voi poistaa

Aloittaja eero1989, marraskuu 09, 2008, 19:49:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eero1989

juu rotax 503 lentokäytöön ? pystyyn starttipää alaspäin. minkälaisia muutoksia täytyy tehdä??

Reijo Österberg

Lainaus käyttäjältä: eero1989 - marraskuu 09, 2008, 19:49:40
juu rotax 503 lentokäytöön ? pystyyn starttipää alaspäin. minkälaisia muutoksia täytyy tehdä??

2-tahti Rotax käy ja luulisin moottorin laakerien saavan seosbensasta voitelua missä asennossa tahansa, mutta jos siinä on Bingin kaasutin, niin se pitää kääntää ko. tapauksessa 90 ast. eli sen pitää aina olla suurin piirtein pystyasennossa. Jos siinä on kaksi kaasaria, niin silloin tulee vaikeuksia, ei taida onnistua molempien kääntäminen. Onko moottorissa Rotaxin alennusvaihdetta? Jos on, niin vaihteen käyttäminen pystyasennossa ei lienee mahdollista laakerien voitelun takia. Myös vaihteiston öljymäärän täyttö/tyhjennys sekä määrä ja huohotus muodostuvat ongelmaksi.
-Reijo Österberg-


eero1989

alennusvaihdetta ei ole eikä tule.. kaasuttimiksi tulee jotain ainutlaatuista.. mutta tuo kaksoissytytys?
mistä tuplatulppa kannet? entä teho/paino/kestävyys yms.. olisiko jotain tehokkaampaa/kevyempää/kestävempää tai yleensä parempaa moottoria.. vai kokeilisiko B&S vertical twiniä  ;D

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: eero1989 - marraskuu 24, 2008, 22:47:09
alennusvaihdetta ei ole eikä tule.. kaasuttimiksi tulee jotain ainutlaatuista.. mutta tuo kaksoissytytys?
mistä tuplatulppa kannet? entä teho/paino/kestävyys yms.. olisiko jotain tehokkaampaa/kevyempää/kestävempää tai yleensä parempaa moottoria.. vai kokeilisiko B&S vertical twiniä  ;D

Alennusvaihteen poisjättö ja "ainutlaatuiset" kaasuttimet vaikuttavat epätavallisilta vaihtoehdoilta ja jos vaihtoehtona on puutarhajyrsimen moottori niin en voi olla kysymättä, mitä tarkoitat "lentokäytöllä" ?

eero1989

tuo alennusvaihteen täysi kieltäminen ei ihan pidä paikkaansa koska pyörimisnopeutta vähennetään ketjuvälityksillä.. B&S on kestävä/melko kevyt/tehoa saa pienillä muutoksilla sopivasti...
724cc  40kg . ja näkyy sellainen olevan tuolla moottoriarvuutus topicissa horizontalina yhdessä häristimessä

Markku Hiedanpää

Et vastannut kysymykseen ???

eero1989

 :stupidme: sori unohtu .. jonkun näkönen kevytkopteri olis tarkoitus rakentaa  ;D

Markku Hiedanpää

Lainaus käyttäjältä: eero1989 - marraskuu 25, 2008, 18:55:11
:stupidme: sori unohtu .. jonkun näkönen kevytkopteri olis tarkoitus rakentaa  ;D

Ei muuta kuin onnea ja menestystä jos laite on polttoaineineen alle 70 kg, mutta älä unohda perikuntaa ja ulkopuolisia henkilöitä ja omaisuutta.
Jos laite ei mahdu edellämainittuun määritelmään, sen rakentaminen edellyttää lupaa, laite lentokelpoisuutta ja rekisteröintiä sekä lentäminen helikopterilentäjän lupakirjaa.  :thumbsup:

jkph

Paljonkos se Kymiin viety kopteri painaa? Jos ottaisi mallia ja nykyisillä materiaaleilla, hmmmm.....  (!)
Tieto lisää tuskaa. Onneksi on Buranaa.

