Korvatulpat ilmailukäyttöön

Aloittaja Lentopallo, heinäkuu 06, 2007, 22:07:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lentopallo

Tietääkö kukaan onko olemassa ilmailukäyttöön tarkoitettuja (painetta läpäiseviä?) korvatulppia jotka vaimentaisivat edes hieman moottorimekkalaa? Kypärän sisäisistä kaiuttimista lähtee tarvittaessa sen verran reilusti ääntä, että uskoisin sen kuuluvan hieman vaimentavista tulpista huolimatta.

Tai vielä parempi olisi jos olisi joku nappikuulokkeen kaltainen systeemi jolla ilmailuradion voisi kytkeä suoraan korvaan ja vaimentaa ulkopuoliset äänet?

Lötyisköhän suomesta vai meneeköhän ulkomaantilaukseksi jos näitä ylipäätään on?








pimattil

http://www.quiettechnologies.com/ ja sieltä Halo tai sitten http://www.clarityaloft.com/

Kaikki eivät pidä tuollaisista plugeista koska ne muuttavat mm. korvien paineentasausta ja näin ollen voivat aiheuttaa mm. pahoinvointia, mutta yrittänyttä ei laiteta. Halot taitavat olla suositumpia (ainakin tietyissä piireissä) ja niillä on ainakin monta tyytyväistä käyttäjää. Niitä eri foameja kannattaa olla riittämiin että löytää mieleisensä ja mielestäni niitä sai ihan customoituakin omiin korviin sopiviksi.
- Pirkka -

Johan Löfgren

Apteekeista (Oulun YO apteekista ainakin löytyi) voi löytyä "lentokäyttöön" sopivia korvatulppia jotka tasaavat paineen. Sisältä löytyy tarkat ohjeet miten ja milloin pitää laittaa päälle ja koska voi ottaa pois. En kyllä itse tykännyt niistä.

J

Twistgripthrottle

CEP (Communication Earplug) on vastaus kysymykseesi, löytyy vaikkapa täältä:
http://www.anr-headsets.com/Html_folder/CEP.html

Helppokäyttöinen eikä tarvitse ulkoista virtalähdettä kuten ANR-systeemit.

Myös henkilökohtaisia korvatulppia on saatavana useammaltakin valmistajalta, mm. Elacin valmistaa ilmailukäyttöön sopivaa mallia.

Tepsu

Itse oon käyttänyt koko ilmailu-urani ajan pääsääntöisesti ihan tavallisia EAR korvatulppia joita saa apteekista. Vaimentaa hyvin eikä oo tullut mitään pahoinvointia. Tulpat läpäisee paineen, vaikka ei ehkä ihan milli pientä heittoa? en tiedä... Anyway, Kaikki tulpaat läpäisee "paineen", ei niin tiivistä tulpppaa ookkaan.. siihen sitten headsetti päälle. Toinen, kallis vaihtoehto olisi ostaa aktiivi vaimennus kuulokkeet mutta enpä oo ainakaan toistaiseksi moista ajatellut. Kokeillut olen ja kyllä toimii.

Lentopallo

Kiitokset vastanneille. Ovathan nuo "viralliset" aika kalliita. Kokeilen aluksi apteekkitason tulppia.


Twistgripthrottle

Mikäli kokeilet kertakäyttöisiä tulppia tyyliin EAR niin kannattaa kokeilla useampia eri merkkejä/ malleja, niitä kyllä löytyy kun etsii. Ei apteekki ole ainut paikka. Esim. musiikkiliikkeistä pitäisi löytyä "hifitulppia" jotka on tarkoitettu muusikoille. Niissä on se hyvä ominaisuus verrattuna vaahtomuovisiin, että ne pitävät kuullemma äänet "akustisesti luonnollisina" toisin kuin vaahtomuoviset, jotka helposti puurouttavat koko äänimaailman. Itse en ole hifitulppia kokeillut, muttä näin viisaammat väittävät.

Vaahtomuovisiakin siis löytyy monia merkkejä ja malleja joista perinteiset Earit ovat rehellisesti sanottuna paskimmasta päästä. Tosin earillakin on nykyisin useita eri malleja jotka ovat niitä perinteisiä parempia.

Tepsu

Minusta EARit on oikein hyviä - eikä ne ole ihan kertakäyttöisiä kunhan vaan pitää puhtaana. Itse en tajua mihin lentäjä tarvitsee kalliita "hifi tulppia" kun ei sieltä radiosta niin kovin hifiä tuu muutenkaan. En ole huomannut EAReissa mitään äänen puuroitumista lento tilanteessa käytettynä. Mutta tietenkin makunsa kullakin.. pääasia että vaimennusarvot on kohdallaan ja kuulee mitä sanotaan. Muusta ei väliä.

Antti Laukkanen

Joskus kersana kellarirock-aikoina tuli keksityksi semmoinen juttu, että kun ottaa sakset, puukon tai jonkun muun soveliaan silppurin ja pistää Earin keskeltä halki, siitä tulee aivan loistava peli. Se vaimentaa sopivasti häiritsevän melun pois, mutta äänet pysyvät kuitenkin suht luonnollisina, puhe ymmärrettävänä eikä ole niin tyystin kuulovammainen, kuin koko käikäle korvassa. Säästyykin, kun yksi kerrallaan riittää :) Minä en tosin ole lentäessä ikinä moisia käyttänyt, enkä näillä näkymin käytäkään.

-A-
Fly high in the sky and die...

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod