Icom 22E ilmailuradion tehot

Aloittaja jukjuv, elokuu 20, 2006, 14:07:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukjuv

Eilen kävi aika ärsyttävästi. Olin illalla lentämässä Järvenpäässä ja Kellokoskella oli aikamoinen metsäpalon alku. Noh mediheli kävi tarkastassa tilanteen ja kun mediheli lentää aina aika matalalla, eli tapauksesta riippuen 300m, 150m tai 90m. Tällä kertaa korkeus oli sama mitä itselläni, eli 150m jonka huomasin medihelin menomatkalla.

Kun EFHK-torni ja Mediheli kommunikoi että mediheli lähtee Kellokoskelta takaisin päin, niin ilmoitin medihelille, että olen Järvenpään kohdalla ja tekemässä laskua.

Mediheli kuittasi, että huomioi minut,.... mutta yllättäen EFHK-torni ilmoitti että ei saanut ilmoituksestani kuin osan selvää, joten lopputulos oli se, että mediheli otti minuun vielä yhteyttä ja toimi "tulkkina" EFHK-tornille ja homma meni lopulta ihan ok ja EFHK-torni lopulta sai tarkan kuvan tilanteesta.

Mutta todella ärsyttävää... että ilmailuradioni, ei kantanut näin Järvenpäästä EFHK-tornille asti  :huh: mutta mediheli kuuli minut puhtaasti.
Olen lentänyt monesti EFHK:n CTR alueella ja toiminut radiollani EFHK-tornin kanssa ilman ongelmia, mutta kun muistelen niin olen ottanut yhteyttä tietysti rajalla, joten hieman lähempänä.

Ongelma on luultavimmin Icom 22E käsipuhelimeni tehottomuus tai jms. Olisiko kenelläkään vinkkiä miten tästä ärsyttävästä ongelmasta pääsisi eroon? Itselleni päin kaikki kuuluu puhtaasti ja olen ollut puhelimella yhteydessä jopa Kiikalasta Tampereen lennonjohtoon (joskin varmasti jotain linkkejä on ollut lähettyvillä).

Ärsyttävää kun tekniikka ei toimi kunnolla   >:(

Jyrki Viitasaari

Tervehdys!

Tietämättä laittetasi sen paremmin ehdotan, että aloita antennista.
Jyrki Viitasaari

jukjuv

Lainaus käyttäjältä: Jyrki Viitasaari - elokuu 20, 2006, 14:31:12
Tervehdys!

Tietämättä laittetasi sen paremmin ehdotan, että aloita antennista.

Hyvä pointti, koska minulla on vain se icomin oma "letkuantenni". Sitten kun muistelin oli minulla tehot aika lailla päällä moottorissa ja vaikka kaikki on tehty häiriönpostoon, niin varmasti moottori antaa häiriötä, joka sitten kostautuu pidemmälle kommunikoinnissa.

Toisaalta mediheliin oli minulla eilen pidempi matka, kuin torniin, mutta mediheli oli jo silloin ilmassa, eli se varmasti myös vaikuttaa....


Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod