8.4 | PPL-kouluttajan koulutuslupa ja muutokset, harrasteilmailun luvat | |
8.4.1 | Koulutuslupa, pelkkä teoriakoulutus | |
8.4.1.1 | Ensimmäinen hyväksyntä | 150 euroa |
8.4.1.2 | Vuosimaksu | 100 euroa |
8.4.2 | Koulutuslupa, teoria- ja lentokoulutus | |
8.4.2.1 | Ensimmäinen hyväksyntä | 200 euroa |
8.4.2.2 | Vuosimaksu | 150 euroa |
8.4.3 | Muutokset tai lisäykset lupaan | |
8.4.3.1 | Ensimmäinen hyväksyntä, maksu/työtunti | 150 euroa |
8.4.3.2 | Vuosimaksu | 100 euroa |
Lainaus käyttäjältä: Rupeli - joulukuu 24, 2014, 16:43:29Korjataampa vähän, teoria- ja lentokoulutuksen vuosimaksu oli 150€, nyt 1000€.
Vuosimaksu ennen 100 € vuosimaksu tuleva 1000 €. Korotusta vaivaiset yheksänsattaa (900) rosenttia.
Hyvää Joulua!
|
Lainaus käyttäjältä: Pomppa - joulukuu 23, 2014, 16:49:45
8.3 PPL-kouluttajan koulutuslupa ja muutokset (JAR), harrasteilmailun
luvat
8.3.1 Koulutuslupa teoria- ja/tai lentokoulutus
8.3.1.1 Vuosimaksu...................................................................... 1 000 euroa
8.3.1.2 Luvan jatkaminen............................................................... 500 euroa
8.3.2 Muutokset tai lisäykset lupaan, maksu/työtunti............................. 180 euroa
8.3.3. Vuosimaksu/koulutusohjelma ja /tai lisätoimipaikka, vuosimaksu...... 100 euroa
Vertailuksi 1.1.2014 maksuasetuksen mukainen hinnasto
8.4 PPL-kouluttajan koulutuslupa ja muutokset, harrasteilmailun luvat 8.4.1 Koulutuslupa, pelkkä teoriakoulutus 8.4.1.1 Ensimmäinen hyväksyntä 150 euroa 8.4.1.2 Vuosimaksu 100 euroa 8.4.2 Koulutuslupa, teoria- ja lentokoulutus 8.4.2.1 Ensimmäinen hyväksyntä 200 euroa 8.4.2.2 Vuosimaksu 150 euroa 8.4.3 Muutokset tai lisäykset lupaan 8.4.3.1 Ensimmäinen hyväksyntä, maksu/työtunti 150 euroa 8.4.3.2 Vuosimaksu 100 euroa
(Laskelma koski teoriakoulutusta.)
Lainaus käyttäjältä: MaM - tammikuu 06, 2015, 01:40:12
Idea viranomaistahoille."Ilma-aluksen päivätarkastukseen tarvitaan kaksi kyseisen konetyypin lentämiseen oikeutettua
henkilöä" tai vielä paremmin "Kaksi huolto organisaatioon nimettyä henkilöä"Näin saataisiin ratkaisevasti hankaloitettua
kaiken maailman korpikentiltä tai pelloilta lentelevien piruparkojen harrastamista.Missä on viranomaisten luovuus.
Palkatkaa minut,viidellä tonnilla kuussa.
Lainaus käyttäjältä: 4trade - tammikuu 06, 2015, 22:56:11
Vihje: Viranomainen paikalle 150€/ tunti, valvomaan livenä hölmön harrastajan suorittamaa päivätarkastusta, jotta menee varmasti homma oikein. Ultrille ehkä kaksi, kun ne ei pysy niin hyvin ilmassa...
Saadaan samalla noille valtion kerjäläisille rahaa, kun ne sitä niin kovasti kaikesta kaipaa.
LainaaTuohon lainaamaani tekstiin liittyen: viime vuosien UL-koneiden onnettomuusraporttien perusteella ilma-aluksen lentokelpoisuudella ei ilmeisesti juurikaan ole ollut merkitystä koneen ilmassa pysymiseen, joten tässä valossa ehdotus tuskin kovin järisyttävästi ilmailuturvallisuutta parantaisi. (http://www.ilmailu.org/forum/Smileys/Lots_O_Smileys/smiley.gif)
Lainaus käyttäjältä: Rupeli - maaliskuu 01, 2015, 10:51:25
Tätä aihetta on tähän mennessä lukenut yli 2500 henkilöä ja vain joitakin kannanottoja on tullut. Näyttää siltä että ilmailijat ovat käytännössä kaikki tyytyväisiä Trafin hinnoitteluun. Jotkut ehkä, varallisuudesta riippuen, kokevat ne jopa edullisiksi.
3.2.2 | Uusi SE-, ME-, IR- tai MP-kelpuutus tai kouluttajamerkintä | 360 euroa |
3.5.5 | Asiointimaan vaihto | 500 euroa |
Lainaus käyttäjältä: Toma - maaliskuu 08, 2015, 12:38:50
On selvää että alkaa kiehua kun tunnetaan että tullaan kaltoin kohdelluksi kuten tässä tapauksessa Trafin suunnalta. ...
Henkilökohtainen mielipide on että tässä olisi nyt näytön paikka liitolla. Otettaisiin (huomatkaa me muoto) haltuun edes osa tästä kalliista byrokratiasta edistämään harrasteilmailua sekä tulevia ilmailun ammattilaisia.
...
Pohjaismaissa on jo hyviä esimerkkejä siitä miten tämä byrokratia ollaan saatu siirrettyä liittojen ja täten myös itse harrastajien ylläpidettäväksi, Tanskassa, Norjassa sekä Ruotsissa.
Joskus oli näin myös Suomessa...