Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Ansis - heinäkuu 26, 2025, 12:03:32

Otsikko: Eihän 2-T rotaksilla mitään tee, paitsi ennätyksiä
Kirjoitti: Ansis - heinäkuu 26, 2025, 12:03:32
Sattuipa ulkomaan ilmailuryhmästä löytymään muistelu mielenkiintoisesta väppäimestä Australiasta, joka on hyvä esimerkki lennokin pukemisesta ihmisen päälle.

Seats: 1
Length: 3.2 m (10 feet 6 inch)
Span: 6.6 m (21 feet 7 inch)
Wing area: 10 m2 (107.6 sq.ft.)
Chord: 1.6m
Airfoil: modified NACA 66(1)-212 12 % thick
Empty weight: 110 kg (242.5 lb)
Fuel weight 117 kg (258 lb)
Max Take-off weight: 300 kg (660 lb)
Max wing loading: 30 - 32 kg/m2
Cruise: 250 km/h
Max speed 280 km/h (174 mph)
Initial rate of climb: 610 m/min (2,000 ft/min)
Fuel consumption at cruise: 9.2l / h
Absolute range: with 280 litres (62 Imp gals) of fuel 5,600 km (3,480 miles)
Engine: 30 kw (40 hp) Rotax 447 two-cylinder two-stroke in-line engine
Registration: 10-0004


https://www.nestofdragons.net/weird-airplanes/special-facet-opal (https://www.nestofdragons.net/weird-airplanes/special-facet-opal)
Otsikko: Vs: Eihän 2-T rotaksilla mitään tee, paitsi ennätyksiä
Kirjoitti: tjh - heinäkuu 26, 2025, 16:45:12
Mietityttää kun tulpat pitää vaihtaa 25 tunnin välein.
Ei ihan yhtä soittoa 5600 km
Eipä ihan joka sunnuntailentäjän laite muutenkaan.
Millainen mahtaa olla sakkauskuvio, mielenkiintoinen laite.
Otsikko: Vs: Eihän 2-T rotaksilla mitään tee, paitsi ennätyksiä
Kirjoitti: Ansis - heinäkuu 27, 2025, 07:03:16
Lainaus käyttäjältä: JaakkoR - heinäkuu 26, 2025, 23:18:41Tämän koneen ja keksijänsä matka päättyi lopullisesti siipisalon katkettua.


On se 2-tahti vaan kamala keksintö kun väsyttää kuttaperkankin.

Itse asiassa kuoleman aiheutti laskupaikalla ollut puu.

Eihän kuolemassa mitään pahaa ole, pahinta on jättää elämättä sen pelossa.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod