Tuoreimmat viestit

#21
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Mellenin Kain muistolle
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - marraskuu 06, 2025, 10:05:09
Niin ja vuokratullakin vehkeellä voi "lentää"
#22
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Mellenin Kain muistolle
Viimeisin viesti käyttäjältä tjh - marraskuu 05, 2025, 22:33:28
Empä tiedä ruskeista tisseistä tai suurista silmistä tai muista maattonappuloista, mutta muistan
Mellenin kertomuksen minisytkyn? alkuvaiheista. ehkä liikaa jaloissa pyöri kun vaimo sanoi että "mene nyt tekemään vaikka yksi lentokone "
Sellaisen muusan joka ilmailurakentaja kotiinsa haluaa, ei värkkien koolla tai värillä niin väliä.
#23
Elektroniikka ja sähkötyöt / Vs: Radio napinaa.
Viimeisin viesti käyttäjältä MatKos - marraskuu 04, 2025, 22:53:40
Terve..Sä taistelet edelleen sen radiohäiriön kanssa? Meillä Falkessa 12V.ssaa kaameita piikkejä kierroslukua seuraten. Sekvästi skoopilla todettavissa...isoa elkoa ja sarjakelaa kehiin niin hiljenee.
Joo kahden vuoden välein kertauskoululento ei auta vaikka kuinka paljon lentäisi.

Matti
#24
Myydään / Lentokoneakku
Viimeisin viesti käyttäjältä PavelF - marraskuu 04, 2025, 09:37:04
Battery Dry Charhe G-246, 24V 19Ah, avaamaton paketti, vaatii hapotuksen ja latauksen. 630 eur, voin lähettää.
#25
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Muotoiluja luonnosta.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - marraskuu 04, 2025, 04:35:14
Tällaisen Parasolkoneen tekijä pääsee kuin koira veräjästä tai kuin pahempikin välistävetäjä. Välttyy koulingin tekemiseltä ja pikalukkojen asentamiselta. Myös kabiinin lasitus pelkkä läpihuutojuttu verrattuna kuplakuomun ja raamien tekoon. Kabiinin lukituksista puhumattakaan. Eli täysi välistäveto ja silti hän on suuri sankari.moranesaulnier_ms181_e004_kp.jpg
#26
Moottorit / Vs: DV6C
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - marraskuu 03, 2025, 21:44:39
Nokan koppa on nyt leikattu muotoonsa ja se istuu lähes täydellisesti, mutta jäähdytinneste säiliö ottaa vielä kevyesti kiinni nurkasta.
IMG_5086.jpg

Muoto muodostuu varsin omalaatuiseksi, koska yläosa täytyy laskea täysin pystysuoraan alas, jotta se asettuu oikein paikoilleen.
MG_1038.JPG

Säiliön nurkasta otettiin vielä siivu pois, kun nokkakoppa päätti muistuttaa, kuka tässä oikeasti määrää mittojen sopivuudesta.
IMG_5121.jpg


#27
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Muotoiluja luonnosta.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - marraskuu 03, 2025, 19:36:33
Trafin katsatama ja vakuutettu,lennettykin on. Mutta muutkin tarvikkeet pitäisi saada ilmaan, kuinka korjaat tämän, apusalon puu alapuolelta melko ohuena.
#28
Lentolaitesuunnittelu / Vs: Muotoiluja luonnosta.
Viimeisin viesti käyttäjältä viper - marraskuu 03, 2025, 17:53:49
Oletko saanut koneen lentokuntoon sen pakkolaskun jälkeen?
#29
Lentolaitesuunnittelu / Muotoiluja luonnosta.
Viimeisin viesti käyttäjältä Martti Mattila - marraskuu 03, 2025, 14:06:29
Muistatte varmaan sen jutun missä jotkut olivat "keksineet" että Ryhävalaan evän etureunan nystyrät on aerodynaamiikassa kova juttu ja tulivat vielä palkituksikin siitä tukulla rahaa. Kukaan ei vain matkan varrella huomannut että valaan evän on tuotettava propulsiota sekä ylös että alaspäin lyödessään. Kun taas lentokoneen siipi ja tuulivoimalan roottori lyö koko ajan alaspäin.
Tällä kertaa on otettu mallia potkuriin Pingviinin siivestä mikä tosin toimii vedessä. Kuva tosin on ilmassa olevasta jäälle hyppäävästä linnusta mutta siinä siiven muoto on hyvin näkyvissä. Ai niin ei se Experimental yhteistyö niin smuutia ollut minullakaan SIL.n kanssa, en saanut lupaa tehdä K8b. purjekoneesta mopua oletusarvoisesti syynä kateus tai tyhmänä pitäminen. No ne arviot tai arvot eivät onneksi ole mihinkään hävinneet.
#30
Experimental / Vs: Koneen kuljetus
Viimeisin viesti käyttäjältä teacdance - marraskuu 03, 2025, 11:49:27
Näin olemme sen aikasemmin vieneet   :thumbsup:

kuljetus.jpg
Powered by EzPortal
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod