Ilmailufoorumi
Ilmailufoorumi => Experimental => Aiheen aloitti: 4trade - toukokuu 26, 2011, 14:10:51
Ajattelin että olisi hyvä koota tänne kaikkia lentokoneen rakentamisessa helpottavia erikoistyökaluja ja menetelmiä.
Aina ei tarvita muuta kuin ne vanhat pihdit ja hieman mielikuvitusta:
[attachimg=#][/attachimg](//)
Yksinkertainen ja toimiva keino moottorin jäähdytyspeltien tiivisteiden mittaamiseen konetilassa: http://www.rv7blog.com/2011/03/13/the-old-paper-clip-trick/ (http://www.rv7blog.com/2011/03/13/the-old-paper-clip-trick/)
Köyhän miehen englanninpyörä. Kuvan laakeria kapeammalla kiekolla saa vielä nopeammin kahdensuuntaista kaarevuutta aikaan. Toimii myös isommilla pinnoilla.[attachimg=#][/attachimg](//)
Silloin kun kädet eivät riitä--pitomagneetit: http://www.supermagnete.de/fin/index.php (http://www.supermagnete.de/fin/index.php)
Vain kolikon kokoisena 22 kg vedonkesto. Kaiken kokoisia ja muotoisia kierteillä ja ilman.
Kätevän soodapuhallus laitteen (http://www.aircooledtech.com/tools-on-the-cheap/soda_blaster/) vamistusohjeet.
Hyvä aihe,kiitos.
Tänään löysin IKH.n myymälästä taluriitti siis vaijerilukko pihdit, vaijerilukkojen rutisteluun.Mielestäni halvat, 76 euroa,Saksassa samaa myydään
ilmailijoille 115 eurolla.En ole vielä kokeillut, kun ei ole niitä Taluriittejä.IKH 7096.Myös Maritimin nettikaupassa myynnissä Purjehtijanpihdit 495e.
on varmaan hyvät.
Varmaan kaikki tietää, mutta niille jotka ei tiedä: Talurit ja Nicopress on melkein samanlaisia/-kokoisia, mutta ei ihan. Tarkkana, että tulee käytettyä oikeaa kalua ja holkkia.
(Sori offtopic, tuli vaan mieleen kun eräs oppikirjakin sekoilee tässä asiassa)
Taluritin materiaali on tietääkseni alumiiniseosta ja muoto (holkin päästä katsottuna) "0" kun taas Nicopressin materiaali on kupariseosta ja muoto "8"
Pitää paikkansa, ja työkalu on eri kokoinen.
Onkohan tämä IKH ja ne Saksan Baltimex shopin pihdit tarkoitettu kumpaisellekaan holkille,pitää varmaan käyttää sitä simppeliä vasaroitavaa mallia
minkä ostin Prucelta,mutta näillä voi rutistaa sen verran että käsiä alkaa riittämään,pitää etsiä ohje mikä oikein puristetun Nicon halkaisija.
Ihmisikä sitten Taluriittejä pantiin kaksi peräkkäin ja jätettiin puoli taluriitinväliä rakoa.Näytti aluksi oudolle, kun Nicoja on vain yksi.
Eihän sitä kuulukaan vasaroida, vaan kiristää pulteilla,näkyy Sprucella olevan tulkkikin.Vieläkö niitä taluriittejä joku käyttää
ilma aluksissa.Vai onko kaikki Nicoissa,olen vielä kaukana ohjauskaapeli hommista.
Kyllä se Nicopress on se jota kannattaa käyttää, niitäkin on löytynyt maritimilta. tosin spruselta kun tilaa niin on halvempaa. Talurit kelpaa vaikka Renegaden laskutelineiden "kuminauhojen" kiinnitykseen mutta vaijereihin en käyttäisi jos sen liitoksen kestävyydellä on mitään tekemistä lennon suorittamisen kanssa.