Wankel moottori

Aloittaja dunp, kesäkuu 22, 2007, 11:20:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dunp

Olisiko tuosta 50hp wankelista ultran moottoriksi?
ja mitenköhän se kestäisi
http://www.nova-racing.com/


-Sebastian

Aki Suokas

#1
Suomessa on pääasiassa vain kaksipaikkaisia ultria, eli yli 400 kg. Siihen tuo on vähän alakanttiin.
Sellainen 60 hp kyllä kuskaa normaalia ultraa ihan kunnolla, mutta tuossa on noin 41 hp (valmistajan sivuilta poimittuna).

Yksipaikkaisessa kevyemmässä se voisi riittääkin.

Paino ainakin on kohdallaan (kaikkine osineen 23,45 kg).
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Toma

Tässä löytyy vankkeli missä enemmän tehoa:
http://www.rotaryae.com/
Ja ihan ilmailukäyttöön suunniteltukin 65 - 180 hp...
Terveisin
Tom Arppe

Karoliina

Heh, tuosta kevyestä wankkelistahan saa tuplamoottoriultran  :2funny:

Toma

Eikun tekmään super CriCri :D



Tuo on kyllä huvittavan näköinen laite, jotenkin pilapiirroksen näköinen tai RC-lennokki mihin on istutettu kaveri kyytiin...

Tästä mittasuhteen näkyvät vielä paremmin...


Terveisin
Tom Arppe

Tapani Honkanen

Eipäs naureskella. Tuo laite on maailman parhaiten SUUNNITELTU (experimental) LENTOKONE, mitä tulee mihin tahansa suoritusarvoihin ja rakenteisiin. Huomaa keveys ja aerodynaaminen hyvyys. Moottorit pitäisi vaan saada kevyiksi, pieniruokaisiksi ja luotettaviksi, jottei kallisarvoinen lelu särkeydy. Minulla on piirustussarja, jota olen tiiraillut kymmeniä tunteja. Olen katsellut muutamia kymmeniä muitakin tee se itse koneiden piirustuksia ja rohkenen olla väitteeni takana. (Anteeksi tämä röyhkeys)

Toma

Mutta hieman hymyillä saa, minulla on varaa, koska itelläni on kone joka näyttää kun olisi Carl Barks:in piirtämä.

Olet ihan oikeassa tuo on asiallinen kone, suoritusarvot ovat loistavia ja painoikohan koko hauskuus 80kg tyhjänä!?
Kaiken tuon lisäksi vielä temppukelpoinen. Rakenna ihmeessä jos sinulla piirrustukset kerran on.
Mitä nuo moottorit muuten ovat "vakiona" tuossa olleet?

Katsokaa kaikki vaikka tämä video (
http://www.flight.cz/cricri/vids/v2.wmv) siinä saa pientä käsitystä suorituskyvystä...

Terveisin
Tom Arppe

Aki Suokas

Vakiomoottori on VALMET 160cc   yksisylinterinen mosa.

Siis suomalainen lentokonemoottori  *0*
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Toma

Lainaus käyttäjältä: Aki Suokas - lokakuu 24, 2007, 20:58:36
Vakiomoottori on VALMET 160cc   yksisylinterinen mosa.

Siis suomalainen lentokonemoottori  *0*

Ja paino ei varmaan ole ollut päätähuimaava... teho? 16hv? tuo taisi olla se moottori mikä oli Suomen U001:ssä (oliko se nyt La Mouete Atlas)
Terveisin
Tom Arppe

taotao

OH-U001
Oli tietty Higway trike sarjanumeroltaan 24 moottorina toi 160ccm Valmet 10hv  ;D
ekana siipenä oli Cherokee ja koelentojen aikana vaihdettiin miesten kokoiseen Demoniin :) *0*
Moottori ei nikotellut koskaan mutta teho oli kieltämättä hieman alakanttiin :2funny:
Salmisen Tenho sai koneen ilmaan tuolla moottorilla jopa kellukkeilta *0*

Karoliina


> Tästä mittasuhteen näkyvät vielä paremmin...

Varmasti konetta on hyvin suunniteltu, mutta tuon muotoinen kuomu ei voi olla ideaalinen vaikka suunnittelu olisi muuten kuinka hyvää tahansa. Leveys-pituus-suhteen alittaessa 1:3 vastus kasvaa merkittävästi ja minusta tuo näyttää selvästi pulleammalta kuin 1:3. Starin pulleassa kuomussa virtaus pysyy vielä kiinni (kokeilin villalankatestillä), mutta epäilen että tuollaisessa möykyssä ei pysy. Saman suunnittelijan muissa koneissa ei ole yhdessäkään noin pulleaa kuomua ja luulenpa että siihen on hyvä syy.

t: Karoliina

Aki Suokas

Ideaalisempi kuomu olisi hyvä, mutta voi olla että pään vaikutus rajakerrokseen ei ole ideaalinen.
Aki
------------------------------------
www.hooteehoo.org, www.air-r-c.info, www.windcraft.fiwww.eurofox.fi

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod