Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Elektroniikka ja sähkötyöt => Aiheen aloitti: Seppo Koivisto - kesäkuu 29, 2024, 16:48:58
Nykyisin alkaa jo viisarimittaritkin olla sähköisiä. Viking Aircraft Engines, joka muuntaa automoottoreita lentokonekäyttöön, suosittelee näköjään kahden akun systeemiä. Kaksi 8 Ah akkua ja kaksi pääkykintä, jolloin toinen akku irrotetaan järjestelmästä vara-akuksi matkalennon ajaksi. Ilmeisesti Suomessakin on ainakin yksi Viking-moottorinen kone rakenteilla.
https://www.facebook.com/photo?fbid=3874799849418664&set=gm.870593444902322&idorvanity=191634856131521
Kytkentäkaavio:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3874806789417970&set=p.3874806789417970&type=3
Kahden akun latauksessa on omat niksinsä.
https://longezproject.blogspot.com/2019/11/two-small-batteries-or-one-big-one.html