Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Ansis - heinäkuu 26, 2025, 12:03:32
Sattuipa ulkomaan ilmailuryhmästä löytymään muistelu mielenkiintoisesta väppäimestä Australiasta, joka on hyvä esimerkki lennokin pukemisesta ihmisen päälle.
Seats: 1
Length: 3.2 m (10 feet 6 inch)
Span: 6.6 m (21 feet 7 inch)
Wing area: 10 m2 (107.6 sq.ft.)
Chord: 1.6m
Airfoil: modified NACA 66(1)-212 12 % thick
Empty weight: 110 kg (242.5 lb)
Fuel weight 117 kg (258 lb)
Max Take-off weight: 300 kg (660 lb)
Max wing loading: 30 - 32 kg/m2
Cruise: 250 km/h
Max speed 280 km/h (174 mph)
Initial rate of climb: 610 m/min (2,000 ft/min)
Fuel consumption at cruise: 9.2l / h
Absolute range: with 280 litres (62 Imp gals) of fuel 5,600 km (3,480 miles)
Engine: 30 kw (40 hp) Rotax 447 two-cylinder two-stroke in-line engine
Registration: 10-0004
https://www.nestofdragons.net/weird-airplanes/special-facet-opal (https://www.nestofdragons.net/weird-airplanes/special-facet-opal)
Mietityttää kun tulpat pitää vaihtaa 25 tunnin välein.
Ei ihan yhtä soittoa 5600 km
Eipä ihan joka sunnuntailentäjän laite muutenkaan.
Millainen mahtaa olla sakkauskuvio, mielenkiintoinen laite.
Lainaus käyttäjältä: JaakkoR - heinäkuu 26, 2025, 23:18:41Tämän koneen ja keksijänsä matka päättyi lopullisesti siipisalon katkettua.
On se 2-tahti vaan kamala keksintö kun väsyttää kuttaperkankin.
Itse asiassa kuoleman aiheutti laskupaikalla ollut puu.
Eihän kuolemassa mitään pahaa ole, pahinta on jättää elämättä sen pelossa.