eero1989

rotax 503 eikä muutkaan rotax vaaka-akseli koneet toimi pystyssä kovin kauan..
ainakaan vakio laakeroinnilla +pikkuseikkoja eli ei wörki..
muuta voi väittää mutta tämä on kuullemma totuus  ;D
täytyy tilata jenkkilästä sellainen B&S huippumoottori kun siitä saa KUULLEMMA yli50hp pikkusäädöllä

taotao

Saat saman moottorin suomesta Honkkarista ilman viriosia nyt 199€
Mäksällä on vimosen päälle viritetty ja laitettu..tietää mistä viriosat saa :))

Tapani Honkanen

Ne on kiinassa tehty. Minäkin ostin samaa sarjaa 6.5 HP mainoksilla ja maksoin 59e. tehoa olikin ohjeessa vain
3.5 HP /3600 RPM. Iskutilavuus 168 kuutiosenttimetriä. Käy se siihen mihin aioinkin, puutarhajyrsimeni varamoottoriksi.

Taidan epäillä kuka se mäksä on ja sen moottorin hinnaksi tulee kyllä aika paljon. Se on japanilaisten valmistamaa/valmistuttavaa/valvomaa tavaraa mitä myydään Brigss/Stratton merkilläkin. Kuvaavaa on että kiertokangen alapäänkin laakeri on sitä samaa painevalettua alumiiniseosta  jonka tilalle mäksä on laittanut koneistetun kiertokangen jossa on erilliset laakeriliuskat ja kampiakseli on eri materaalia j.n.e

Kiinalaiset kopioi näitäkin ja korvaa "paskamateriaalilla" kaiken mitä ei valvota. Jos on tyhmä kiinalainen, kopioi kaiken suoraan. Jopa hyvän laadun. Vaan kun ne kiinaaliset ei ole tyhmiä, vaan ostajat jos haluavat laatua kiinan hinnoilla.
Taitaa olla perää että jos haluat halvan ja hyvän, osta ensin halpa ja sitten hyvä. Viisastut.

Muuten siivet lehdessä, jonka silmäilin kaupassa sillä aikaa kun vaimo keräili leipää ja maksalaatikkoa, oli juttu Osmo Viitalasta ja sen korjaamasta Siemens Halske moottorista. Soittelin ja siellä oli kehitetty teknologiaa (Kokkolassa), kiertokangen alapään laakerin kunnostukseen. Heille korkea arvostukseni, koska olen itse päätynyt samaan tekniikkaan noin teoriassa. Mielenkiintoista nähdä toimivuus ja kestävyys käytännössä



eero1989

jos tiputetaan porukkaa hieman maanpinnalle... KAIKKI tehdään nykyään kiinassa(ja vielä hvetin huonosti) paitsi sellaiset väkkyrät jotka teet kokonaan itse tai työkaverin koneistaja tuttu veivaa omassa pilttuussaan  ;D ja rohkenen epäillä että kyseistä konetta saa suomesta tai ainakaan 199€ hintaan..
rahaa tietty säästyisi aikapaljon jos näin olisi..
kyseisessä moottorissa on mm.painevoitelu, venttiilitkannessa ja yms..
mitä vikaa on vakio kiertokangen valmistusmateriaalissa ja laakeroinnissa?
ja kampiakseli on todettu vakiona ihan tarpeeksi kestäväksi
koska kestää käyttöä nitrolla..

Lauri

Mulla on kiinalaiden dieselagrekaatti 3KW ja se pelaa kuin unelma, veneessä kiinalainen invertteriagrekaatti 1KW, pellaa kuin unelma, kiinalainen moottorisaha joka pelaa niin kuin sahan kuuluukin. Sama saha löytyy myös Stiga merkkisenä eli se siitä laatumerkistä... :2funny:
Lauri

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod