Ilmailufoorumi

Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Renekaattori - tammikuu 03, 2013, 18:23:02

Otsikko: Leko-lämmitin
Kirjoitti: Renekaattori - tammikuu 03, 2013, 18:23:02
Nimimerkille iski talven tullen ongelma,miten saada lentokoneen moottori lämpimäksi ennen käynnistystä,koska yksityisellä lentopaikalla ei ole sähköä hallilla käytettävissä.
Pienen mietinnän jälkeen ratkaisu löytyi autokäytössä olleesta ilmalämmittimestä.Rakensin lämmittimen ja akun yhdeksi paketiksi,jota on helppo kuljettaa vaikka näin talvella jonnekin jäälento paikalle tai missä nyt lämmintä vain tarvirsee.
Oheisista kuvista käy ilmi,miten lämmitys käytännössä tapahtuu,lämmittimeltä tuleva letku vain konekopan sisään ja "viltti"korville,niin moottori ja öljyt sekä nesteet ovat kohta sopivan lämpimiä käynnistykseen...
Hyviä talvilento ilmoja kaikille.
Otsikko: Vs: Leko-lämmitin
Kirjoitti: kopterikuski - tammikuu 03, 2013, 21:12:56
Komppaan TAHOá toteamalla että en viitsis parempaa rakentaa.
Otsikko: Vs: Leko-lämmitin
Kirjoitti: Jari Lindevall - tammikuu 03, 2013, 21:23:12
Ns. Portable webasto.
Otsikko: Vs: Leko-lämmitin
Kirjoitti: JariS - tammikuu 09, 2013, 09:39:47
Hyvä idea. Meillä päin on käytössä samasta teemasta pari erilaista ylijäämäkaupasta ostettua versiota. Puolisen tuntia puhallusta ja Rotaxi on riittävän lämmin käynnistykseen.
Powered by SMFPacks Menu Editor Mod