja Martti Mattila, helmikuu 15, 2009, 21:22:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Martti Mattila

Onhan amerikoissa ollut jos jonkinlaisia vainokampanjoita, mutta ilmailu on saanut olla rauhassa,ehkä kunnioituksesta ja
ylpeydestä sitä kohtaan että ilmailussa on oltu uranuurtajia ja edelläkävijöitä.Ja onhan maa monessa mielessä ilmailijan
(harraste) paratiisi,lentopaikkoja todella tiheässä,materiaalien saatavuus parasta maailmassa esim 6061 alumiinia nurkat
notkuen,täältä ei löydy kuin tautisia 6063 ja 6083 seoksia ja silleen.Mutta nyt on joku ihme basilisko iskenyt sielläkin,eräässä
kaupungissa pusattiin säännöksiä millä kielletään lentokoneenrakennus kaupunkialueella,joku oli koekäyttänyt pihassaan
ja naapurit kateudesta takajaloillaan.Ja nyt joku Clarks coynty city coucil=(CCCP) tekee kongressiin aloitetta että se
voi määrätä millä vehkeillä sen alueen virallisilla kentillä saa toimia.Eli experimentalit ja koulutus kielletään.Velocity oli
mennyt lähdöstä johonkin taloon, sieltä kuoli kaksi plus pilotti.Meikkä on vähän katsellut sinne suuntaan eläkepäivien
viettopaikkana,mutta taitavat tärväytyä nekin konnut pikkusielujen toimesta.
Martti

Toma

Niinpä... muistelen ensimmäisiä matkalentoja lätäkön toisella puolen, siinä oli suomipoika ihmeissään.
Lähdettin Bolivar:in (M08) kentältä kohti Lexingtonia ja kun päästiin sinne oli sitten kehittynyt kauhia nälkä, suunnistettiin paikalliseen FBO (Fixed Base Operator = lentokentänpitäjä) rakennukseen ja hattu kourassa sitten kyselemään että olisiko tietoa bussista tai jostain millä pääsisi kaupunkiin syömään. Hämmästys oli sitten vielä suurempi kun ystävällinen herrasmies antoi avaimet parkkipaikalla olevaan cadilac:iin ja toiseen kouraan kartta mistä löytyy hyvät syömispaikat  :o

Kyllä siellä kelpas lennellä, melkein jokaisella itseään kunnioittavalla kylällä on oma pieni lentokenttä ja se "Courtesy car" millä pääsi katsomaan paikkoja.

Kaverini "siellä puolen" tosin kertoi että sen tornitörmäyksen jälkeen oli hieman aikaa lentäminen aika haastavaa. Nyt tilanne lienee rauhoittunut hieman.
Mutta tuo sinun koekäyttötapaus ei sinänsä ihmetytä ollenkaan uskomattomia "takapajuloita" sieltä(kin) löytyy niin että riittää. Onneksi on AOPA:t ja EAA:t ym. järjestöt jotka taistelevat harrastelentäjäraukkojen puolesta.
Terveisin
Tom Arppe

Karoliina

Takapajuloita, fundiksia, konservatiivihörhöjä ja tiukkiksia on joka paikassa - jopa Suomessa, mutta jos haluaa että ei ole varmasti näissä asioissa ikinä ongelmia, kannattaa muuttaa Mojaveen tai Tehachapiin. Siellä ei tule naapurit valittamaan siitä että rakentaa konetta, epoksi ja styreeni tuoksuu, moottorit käyvät jne. ja naapurit muutenkin on mielenkiintoisia ;D Haittapuolena on että meri on kaukana, mutta sinne pääsee toki lentokoneella aika nopsasti. Mojavessa suurimpana haittana on että siellä ei taida olla mitään muuta tekemistä kuin se lentokoneen rakentaminen, Tehachapi lienee mielenkiintoisempi vuoristokaupunkina.

Mojavessa ilmasto on ainakin minun fiilisten mukaan miellyttävä, vaikka se on lämmin, se on kuiva ja tuulinen eikä hikinen. Kiitoteitä riittää joka suuntaan, pakkolaskupaikkoja on, ja hangaareilla ei ole purku-uhkaa :)


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod