Tervehdys siipiveikoille

Aloittaja Pullasorsa, kesäkuu 26, 2006, 13:15:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pullasorsa

Pullasorsa ilmoittautuu keskustelurinkiin. Olen siivetön, mutta olen myös haaveillut omasta koneesta yli 20 vuotta ja aion haaveni myös joskus toteuttaa. Pidätän oikeuden kysyä "tyhmiä" kysymyksiä, sillä siitä on jo aikaa, kun viimeksi päivitin tietojani esimerkiksi lupa-asioiden suhteen. Forumilla on käyty keskustelua mm. ultrien rekisteröimisestä experimentaaleiksi. Millaisia vakuutusmaksuja ultrilla nykyisin on? Suurin mielenkiintoni kohdistuu b-luokkalaisiin, mutta a-luokan maksutkin olisi mukava tietää. Kiitoksia tiedoista ja anteeksi perässä varmuudella seuraavien "olmikysymysten" takia.

Toma

Tervetuloa joukkoon Juha-Pekka,

Meikäläinenkin on siivetön tällä hetkellä, kun lasketaan mukaan omat siivet, joten se ei ole mikään este rakentavalle keskustelulle  :thumbsup:
Ja sitten oma kone.... eteenkin itse rakennettu, on todella mieltä ylentävä kokemus, tiedän kokemuksesta. On todella palkitsevaa irtautua maan kahlitsevasta vetovoimasta itse rakennetulla lentolaitteella.
Ai niin... tyhmiä kysymyksia on muuten aika vähän, on yllättävän paljon enemminkin tyhmiä vastauksia.  ;)
Tässä foorummissa on muuten keksusteltu aika monesta jutusta ja kannattaakin kokeilla hakua tuolta ylhäältä (kolmas nappi vasemmalta) vakuutuksista on juttua tääällä http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=930.msg6348#msg6348 mutta kuten kaikista internetistä löytyneistä jutuista, niin kannattaa aina suhtautua niihin kriittisesti. Ainoa oikea totuus löytyy asetuksista ja virallisilta sivuilta.
Täältä tosin löytyy myös todella asiantuntevaa porukkaa, mutta pidä mielessä, että absoluuttista totuutta on välillä vaikea erottaa (jos semmoista nyt yleensä on olemassakaan) kieli poskessa esitetystä vastauksesta.
Ja lopuksi pitää todeta, että lentäminen on todella monimuotoinen ja palkitseva harrastus, olkoon sitten kysymyksessä mikä lajimuoto tahansa, ja mikään ei estä yhdistämästä näitä lajeja mielenkiintoiseksi kokonaisuudeksi.
Terveisin
Tom Arppe

Pullasorsa

Juu elikkäs homma toimii kuten moottoripyörillä. Pakollinen vakuutus on juuri ja juuri siedettävän hintainen, mutta kaskon ottamiseen pitää omistaa uusi ja keskitasoa arvokkaampi kone. Kellukkeet, tai amfi, vähintään kuitenkin kone, jolla voi operoida omalta pellolle kyhätyltä kentältä. Siihen tähtään.

Toma

Juu, ja jos aloittaa yksinkertaisemmalla koneella niin mahdolliset korjauksetkin ovat helpompia ja helvempia, muutenkin olen sitä mieltä että sitä oikeata lentämisen nautintoa ei välttämätä saavuteta "muoviluodilla" (laintaakseni MC termiä) vaan sillä perus ultralla jolla tämä koko homma joskus aloitettiinkin.
Yksi asia mikä tosin aloitusvuosista voidaan jättää väliin, on se 8h vikautumisväli ;-)

"Back to basics" kunniaan  :thumbsup:
Terveisin
Tom Arppe

Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod