Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Moottorit => Aiheen aloitti: mause - lokakuu 13, 2011, 10:55:06
Soveltuuko Lycoming O-320-A laakerointinsa puolesta muutettavaksi työntäväksi versioksi, vai tarvitaanko joitakin modifikaatioita?
Oli kiinnostusta käyttää Lycoming O-320 moottoria työntöpotkurilla. Se onnistuu suoraan asentamalla moottoriin vain päinvastaisen lapakulman potkuri.
Mutta jäähdytykseen sopii kiinnittää huomiota. Työntävällä moottorilla voi olla helposti jäähdytysongelmia. O-kolmekakskymppisiä käytetään yleisesti Long EZE- koneissa, Vari Ezessä, Cozy-lentokoneissa. Myös saman moottorin tehokkaammat rinnakkaismallit ovat yleisesti käytössä. Henkilökohtaisesti olen ajellut Lycomingilla työntömoottorikonetta viidentoista vuoden ajan ilman ongelmia.