Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Ultrakevyet => Aiheen aloitti: Heikki Eskola - marraskuu 16, 2012, 10:05:11
Morjens,
Rotaxin (2t) ohjeissa puhutaan tuotteesta nimeltä preservation oil or equivalent varastoinnin yhteydessä. En löytänyt kuitenkaan tuolle öljylle muuta tietoa manuaalista. Minkälaista tuotetta tuohon kannattaa käyttää?
Heikki
itse olen käyttänyt tätä: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-7624 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-7624)
Ruutasin sitä aikoinaan omaan 582:een aina pidemmän varastoinnin yhteydessä koneeseen niin että se lopulta tyhjäkäynniltä sammui. Hieno pöllähdys oli sitten kun sen laittoi jälleen käyntiin, mutta ei kyllä korroosio syönyt.
CRC:llä on myös jotain vastaavaa: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-7682 (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-7682)
Oman purkkini ostin aikoinaan paikallisesta kelkkaliikkeestä. :thumbsup:
Näyttäähän tuolla Motonetinkin sivuilla noita olevan. En älynnyt tuollaista kausisäilytys-alaotsikkoa lainkaan. Kiitos vinkeistä. Rotaxin manuskan mukaan tuollaista pitäisi käyttää jo yli viikon mittaisissa seisokeissa. Yli 8 viikkoa vaatii sitten jo öljyt tulpan aukoistakin sisään.
Heikki
Rotaxin ulkopuoliseen varastointiin itse käytän CRC:tä, näin koneen alumiiniset osat eivät hapetu.
Jepulis, CRC:n tuotteeseen päädyin itsekin ja nyt on kone öljyissä seisonnassa ainakin pari seuraavaa kk.
Heikki
Niin ja ainetta ei tarvitse säästellä, nuukus kostaantuu myöhemmin hapettumina. (bisselle)