Tuoreimmat viestit

#91
Experimental / Vs: Experimentalhenkeä
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - lokakuu 04, 2025, 16:26:23
LainaaKulhia Mk 2 (OH-MOK) testirullauksia ja lento marras- joulukuussa 1951 Malmin lentokentällä? Pilottina Mikko Kulhia.

Video julkaistu Mikko Kulhian pojanpojan Jan Tallbergin luvalla.

Koneen lentohistoria loppuu pakkolaskuun joulukuussa 1951 jossa Mikko Kulhia loukkaantuu mutta selviää hengissä. Tämän jälkeen kone purettiin ja varastoitiin Hattulaan. Nykyisin videolla näkyvät koneen jäänteet löytyvät Lahdesta ja moottori käyntikuntoon entisöitynä Pirkkalasta.

https://youtu.be/K7nY4_CamIA
#92
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - lokakuu 03, 2025, 23:10:36
Romanialainen Aerostar ja taitaa olla saksalainen Senheiser kokeiltu. Radioita en vielä ole vaihdellut, tornin lähetysvoimakkuus on niin hyvä että se jo alkaa riittää. Katsotaan mitä se suodatin kondensaattori saa aikaiseksi. Myös Faradayn häkin varmistaminen alumiiniteipillä, vaara, teipin irtoaminen ei saa aiheutaa oikosulkua sammutus sohtoon. Myös tulpanjohtosarjan vaihto on mahdollista, huusin Ebaysta siistin vähän pyörineen Slickin. Autopuolella oskiloskoopilla löytyisi viallinen tulpanjohto, lekojohto välikappaleita en ole nähnyt. En ole vielä taistellut tarpeeksi asian parissa.
#93
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - lokakuu 03, 2025, 17:58:30
Vielä vois kokeilla toista radioa ja/tai hedsettiä.
#94
Yleisilmailu / Vs: Kimppakivaa loppukausi 202...
Viimeisin viesti käyttäjältä PRH - lokakuu 03, 2025, 10:48:30
Liitteenä kuva yhdestä Norjan Elverum v.2024 tapahtuman kartasta. Huomioikaa reitiltä maaliintulon jälkeen "esteradalla" kannattaa joskus taktikoida koska määrätty aika maaliintulosta laskuun on aika tiukka eli ylimääräiseen hortoiluun ei ole aikaa - ylimääräisestä ajan käytöstä kun rankaistaan virhepisteillä. Yhdessä kohdassa tarkalla navigoinnilla mahdollisimman nopea D alueen ylitys (noin 8 sekuntia) helpottaa navigointia jatkossa ja tuo vähiten virhepisteitä. Mikä olisi mielestänne paras paikka tehdä tämä peliliike?
#95
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - lokakuu 02, 2025, 21:24:59
En ole pistorasiaa saanut aikaiseksi mitään hakkurivirtalähteitä ei koneessa ole kokeilen jättää luurin pois kyydistä. Seitkytluvulla kävin elokuvissa en silloin ymmärtänyt kuinka syvällistä filosifiaa oli M.A.S.H.in tunnussävelessä. Screenshot 2025-10-02 at 21-13-50 (144) Suicide Is Painless (MASH Theme) with lyrics - YouTube.pngScreenshot 2025-10-02 at 21-13-50 (144) Suicide Is Painless (MASH Theme) with lyrics - YouTube.png
#96
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Rupeli - lokakuu 02, 2025, 20:15:04
Onkohan koneessa 12V pistorasia johon on tökätty USB sovitin?
#97
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - lokakuu 02, 2025, 17:23:39
Antenni on tuollaisen järjestelyn takana ja iso alumiininen maataso. Vanhanajan laatu Dittel nököttää hyllyssä mutta Transponderi vei viimeisetkin tilat. Lerche on turhan ahdas kun vanhan miehen on saatava tilaa istuimelta ylösnousuun.
#98
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä Ansis - lokakuu 02, 2025, 12:30:37
Voihan ratijoamatöötrit! Luonnollisesti kaikki passiiviset käikäleet vaikuttavat molempiin suuntiin, tuon vaimennusalueita tietämättä enempää ei voi toki olettaa mitään tarkempaa.

Lähtökohtana on kuitenkin se, että käsikapulan suunnittelussa tärkein asia on sen valmistushinnan minimointi ja harvemmalla jalankulkijalla on mitään kipinäsytytteistä kehossaan, eli ensimmäisenä karsitaan suodatusta ja häiriösuojausta. Ajoneuvokäyttöön menevissä myös koko ja paino saavat olla hinnan lisäksi hieman suurempia, joten kaikki panostus menee niiden laadun parantamiseen.

Laita nyt varttiaallon antenni kunnollisen koaksiaalin jatkoksi takarunkoon pystysuoraan ja maadoita sen jalka kunnolla. Ja sitten kannattaa panostaa kunnolliseen moottorilentokoneeseen tarkoitettuun radioon ja luureihin, jos sellaista tarvitsee. Se on kuitenkin halvempi investointi, kuin kötestelyn vuoksi hajonnut lentokone.

Ja ne kötöstyksetkin maksaa rahaa ja syö koneen kuormattavuutta sekä suorituskykyä, ajankäytön kalleudesta puhumattakaan.
#99
Myydään / EGT Probe Kit (QTY x 4) for R...
Viimeisin viesti käyttäjältä ränduri - lokakuu 02, 2025, 11:31:32
Toimivat Flidat egt anturit  4 kpl yht. 250.-
nolla4nol 5559862 Seppo
#100
Myydään / Flyda Rotax moottorinvalvonta
Viimeisin viesti käyttäjältä ränduri - lokakuu 02, 2025, 11:26:06
Vaihdoin toiset mittarit ja tämä jäi ylimääräiseksi. Hinta 220.- eur. Vaatii päivityksen, ohjeet: https://www.tl-elektronic.com

Nolla4nol 55599862 Seppo
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod