Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Martti Mattila - toukokuu 25, 2014, 10:01:02

Otsikko: Pienmoottoribensiini
Kirjoitti: Martti Mattila - toukokuu 25, 2014, 10:01:02
Pyydän vilpittömästi anteeksi jos tämä aihe on jo puitu enkä sitä löytänyt.Aikaisempi kokemus pienmoottori-
bensasta oli vaimon ostama viisilitrainen,jolla B&S ei suostunut käynnistymään,maksoikkin paljon.
Nyt Neste myy Turussa tätä Alkylaattibensiiniä mittarista alle kahden euron litrahintaan.
Tuumin koekäyttää Fuji Robinia,vanhat seosbensat pitää tietysti tankista tyhjentää,kaksitahtiseosbensan
käyttö-iästä jokaisella on varmasti mielipide.Onko mitään mieltä tehdä seuraavaa seos satsia tästä
Pienmoottoribensasta.Se säilyy hartsiutumatta paremmin,mutta onko käytännön hyötyä,jos seuraava
käyttöjakso tulee vasta syksyllä tai talvella.Vaihdan soosit joka tapauksessa.Speksit sanovat että haihtuu huonommin,kuinka käy käynistyvyyden.Minulta puuttuu ryyppypumppu,käynnistän eetterillä.
Säilytysvoitelu huolehtii voitelusta eetterikäynnistyksen aikana.
Onko syytä miksi ko.bensaa Ei pitäisi missään tapauksessa käyttää seosbensana ilmailumoottorissa.
Kiitos mielenkiinnosta.
Martti
Otsikko: Vs: Pienmoottoribensiini
Kirjoitti: Jari Lindevall - toukokuu 25, 2014, 11:53:54
No valmiiksi sekoitettu 2T pienkoneeseen tarkoitettu bensa on vähemmän "sotkevaa" kuin 98E+2T-öljyn seos ja etanoli vapaata sekä paremmin säilyvää.

Tarinaa pienkonebensasta on ollut aiemminkin.
Otsikko: Vs: Pienmoottoribensiini
Kirjoitti: Andrei Simonievits - toukokuu 25, 2014, 13:32:34
Seoksen joutuu säätämään pienkonebensalle sopivaksi. Kokemusta vain sahasta joka ei käynyt pienkonebensalla tyhjäkäyntiä kun oli autobensasäädöissä.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod