Tuoreimmat viestit

#41
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä hannuvir - kesäkuu 07, 2025, 18:48:38
Lainaus käyttäjältä: Mikko Nikunen - kesäkuu 05, 2025, 12:44:53HDI Global Speciality SE.

Lakisääteiset 2 paikkaiselle 516eur veroineen per vuosi.

Miten voi olla 516e veroineen?
Meille tuli HDI lasku ultran pakollisille, minimimaksu 500e + alv. = 627.50
#42
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Pekka - kesäkuu 05, 2025, 16:36:24
Experimental 2-paikk. 627,50 €/vuosi. ( HDI )
#43
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Mikko Nikunen - kesäkuu 05, 2025, 12:44:53
HDI Global Speciality SE.

Lakisääteiset 2 paikkaiselle 516eur veroineen per vuosi.
#44
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - kesäkuu 05, 2025, 09:54:25
Lainaus käyttäjältä: Markus Hatakka - kesäkuu 05, 2025, 09:04:42Meklari Peter H. Braaschilta (https://phbraasch.com/en/) sain edullisimman tarjouksen purjekoneen pakollisista vakuutuksista.

Täytyykin harkita tuonkin kysymistä – kiitos vinkistä!
#45
Yleisilmailu / Vs: Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Markus Hatakka - kesäkuu 05, 2025, 09:04:42
Meklari Peter H. Braaschilta (https://phbraasch.com/en/) sain edullisimman tarjouksen purjekoneen pakollisista vakuutuksista.
#46
Yleisilmailu / Vakuutuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - kesäkuu 05, 2025, 08:22:17
Minkä vakuutusyhtiön kautta porukka on ottanut pakolliset vakuutukset ultrakevyelle lentokoneelle?
Tänä vuonna vakuutuslaskua ei alkanut kuulua, joten otimme yhteyttä välittäjäämme. Hän ilmoitti, että Safe Forsikring on myyty viime vuoden lopulla, joten sen kautta ei enää saa vakuutuksia.
Sieltä saamamme vakuutus maksoi 250 € ja sisälsi myös matkustajavakuutuksen.

Olisiko kenelläkään suosituksia tai kokemuksia muista yhtiöistä? Myös hintoja saa mielellään jakaa, jos niitä on tiedossa.

Meille on tullut jo yksi tarjous:
Euroaviation = 450 €
2-paikkainen Apollo Fox
sisältää matkustajan vakuutusken (ilman IPT-lisää)

Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan mielellään vastaan! Hinnan nousu hirvittävä.
#47
Moottorit / Vs: Uutta 2-t moottoria pukkaa
Viimeisin viesti käyttäjältä Seppo Koivisto - kesäkuu 04, 2025, 13:02:20
DKW:n 2-tahtinen V4-moottori vuodelta 1930 kuvattuna Audin museossa Ingolstadtissa. Lohkossa on 2 sylinteriä ja huuhtelupumppu, joten kampikammiovoitelu oli mahdollinen. https://en.wikipedia.org/wiki/DKW_Typ_4%3D8
024A0342_.jpg024A0344_.jpg

Huuhtelupumppu näyttäisi olevan 2-toiminen. Ihmettelinkin miten se toimii.

https://www.kfz-tech.de/Engl/Hersteller/DKW/ZweitaktmotorA.htm
#48
Myydään / Myydään
Viimeisin viesti käyttäjältä Laukkanen Pekka - kesäkuu 02, 2025, 11:00:31
OH-PIA myytävänä.
Hp 37t€
Arc voimassa 5/2026 asti
Lisätietoa nolla 400734982
#49
Moottorit / Vs: DV6C
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - kesäkuu 02, 2025, 01:32:07
Pientä edistystä moottoriprojektiin
Suuttimien putkia on nyt saatu pari taivuteltua paikoilleen – hiljalleen mutta varmasti homma etenee!

Hyvänä apuna toimivat taas 3D-tulostetut lähdöt kupariputkille, joiden avulla voidaan ensin harjoitella putken reititys oikeaan paikkaan ennen varsinaista taivutusta.

_MG_1012.JPG

_MG_1013.JPG

Kaikki neljä suutinputkea ovat saman mittaisia, mikä tuo tähän oman haasteensa.
Lähempänä oleviin suuttimiin täytyy "hukata" hieman mittaa, nelospyttyyn siihen se putki nimittäin meni ihan millilleen.


_MG_1014.JPG

Kai se jotenkin noin voisi mennä – ainakin seuraava putki näyttää asettuvan paikoilleen ihan hyvin.
Mutta se viimeinen... no, sen kanssa saattaa joutua vähän kikkailemaan. 😅

_MG_1015.JPG

#50
Moottorit / Vs: Uutta 2-t moottoria pukkaa
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - kesäkuu 01, 2025, 23:33:43
Valitettavasti moottorit herättävät enemmän tunteita minussa kuin lentäminen. Katsoin eilen Driving 4 answers videon Oton ja Dainmlerin yhteisyrityksestä ottaa tehoa ulos moottorista poistotahdin ulosviemistä kaasuista matalapaine sylinterillä. Muistin erään motskari henkilön kertomuksen  Laden sylintereistä kaksitahtimoottorissa joilla eräs ruotsalainen ahtoi kilpamoottoripyöräänsä voitokkaasti kunnes Laden sylinterien tilavuus lisättiin moottorin iskuntilavuuteen ja se loppui siihen. Junkkerssilla oli melkein viisikymmentälitrainen kolmion mallinen vastamäntämoottori missä jokaisessa kolmion kulmassa oli kampiakseli. Olen nähnyt kuvan vastamäntä Trabant moottorista missä hammashihnalla yhdistetty kampiakselit ja sama hihna pyöritti potkuria isomman rattaan kautta jolloin syntyi alennusvaihteisto samalla häpeällä.
Vastamäntämoottori on hyvä, sylinterinkannen lämpönä ulosviemä energia säästyy. Itse olen juuri nyt pohdiskelemassa tuon lämpösumman siirron kanssa kun leikin 30hv. pikkuvolkkarin suurentamisen kanssa. Vaikka kyllä pikkuvolkkarin kansien jäähdytysrivoitus näyttää vielä mahtavalta verrattuna erääseen australialais moottoriin. Kaasujen vaihto myös askarruttaa 28,5 mm. pako ja 31 mm. imuventtiileillä. Ensihätätään voin laskea pinta-alat suhteessa 1700cc. Limbachiin.
Kaikkeen s..tanaan sitä tulee tyhmyyttään ryhdyttyä. Kuvassa 30 hv.n lohko missä 14 mm. case savereilla siirretty pinnapultteja ulommaksi, sekin homma meni väärin, ensiksi olisi pitänyt täyttää vanhat 10mm. jenkareijät alumiini jenkatangon pätkällä ja siirtää case savereita vieläkin ulommaksi, ehkä 82,5mm. sylinterit olisivat sopineet. Tietääkö ilmailuväki millaisia männänrenkaita voi alumiinisylintereissä käyttää. Nyt tu30 hv. ja Biral.jpg30 hv. ja Biral.jpgohon tulee Porsche Biral sylinterit ja MGn. männät joissa teräksiset männänrenkaat. Voih kun olisin niin tyhmä etten osaisi kuin leikata ruohoa, nyt ruohot on leikkaamatta.
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod