Ilmailufoorumi
		Ilmailufoorumi => Experimental => Lentolaitesuunnittelu => Aiheen aloitti: Martti Mattila - marraskuu 03, 2025, 14:06:29
		
			
			
				Muistatte varmaan sen jutun missä jotkut olivat "keksineet" että Ryhävalaan evän etureunan nystyrät on aerodynaamiikassa kova juttu ja tulivat vielä palkituksikin siitä tukulla rahaa. Kukaan ei vain matkan varrella huomannut että valaan evän on tuotettava propulsiota sekä ylös että alaspäin lyödessään. Kun taas lentokoneen siipi ja tuulivoimalan roottori lyö koko ajan alaspäin.
Tällä kertaa on otettu mallia potkuriin Pingviinin siivestä mikä tosin toimii vedessä. Kuva tosin on ilmassa olevasta jäälle hyppäävästä linnusta mutta siinä siiven muoto on hyvin näkyvissä. Ai niin ei se Experimental yhteistyö niin smuutia ollut minullakaan SIL.n kanssa, en saanut lupaa tehdä K8b. purjekoneesta mopua oletusarvoisesti syynä kateus tai tyhmänä pitäminen. No ne arviot tai arvot eivät onneksi ole mihinkään hävinneet.
			
			
			
				Oletko saanut koneen lentokuntoon sen pakkolaskun jälkeen? 
			
			
			
				Trafin katsatama ja vakuutettu,lennettykin on. Mutta muutkin tarvikkeet pitäisi saada ilmaan, kuinka korjaat tämän, apusalon puu alapuolelta melko ohuena.
			
			
			
				Tällaisen Parasolkoneen tekijä pääsee kuin koira veräjästä tai kuin pahempikin välistävetäjä. Välttyy koulingin tekemiseltä ja pikalukkojen asentamiselta. Myös kabiinin lasitus pelkkä läpihuutojuttu verrattuna kuplakuomun ja raamien tekoon. Kabiinin lukituksista puhumattakaan. Eli täysi välistäveto ja silti hän on suuri sankari.