Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: Jari Kaija - huhtikuu 15, 2006, 13:20:01
Hieno on, mutta että CH701:ssä. Huhhuh...
Kärsiikö kysyä, missä olet tuon kuvannut?
Hieno laite on tähtimoottori, mutta CH701:ssä tuntuu 110 hv aika runsaalta :-P
EIkö tuo ole sama komistus mikä koristi Tiiran rintapellin etupuolta, Kyllä 110 luupäätä varmaan vie CH701:stä aika heipakkaa...
Lainaus käyttäjältä: Toma - huhtikuu 15, 2006, 20:18:03
EIkö tuo ole sama komistus mikä koristi Tiiran rintapellin etupuolta, Kyllä 110 luupäätä varmaan vie CH701:stä aika heipakkaa...
Juuri se, Rotec Radial (http://www.rotecradialengines.com/). Johan tuolla hinaisi purjekoneitakin.
Näkyvät tehneen myös 9-sylinterisen version, 150 pollea. Nam... Tekisivätpä samoista inkkeistä kolmisylinterisen, siitä lähtisi viitisenkymmentä kaakkia eli suunnilleen saman verran, kuin muinaisesta Szekelystä...
Lainaus käyttäjältä: Mikko Suokas - huhtikuu 15, 2006, 20:10:38
Kärsiikö kysyä, missä olet tuon kuvannut?
Hieno laite on tähtimoottori, mutta CH701:ssä tuntuu 110 hv aika runsaalta :-P
Nappasin tuon kuvan "Frapperista", eli semmoisesta karttahommasta,
johon esim. ch701 rakentajat ilmoittavat itsensä sijainteineen ja muut voivat
tällä tavoin etsiä lähintä mahdollista tutustumispaikkaa rakentamista ja
koelentämistä ajatellen:
http://www.frappr.com/zenith701
Toinen asia, mikä pisti tuossa silmääni, on nuo jatkokset laskutelineessä.
Tuskin on mitoitettu tuotakaan alumiinipalikkaa noille lisäväännöille :-)
Pelkästään minunkin painolla leviää helpostikkin joitakin senttejä tuo
alumiiniteline. Puhumattakaan, että sitten sitä vielä jatkettaisiin noinkin
epämääräisellä tavalla ;-)
Lainaus käyttäjältä: Jari Kaija - huhtikuu 16, 2006, 12:42:43
Toinen asia, mikä pisti tuossa silmääni, on nuo jatkokset laskutelineessä.
Tuskin on mitoitettu tuotakaan alumiinipalikkaa noille lisäväännöille :-)
Katsos joo. En olisi huomannut koko asiaa, ellet olisi sanonut. Rotecin huiska on sen verran suuriläpimittainen, että telineen korkeutta on pitänyt kasvattaa riittävän maavaran saamiseksi, mutta ehkäpä olisi ollut viisaampaa tehdä tai teettää kokonaan uusi laskuteline, tuskinpa sen hinta suhteutettuna koko projektin budjettiin kovin suuri olisi. Tuossa kuvassa esitetty ratkaisu on todellakin viritys, ja tuo mieleen erään lupakirjatta lentelevän ilmailijan rakennelmat sieltä Oulun seuduilta :P
Tuosta on ilmeisesti tulossa kannuskone. Onko 701:stä näkynyt muualla kannusversiona / onko vastaavaa edessä olevaa laskutelineen kiinnitystä olemassa esim. tehtaan varustelistassa?
Tapani
Lainaus käyttäjältä: k152004 - huhtikuu 16, 2006, 15:34:00
Tuosta on ilmeisesti tulossa kannuskone. Onko 701:stä näkynyt muualla kannusversiona / onko vastaavaa edessä olevaa laskutelineen kiinnitystä olemassa esim. tehtaan varustelistassa?
Tapani
Chrisillä (zenairin kautta) on tuohon olemassa modifioidut piirustukset, näin olen foorumipuheista ymmärtänyt.
Tällä hetkellä löytyy jo kymmeniä kannusversioita CH701:stä. Kuvia voi selailla http://www.zenithair.com -> CH701 -> Photo galleries.
Nuo lisäkiinnikkeet voi myös tietojeni mukaan tilata ainakin jenkkien Zenairilta, enkä näe mitään syytä, miksei tsekkifirmakin niitä,
ainakin viimeistään tilauksen yhteydessä valmistaisi extrahommina. Tosin noiden hitsaaminen itsekkin on vain päivän homma.