Tuoreimmat viestit

#91
Ultrakevyet / Atec Alert Service Bulletin No...
Viimeisin viesti käyttäjältä Suksi - maaliskuu 24, 2025, 08:26:17
ATEC v.o.s. on julkaissut Alert Service Bulletin No. 1/2025 joka koskee valmistajan T peräsimellä varustettuja ilma-aluksia.

https://www.atecaircraft.eu/storage/app/media/files/Bulletin_SB012025_AJ.pdf

Jokke
#92
Yhdistystoiminta, kurssit ja tapahtumat / HTH kouluttaa
Viimeisin viesti käyttäjältä Aki Suokas - maaliskuu 24, 2025, 07:34:43
Ultrakevyt/experimental lentokoneen lentäjä omistaja huoltokurssi järjestetään 25.3.-2.5.2025 etäopiskelu osio ja näyttötyö osio 2.5.-4.5.2025 Hangon lentopaikalla.
Mukaan otetaan 8 oppilasta, jotka kurssin hyväksytysti suorittaneet saavat todistuksen laajennetusta lentäjä omistaja huolto-oikeudesta, joka oikeuttaa suorittamaan kansallisen luvalla ilmailuun lentävän koneen vuosihuollot ja moottorin peruskorjausjakson jatkoaikatarkastuksen.
Jos halukkaita enemmän, etsitään paikka toiseen hetkeen.
Huoltokurssin Etusivu
#93
Ilmailun säädökset / Vs: Ultralla yöhön! Kaikkeen s...
Viimeisin viesti käyttäjältä Perttirin - maaliskuu 23, 2025, 09:49:02
Katse on kauas tulevaisuuteen. Ei tarvitse kirjaa muuttaa, kun ennakoi.
Lasiohjaamo täyttää edellytykset ja trafillahan se ei ole kuin naps ja kops saada muutos pykäliin ;)
#95
Ultrakevyet / Vs: Lasikuidun lämmönkesto
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 19, 2025, 12:32:43
Vaikuttaa ihan hyvältä.
lämmönkesto on kovaa luokkaa verrattuna lasikuituun.
Tietyissä tapauksissa kun ei kaarevia pintoja ole suojattavana mainio materiaali ja saa kotimaasta.
#96
Moottorit / Vs: DV6C
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - maaliskuu 19, 2025, 12:30:46
Sitten jatketaan ylempien moottori tukien tekemisiä niin saadaan pysymään omin voimin se pukissa

Vasen puoli mikä tulee olemaan ahtaampi puoli ja vielä ainakin kaikki ollaan saatu ohittamaan ilmakanavan ja tuen raudan
IMG_3414.jpg

Oikea puoli siellä onkin enemmän tilaa raudalle
IMG_3415.jpg

IMG_3416.jpg

Ilmakanava tulostettuna 3D mallin mukaisesti
image (1).jpg

Ja sinnehän se mahtui ja ohittaa pumpun rattaan ( ei paikallaan kuvassa ) ja ahtoputken
image.jpg

image (2).jpg


Pakko sammutus systeemi kehittyy samalla rinnalla ja tämä oli moottorin mukana tullut alunperin sähköllä ohjattava mutta muutamme sen hyttiin vaijeri käyttöiseksi.

V1
IMG_3224.JPG

V2
MG_3228.jpg
#97
Ultrakevyet / Vs: Lasikuidun lämmönkesto
Viimeisin viesti käyttäjältä kuningas - maaliskuu 19, 2025, 10:31:32
Lainaus käyttäjältä: hannuvir - maaliskuu 10, 2025, 17:44:08Tuollaista    https://www.aircraftspruce.com/catalog/pnpages/08-13903.php  kannattaa käyttää harkiten.
Rotaxin toisen pakoputken suojasin sillä koska jäähdyttäjän kumiletku kulkee suhteellisen lähellä.
Pari vuotta kesti kunnes putki paloi puhki, tai ruostui ja murtui eristeen alta, toisen puolen putki edelleen ehjä
joten eristäminen oli syyllinen.
Samaa olen kuullut noista kääreistä että ruostuttaa putket.
#98
Ultrakevyet / Vs: Lasikuidun lämmönkesto
Viimeisin viesti käyttäjältä kuningas - maaliskuu 19, 2025, 06:01:18
Vastaavan käärin äänenvaimentajan ympärille rotaksissa konehuoneen lämpö laski muistaakseni ~20°c pieni rako levyn ja äänenvaimentimen väliin.
https://www.mwsteel.eu/tuote/preforoitu-inconel-625-lcf-lampoeristelevy/
#99
Ostetaan / Ostetaan riippuliitoon yhdiste...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jukkis82 - maaliskuu 18, 2025, 09:12:11
Ostetaan riippuliitoon yhdistelmämittari, jossa on ainakin variometri äänellä, ilmanopeusmittari ja korkeusmittari.


p. 044 528 3782
#100
Ultrakevyet / Vs: Lasikuidun lämmönkesto
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - maaliskuu 15, 2025, 12:59:13
Yhä edelleen mieleen palaa ne ultrailmailun alkuajat jolloin koko touhu oli vaakalaudalla.
Ihan hilkulla oli ettei kielletty vaarallisena harrasteena.
Osa syistä kyllä oli vääristä kuvitelmista tekniikan saralla. itsellä ei ollut vielä muuta kuin hyviä kokemuksia.
yllätyksenä tuli toisten huonot kokemukset. joku jopa kirosi ettei abban lemmarit kestä.
Huh! oman kokemuksen mukaan kestää vähintään seisemän kp paineen. Ehkä jokin on pielessä jos jäähdytysjärjestelmässä on sen yli paineet!
Se siitä puolesta, mutta myös sen pakoputkiston sijoittaminen umpitilaan moottorin taakse jossa ei ole ilman vaihtoa arveluttaa.
Termospullo on keksitty ihan toiseen tarkoitukseen.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod