Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Yleisilmailu => Aiheen aloitti: Petri Ahonen - syyskuu 11, 2005, 14:37:25

Otsikko: Historian havinaa
Kirjoitti: Petri Ahonen - syyskuu 11, 2005, 14:37:25
...joka aloitetaan kevytrakenteisella aasinsillalla...IIIHAAAA :D

Joskus raivostuttaa kun radion luonto-ohjelmiin soittaa väkeä jotka kysyvät esim. mikä lintu on kyseessä kun sillä oli ruskeet siivet...
Mä teen saman tempun tällä "kanavalla"  ;)

80-luvulla virisi buumi suunnitella erilaisia kevyitä harjoitushävittäjiä.

Muunmuassa yksi Italialainen malli jäi- nimeä lukuunottamatta- mieleen;
Näytti siltä että purjekone suunnittelija oli ollut vauhdissa; erittäin kaunislinjainen vierekkäin istuttava, kahdella(?) suihkumoottorilla ja T-pyrstöllä varustettu kone.JOS oikein muistan niin koneen suunnittelijana oli sama heppu joka suunnitteli kaikkea juhlakengistä autojen kautta purjekoneisiin...

Samoin yksi ranskalainen "joka suuntaan pullistettu" Bede-mallinen luomus. aivokopassani, höyryputkien seasta tulisi mieleen nimi Microjet.

Tietääkö kukaan näistä mitään?

Koskahan Mollerin M400 sky-car tulee tuotantoon, aikas rohee härveli... B)

Otsikko: Re: Historian havinaa
Kirjoitti: Armin Züger - syyskuu 11, 2005, 23:19:01
Tulee ainakin nimi 'Luigi Colani' mieleen...

http://www.colani.ch/
Otsikko: Re: Historian havinaa, Moller skycar
Kirjoitti: vjhl - syyskuu 12, 2005, 10:27:46
"Koskahan Mollerin M400 sky-car tulee tuotantoon, aikas rohee härveli... "

Ei varmaan vielä vähään aikaan, todennäköisesti ei milloinkaan.
Onkohan Mollerin joku esi-isä savosta lähtöisin ? Kun savolainen puhuu on vastuu kuulijan...
Ei pidä heti mennä kaikkea uskomaan, mitä niillä komeilla kotisivuilla kerrotaan.

Erinomainen markkinamies, kun onnistuu löytämään uusia rahoittajia yritykseensä, vaikkei mitään näyttöä TOIMIVASTA lentolaitteesta.
Kyllähän se vehje on kaunis, mutta "lennot" ovat rajoittuneet lejuntaan kaapelin varassa hyvin matalalla. On siis vielä hyvin pitkä matka tuotantoon.
 







 
Otsikko: Re: Historian havinaa
Kirjoitti: Markku Hiedanpää - syyskuu 12, 2005, 21:45:14
Lainaus käyttäjältä: petri2 - syyskuu 11, 2005, 14:37:25
Muunmuassa yksi Italialainen malli jäi- nimeä lukuunottamatta- mieleen; Näytti siltä että purjekone suunnittelija oli ollut vauhdissa; erittäin kaunislinjainen vierekkäin istuttava, kahdella(?) suihkumoottorilla ja T-pyrstöllä varustettu kone.

Caproni Vizzola Calif A21: http://home.planet.nl/~doormaal/califa21s.html
Otsikko: Re: Historian havinaa
Kirjoitti: Petri Ahonen - syyskuu 13, 2005, 16:26:16
Markku, kiitos, siinähän se olikin :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Otsikko: Re: Historian havinaa
Kirjoitti: Toma - syyskuu 13, 2005, 19:51:32
Asiallisen näköinen purkkari.
Kun katselin noita kuvia läpi mitä tuolta saitilta löyty niin tämä sattui silmään,
Mikä tuossa takarungossa oikein on? Ei näytä optiselta harhalta vaan ihan kuin olisi viittä vaille katki...

(http://home.planet.nl/~doormaal/calif/images/SJ.jpg)

Otsikko: Re: Historian havinaa
Kirjoitti: Petri Ahonen - syyskuu 27, 2005, 18:20:34
Joskus elämä,tahi oma kirjavarasto, yllättää...

Käytiin läpi perheen kanssa vaimonveljen jäämistöstä tulleita kirjoja ja löysin pienen aarteen... ;D

Observer´s Book of aircraft vuodelta 1981

siellä oli kuva ja esittely molemmista kaipaamistani koneista;
Se purjekone:
Caproni Vizzola C22J
Tandem primary-basic trainer
2 Microturbo TRS-18-046 suihkumoottoria

Microturbo Microjet 200
Ranska
tandem basic-trainer
2 Microturbo TRS-18-046 suihkumoottoria

Sööttejä menopelejä molemmat!!!
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod