Ilmailufoorumi
Kauppapaikka => Experimental/Ultrakevyt/yleisilmailu -aiheisia kaupallisia tiedotteita => Aiheen aloitti: Ray - syyskuu 13, 2005, 14:42:18
Eurovaasa Oy Ltd. on FK-Lightplanesin maahantuoja Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Meiltä saa myöskin Woodcomp ja DUC -potkurit, sekä BRS-Pelastusvarjot. Pystymme myös toimittamaan Eurostar EV-97 UL-Lentokoneita ja varaosia.
Lisätietoja: http://www.eurovaasa.fi
Varsin kivat sivut, mukavan näköiset.
Mutta nyt on ihan pakko kysyä että mikä hemmetti on "max demonstrated take-off weight"?
"Vähintään näin paljon saa kuormata jos kantti kestää"? :huh:
//Tuomas
Lainaus käyttäjältä: Tuomas Kuosmanen - syyskuu 15, 2005, 22:20:36
Varsin kivat sivut, mukavan näköiset.
Mutta nyt on ihan pakko kysyä että mikä hemmetti on "max demonstrated take-off weight"?
"Vähintään näin paljon saa kuormata jos kantti kestää"? :huh:
//Tuomas
Tervehdys,
Kiitos kommentista sivujen ulkonäöstä.
" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.
// Ray
Komiat sivut!
Kuules, jos joskus saat Cometin demo koneen käymään Vaasassa niin ilmoitatko?
Rahaa ei ole mutta uteliaisuutta senkin edestä!!!! ;)
Lainaus käyttäjältä: petri2 - syyskuu 16, 2005, 20:53:07
Komiat sivut!
Kuules, jos joskus saat Cometin demo koneen käymään Vaasassa niin ilmoitatko?
Rahaa ei ole mutta uteliaisuutta senkin edestä!!!! ;)
Jep! Todennäköisesti keväällä.
Lainaus käyttäjältä: Ray - syyskuu 16, 2005, 11:07:32
" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.
Missähän maassa kone on certifioitu (so.=tyyppihyväksytty) asianomaiselle maksimi lentoonlähtömassalle?
On ihan toinen asia jos koneen perussuunnittelun ja koekuormitusten suunnittelumassa on 520 kg, kuin se että se olisi siihen ao massalle jossain maassa hyväksytty, saati tyyppihyväksytty.
Koko EU-alueella ultran max lentoonlähtömassa on EASA:n määrittelemä 450 kg (liite II) eikä vain suomessa.
Ei kaupallisissa tiedoitteissakaan pidä unohtaa oikeita määritelmiä ja perusasioita.
Lainaus käyttäjältä: Markku Hiedanpää - syyskuu 17, 2005, 17:12:03
Lainaus käyttäjältä: Ray - syyskuu 16, 2005, 11:07:32
" max demonstrated take-off weight" = eli kone on certifioitu ja testattu max lentoonlähtömassaan 520Kg. Suomessa raja on kuiteskin 450kg ja pelastusvarjolla 472,5kg.
Missähän maassa kone on certifioitu (so.=tyyppihyväksytty) asianomaiselle maksimi lentoonlähtömassalle?
On ihan toinen asia jos koneen perussuunnittelun ja koekuormitusten suunnittelumassa on 520 kg, kuin se että se olisi siihen ao massalle jossain maassa hyväksytty, saati tyyppihyväksytty.
Koko EU-alueella ultran max lentoonlähtömassa on EASA:n määrittelemä 450 kg (liite II) eikä vain suomessa.
Ei kaupallisissa tiedoitteissakaan pidä unohtaa oikeita määritelmiä ja perusasioita.
OK!
Kiitoksia tiedoista! Olin sitten ymmärtänyt asian väärin koska tiedoissa mitä tehtaalta sain niin luki näin. " Certfied MTOW according regulations relating specific state of immatriculation" Joten olen asian sitten tulkinnut väärin.
// Ray
Ultran perussuunnittelu, koekuormittaminen ja koelentäminen 520 kg:n massoihin saakka on sinällään tehtaalle järkevää, koska senkin rajoituksen lähelle mennään vesikoneilla.
Kun 495 kg:n vesiultraan asennetaan pelastusvarjo ollaankin jo maksimimassassa 517,5 kg, jos koneen rakenne ei rajoita sitä pienemmäksi.
Jos ultra olisi suunniteltu ja tositettu esim 480 kg:n max massoille, ei sitä todennäköisesti kannattaisi edes harkita vesikäytöön. Tai sitten koneeseen tarvitsisi tehdä rakenteellisia vahvistuksia vesikäyttöön ja se ei ole kovinkaan helppo tie vesilentämiseen.