Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: jkarjanl - huhtikuu 01, 2013, 22:23:31
Käsittääkseni Suomessa on muutama Simoninin moottori ollut takavuosina. Kyseessähän on lähinnä Rotax 582:n tilalle tehokkaampi vaihtoehto. Näyttäisi siltä että tehot nousevat huomattavasti ja polttoaineenkulutus vähenee selvästi. Yhtälön selittää Simoninin tehoputket, eli tietyllä kierrosluvulla resonoiva pakoputki joka parantaa sylinterin täyttöastetta ja sitämyöten tehoa.
Kiinnitys sama kuin Rotaxissa ja painokin samoissa. Näyttäisi ainakin paperilla olevan esim. vesi-Kojoottiin passeli vehje.
http://www.simonini-flying.com/victor2_eng.htm (http://www.simonini-flying.com/victor2_eng.htm)
Tuubista löytyy muutamia videoita, samoin paria sivua missä ollaan tyytyväisiä laitteeseen. Tässä esim. Avid Flyerin asennuksesta ja koelennoista:
http://avidsimonini.blogspot.fi/ (http://avidsimonini.blogspot.fi/)
Tokkopa sentään maahantuojaa on olemassa Suomessa, varmaan suoraan Italiaan olisi asioitava?
Onko kellään ajatuksia tai peräti kokemuksia ko. moottorista?
-Janne
Arto Halttunen lentää harvakseltaan tuolla moottorilla. Osoitteen ja joitakin kuvia lentoautosta saata löytää osoitteesta www.paramotor.fi (http://www.paramotor.fi)
Eikö ollut joku joka lensi tuolla moottorilla Renegadella, ja jos muisti toimii niin taisi oikein kilpailla taitolentokilpailuissa sillä.
Kyllä täällä Pohjois-Pohjanmaalla oli eräässä Rengadessa Simoninin kaksisylinterinen kaksitahtinen rivimoottori, mutta ei ole enää. Taitolentokisassa lentäneessä Renegadessa oli ja on edelleen Hirth F-30, joka on nelipyttynen kaksitahtibokseri.